Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

15.000 κλήσεις μέσα σε 10 ημέρες για παράνομη στάθμευση

Πολιτική μηδενικής ανοχής στο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης από τη Δημοτική Αστυνομία, η οποία μέσα σε 10 ημέρες έχει αφαιρέσει διπλάσιες πινακίδες απ΄όσες ολόκληρη το 2010. 

Το 60% των 15.000 κλήσεων που κόπηκαν από τις 10 έως τις 18 Ιανουαρίου αφορά αντικοινωνική στάθμευση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Tα αποτελέσματα των crash tests του EuroNCAP

Crash-tested 2008 Kia Sportage photographed at...Image via Wikipedia
Ο οργανισμός EuroNCAP δημοσιοποίησε τη λίστα των μοντέλων που διακρίθηκαν το 2010 ανά κατηγορία στις καθιερωμένες δοκιμές που πρόσκρουσης που πραγματοποιεί.
Το EuroNCAP ολοκλήρωσε 29 δοκιμές πρόσκρουσης, εκ των οποίων το 65% κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων, με το ποσοστό να είχε αγγίξει το 90% το 2009. Η σημαντική μείωση του ποσοστού οφείλεται στις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας που έθεσαν φέτος οι ιθύνοντες του EuroNCAP.

Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισαν ανά κατηγορία ήταν τα εξής:
Κατηγορία Executive: BMW σειρά 5
Μικρή οικογενειακή κατηγορία: Alfa Romeo Giulietta
Κατηγορία supermini: Honda CRZ
Μικρά off road και 4x4: Kia Sportage
Μικρά MPV: Toyota Verso

Αντίθετα, τα αυτοκίνητα με τη μικρότερη διάκριση ήταν τα Citroen Nemo (3 αστέρια) και Landwind CV9 (2 αστέρια).
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

Οι ηλικιωμένοι δυσκολεύονται να οδηγήσουν όχι επειδή δεν βλέπουν καλά, αλλά επειδή βλέπουν πάρα πολλά

Αντίθετα με ό,τι πιστεύει ο περισσότερος κόσμος, οι…κάποιας ηλικίας άνθρωποι αντιμετωπίζουν δυσκολίες ως οδηγοί όχι επειδή τα μάτια τους δεν βλέπουν καθαρά, αλλά επειδή ο εγκέφαλός τους έχει χάσει την ικανότητά του να "μπλοκάρει" τις περιττές λεπτομέρειες του φόντου, με συνέπεια να βλέπουν υπερβολικά πολλά και περιττά πράγματα και να ζαλίζονται, αδυνατώντας έτσι να διακρίνουν σωστά τα άλλα αυτοκίνητα και τους πεζούς.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται μια νέα έρευνα αμερικανών νευροεπιστημόνων, υπό τον καθηγητή Duje Tadin, του πανεπιστημίου του Ρότσεστερ, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό νευροεπιστήμης "Neuroscience", σύμφωνα με τη βρετανική "Τέλεγκραφ".

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν την τεχνική της "διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης", μεταφέροντας ηλεκτρικά σήματα στον εγκέφαλο εθελοντών, αναστέλλοντας με αυτό τον τρόπο τη λειτουργία μιας συγκεκριμένης περιοχής, της μέσης βρεγματικής οπτικής περιοχής. Έχοντας μπλοκάρει τη δράση αυτής της περιοχής, οι ερευνητές έλεγξαν πόσο καλά οι εθελοντές μπορούσαν να διακρίνουν τις κινήσεις μικρότερων και μεγαλύτερων αντικειμένων. Διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές μπορούσαν ευκολότερα να εντοπίσουν τα μεγαλύτερα αντικείμενα στο υπόβαθρο.

Οι ερευνητές συμπέραναν ότι η δυσλειτουργία αυτής της περιοχής του εγκεφάλου πιθανότατα ευθύνεται για την καλύτερη αντίληψη που έχουν οι ηλικιωμένοι, σε σχέση με τους νέους οδηγούς, όσον αφορά τις κινήσεις στο οπτικό υπόβαθρο. Οι ηλικιωμένοι φαίνεται πως αδυνατούν να "φιλτράρουν" και να βγάλουν από το οπτικό πεδίο τους τις περιττές πληροφορίες του υποβάθρου, πράγμα που τους προκαλεί σύγχυση. Αντίθετα, στους νέους η σωστή λειτουργία της συγκεκριμένης περιοχής του εγκεφάλου "μπλοκάρει" τις συνήθως άσχετες κινήσεις και τις άλλες πληροφορίες στο υπόβαθρο του οπτικού πεδίου, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μπορεί να συγκεντρωθεί στα μικρότερα κινούμενα αντικείμενα μπροστά του κι έτσι να οδηγεί πιο εύκολα (και ακίνδυνα).

"Η ποσότητα οπτικών πληροφοριών γύρω μας είναι τεράστια και δεν έχουμε την εγκεφαλική δύναμη να τις επεξεργαστούμε όλες. Οι ηλικιωμένοι είναι καλύτεροι στο να αντιλαμβάνονται τις μεγάλες κινήσεις στο υπόβαθρο, ενώ οι νέοι καταστέλλουν αυτή την αντίληψη" δήλωσε ο υπεύθυνος της έρευνας και πρόσθεσε ότι η νέα ανακάλυψη θα μπορούσε μελλοντικά να οδηγήσει σε νέες τεχνικές εκπαίδευσης των ηλικιωμένων οδηγών, ώστε να εξασκηθούν να μπλοκάρουν τις περιττές οπτικές πληροφορίες που τους αποσπούν την προσοχή.

http://taneatouoropou.blogspot.com/2011/01/blog-post_1154.html

Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2011

Επαναδιαπραγμάτευση για τα διόδια ζητά ο Π. Τατούλης

Την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων που οδηγούν στην συνεχή αύξηση των διοδίων στην Πελοπόννησο ζητά ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης, με επιστολή του στους υπουργούς Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Στην επιστολή - παρέμβαση, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι "την κρίσιμη αυτή περίοδο που διανύουμε, κατά κοινή ομολογία, οφείλουμε να επιστρατεύσουμε όλα τα αποθέματα κοινωνικής αλληλεγγύης και να επιδείξουμε τη μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική ευθύνη, προκειμένου να εξασφαλίσουμε το ζητούμενο της κοινωνικής συνοχής, επί των γερών βάσεων της οποίας θα θέσουμε τις νέες βάσεις του αναπτυξιακού μοντέλου, που έχει ανάγκη η χώρα για να εξέλθει από την κρίση. Ως εκ τούτων, πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή στην συνεχιζόμενη αύξηση των διοδίων στις εθνικές οδούς που αφορούν την Περιφέρεια Πελοποννήσου''.

Ο κ. Τατούλης ζητά από τους υπουργούς να παρέμβουν προκειμένου να γίνει επαναδιαπραγμάτευση των επίμαχων συμβάσεων, η οποία -όπως αναφέρει- "προβλέπεται ρητά και στην νομοθετική ρύθμιση" και τονίζει πως "οι Πελοποννήσιοι πολίτες δεν θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος των αυξήσεων, οι οποίες παράλληλα θα αποτελούν ανάχωμα στην αναπτυξιακή προοπτική της περιφέρειας μας''.

"Ο ορθολογισμός και η νηφαλιότητα οφείλουν να πρυτανεύσουν, δεν μπορούμε να αφήνουμε περιθώρια στο λαϊκισμό να σκιάζει περαιτέρω το μέλλον του τόπου μας'', καταλήγει ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου.

Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

Προκάλεσε ατύχημα και πήρε αποζημίωση

Ο Άρειος Πάγος επιδίκασε αποζημίωση σε οδηγό για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης και για υλικές ζημιές, καθώς κατά τη σύγκρουση του αυτοκινήτου της  ο αερόσακος του οδηγού άνοιξε μεν αλλά προκάλεσε εγκαύματα δεύτερου βαθμού στη θωρακική χώρα της οδηγού.

Ειδικότερα, το 2003 ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό της, γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην οδό Εγνατίας του Δήμου Ρίου, χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας, όπως δεν φορούσε και η συνοδηγός κόρη της, εισήλθε αντίθετα σε μονόδρομο και συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο το οποίο κινείτο κανονικά. Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Βόλος: Τρελή κούρσα αυτοκινήτου στην είσοδο της πόλης

Οδηγός ερχόμενος με μεγάλη ταχύτητα επί της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη με Μητρ. Γρηγορίου φέρετε να έχασε το έλεγχο του Ι.Χ. αυτοκινήτου του και έπεσε πάνω στον σηματοδότη πεζών, τον οποίο και παρέσυρε.


Η τρελή πορεία του όμως δεν σταμάτησε εκεί, αλλά συνέχισε μέχρις ότου βρει πάνω στο δέντρο και ανακόψει την πορεία.

Στο χώρο έσπευσε η τροχαία αλλά και όχημα του ΕΚΑΒ όπου και παρέλαβε τον οδηγό του οχήματος.

Σύμφωνα με αναφορές της αστυνομίας - τροχαίας ο οδηγός είχε της αισθήσεις του όταν τον μετέφεραν οι γιατροί του ΕΚΑΒ.
voliotaki.blogspot.com

Από τα ξημερώματα της Δευτέρας οι νέες τιμές των διοδίων

Οι νέες αυξημένες τιμές των διοδίων, όπως είχαν προαναγγείλει οι εταιρείες παραχώρησης που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, θα ισχύουν από τα μεσάνυχτα της ερχόμενης Δευτέρας.

Έτσι από την Τρίτη οι οδηγοί που θα κινούνται στο δρόμο Κόρινθος - Καλαμάτα θα καλούνται να πληρώσουν τα εξής: Τα δίκυκλα θα πληρώνουν στο Σπαθοβούνι 1,70 ευρώ, τα ΙΧ 2,40 ευρώ, τα μεσαία φορτηγά 6,20 ευρώ και τα μεγάλα 8,70 ευρώ.

Στην Νεστάνη οι τιμές θα είναι αντίστοιχα 1,60, 2,30, 5,90 και 8,20 ενώ στην Ασέα οι τιμές θα είναι 1,30, 1,90, 4,80 και 6,70.

Στα διόδια της Ελευσίνας τα δίκυκλα θα πληρώνουν 2,20 τα ΙΧ 3,10 τα μεσαία φορτηγά 7,90 και τα μεγάλα φορτηγά 11.

Αντίστοιχες θα είναι οι τιμές στα διόδια του Ισθμού στο ρεύμα προς Αθήνα, στα διόδια του Ζευγολατιού στο ρεύμα προς Πάτρα και το Ρίο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

Επίσημο: Alfa Romeo 4C GTA Concept στη Γενεύη

Μέσω του ελληνικού γραφείου τύπου μαθαίνουμε ότι η Alfa Romeo θα παρουσιάσει στην Γενεύη το πρωτότυπο 4C GTA Concept.

Πολλές λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές για το αυτοκίνητο αφού το δελτίο τύπου που μας απεστάλη αναφέρει τα μοντέλα που θα παρουσιάσει το Fiat Group στη Γενεύη και ανάμεσα σε αυτά της Alfa Romeo βρίσκεται και το 4C GTA Concept.

Το αυτοκίνητο οι φήμες το θέλουν να διαθέτει τον 1750 TBΙ κινητήρα που στη περίσταση θα αποδίδει 265 άλογα. Δυστυχώς επίσημες φωτογραφίες δεν έχουνε ακόμη κυκλοφορήσει. Αναλυτικά τα αυτοκίνητα του ομίλου που θα παρουσιαστούν στη Γενεύη στη συνέχεια.

Fiat
Freemont
Product range MyLife
Punto
Qubo
Doblo
Bravo
500 TwinAir
Δύο ακόμη μοντέλα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες

Alfa Romeo
Giulietta
MiTo MY 11
Alfa Romeo 4C GTA Concept

Abarth
695 Tributo Ferrari
500C esseesse
Formula Aci-Csai Abarth (monoposto)

Lancia

Θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες

"Ασπίδα" στο περιβάλλον και την τσέπη τα "πράσινα" αυτοκίνητα

Η μεγάλη αύξηση της βενζίνης, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η περιβαλλοντολογική ευαισθησία, που έχει αρχίσει να καλλιεργείται στη συνείδηση του Έλληνα πολίτη, στρέφει αρκετούς στην "πράσινη" τεχνολογία, που έως κάποιον βαθμό είναι συνυφασμένη και με την οικονομία...

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη μετακίνηση, "πράσινα" οχήματα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας και παρά το γεγονός ότι η διεισδυτικότητά τους ποικίλλει, γεγονός είναι ότι αυτού του είδους η τεχνολογία έχει μπει στη ζωή μας. Μάλιστα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν αποφασισμένες να κερδίσουν το στοίχημα της "πράσινης" μετακίνησης.

Μέχρι σήμερα, λέγοντας "πράσινη" τεχνολογία, εννοούμε:

Υβριδικά: τα υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν δύο πηγές ενέργειας. Ως κύρια μορφή ενέργειας παραμένει ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος, όμως, έχει τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα. Η ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται σε μπαταρία λιθίου εξελιγμένης μορφής. Ο ηλεκτροκινητήρας μπαίνει σε λειτουργία σε ανηφόρες, σε μεγάλες επιταχύνσεις ή σε κίνηση στην πόλη και, κυρίως, όταν το αυτοκίνητο κινείται με θεωρητικά μικρές ταχύτητες. Το εξελιγμένο σύστημα ανακτά, με διάφορους τρόπους, τη χαμένη ενεργεία και την αποθηκεύει στις μπαταρίες.

Αυτό το σύστημα της υβριδοποίησης αποτελεί το μεγάλο "στοίχημα" των αυτοκινητοβιομηχανιών, που επενδύουν πάνω στη συγκεκριμένη "πράσινη" τεχνολογία. Αυτή, εκτός της οικονομίας περιορίζει πολύ χαμηλά την εκπομπή καυσαερίων. Σύμφωνα με μετρήσεις, η μέση κατανάλωση καυσίμου εντοπίζεται γύρω στα 4,5-5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Για να αποκτήσει κάποιος ένα υβριδικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να δαπανήσει γύρω στα 20.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν και πιο εξελιγμένες πλατφόρμες, που ξεκινούν από τα 30.000 μέχρι και τα 70.000 ευρώ και παρέχουν μεγάλη πολυτέλεια και αρκετή δύναμη.

Υγραεριοκίνηση: το τελευταίο διάστημα, στην Ελλάδα η υγραεριοκίνηση γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθιση. Ουσιαστικά, αποτελεί μια περιβαλλοντική πρόταση, που εκτός από τη μείωση των ρύπων συμβάλλει και στην εξοικονόμηση χρημάτων για όλους όσοι τη χρησιμοποιούν. Μετρήσεις εντοπίζουν το κέρδος στο 40%.

Τα αυτοκίνητα που έχουν υγραεριοκίνηση μπορούν να κινηθούν με δύο καύσιμα: τη βενζίνη και το υγραέριο, που προσφέρονται σε ένα δίκτυο, που σήμερα "αγγίζει" σχεδόν όλη την Ελλάδα, ενώ καθημερινά προστίθενται νέα βενζινάδικα. Στο αυτοκίνητο δεν γίνεται καμιά μετατροπή, παρά μόνο μπαίνουν επιπλέον μπεκ και εγκέφαλος. Η καύση του υγραερίου δεν αφήνει κατάλοιπα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να είναι ιδιαίτερα καθαρός, συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στη μακροζωία του. Παράλληλα, εντοπίζεται καλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές.

Φυσικό αέριο: ουσιαστικά έχει τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια λογική με την υγραεριοκίνηση. Η καύση του φυσικού αερίου δεν είναι τόσο καλή, όπως αυτή του υγραερίου, ενώ η μεγάλη διαφορά είναι ότι μπορεί να μπει και σε πετρελαιοκινητήρες. Και αυτό το σύστημα προσφέρει πολύ μεγάλη ασφάλεια και οικονομία, λόγω του χαμηλότερου κόστους του ανά λίτρο, σε σχέση με το αντίστοιχο της βενζίνης. Οι μειωμένες εκπομπές ρύπων και η περιορισμένη εκπομπή αιωρούμενων σωματιδίων συμβάλλουν στη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

"Πράσινη" τεχνολογία

Η τεχνολογία "start/stop", τα ελαστικά χαμηλής τριβής, τα ελαφρύτερα υλικά που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς να μειώνεται η ασφάλεια της καμπίνας και γενικότερα όλου του οχήματος, η ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, η βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση και το σύστημα SCR, που είναι ένα υγρό (ουρεία), το οποίο εγχέεται στην εξαγωγή της εξάτμισης και που μειώνει την εκπομπή των ρύπων στα πετρελαιοκίνητα, είναι οι πιο διαδεδομένες "πράσινες" λύσεις, που υιοθετούν οι κατασκευαστές συμβατικών αυτοκινήτων, δηλαδή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Στους πετρελαιοκινητήρες υπάρχει και η τεχνολογία "common rail", που ελέγχει καλύτερα τα χαρακτηριστικά της καύσης μέσα στους κυλίνδρους, βελτιώνοντας την απόδοση, τις εκπομπές των ρύπων και την κατανάλωση.

Στους βενζινοκινητήρες, η κατανάλωση και οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν μέσω της ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής. Η σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, που πετυχαίνουν αυτές οι τεχνολογίες, κυμαίνεται μεταξύ 12%-25% σε σχέση με ένα συμβατικό μοντέλο, που δεν διαθέτει παρόμοια συστήματα. Μια έξυπνη εφαρμογή είναι η τεχνολογία "EffcientDynamics", που προσφέρεται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη την γκάμα συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ηλεκτρικά

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν πολλά πλεονεκτήματα, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας και μια συστοιχία μπαταριών αντικαθιστούν πολλά εξαρτήματα που βρίσκονται στα συμβατικά και υβριδικά οχήματα. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών, έχει σχεδόν μηδενική συντήρηση, δεν έχει εξάτμιση, δεν έχει ρεζερβουάρ ή διάφορα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, ενώ ο μηχανισμός πρόωσης μπορεί να ενσωματωθεί στους τροχούς για μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερη εκμετάλλευση χώρων.

Από την άλλη πλευρά, το μεγάλο κόστος των μπαταριών και η μικρή τους αυτονομία αποτελούν το μεγάλο πρόβλημα. Όμως, τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να μπορέσουν να λύσουν τα προβλήματα. Το σίγουρο είναι ότι η "επανάσταση" έχει ξεκινήσει και δεν θα σταματήσει, καθώς τα επόμενα χρόνια θα βρεθούν τρόποι φόρτισης γρηγορότεροι και οικονομικότεροι ως προς την ποιότητα των μπαταριών.

Βιοκαύσιμα

Το πρόγραμμα OMNIVORE έχει στόχο να προωθήσει περαιτέρω την έρευνα γύρω από την τεχνολογία των επονομαζόμενων flex-fuels για την καλύτερη κατανόηση του περίπλοκου κύκλου ανάφλεξης των μιγμάτων αλκοολών- βενζίνης. Εκτιμάται ότι η χρήση αλκοολών μπορεί να αποδειχθεί μια ορατή λύση για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης και τη μετατροπή τους σε συστήματα πρόωσης, που θα εξουδετερώνουν τον άνθρακα.

Από τα πλεονεκτήματα των αλκοολών είναι οι πολύ καλές επιδόσεις. Το πιο ζηλευτό απ' όλα είναι ότι τα καύσιμα που βασίζονται σε αλκοόλες μπορούν να παρασκευαστούν συνθετικά από το διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο βρίσκεται στην ατμόσφαιρα.

Ένα ακόμη ενθαρρυντικό στοιχείο στην εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων είναι ο εξισορροπητικός τους ρόλος, όσον αφορά την καταπολέμηση των εκπομπών του CO2. Συγκεκριμένα, η μεθανόλη μπορεί να παραχθεί με τη σύνθεση διοξειδίου του άνθρακα και υδρογόνου. Το διοξείδιο του άνθρακα, που χρειάζεται για την παραγωγή της μεθανόλης, μπορεί να προέλθει από τις ποσότητες που βρίσκονται στην ατμόσφαιρα. Με αυτόν τον τρόπο, οι ποσότητες που ελκύονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην ουσία μηδενίζονται, καθώς χρησιμοποιούνται για την παραγωγή της μεθανόλης.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

“Made in China” το Porsche Cajun CUV;

Όταν ενσωματώθηκε η Porsche στο τμήμα της Volkswagen η καινούργια μαμά εταιρία είχε θέσει φιλόδοξους στόχους για το νέο της τμήμα: 150,000 μονάδες ετησίως. 
 
Αυτό σήμαινε αύξηση πωλήσεων κατά 50%. Η Porsche από την άλλη θεωρεί πως μπορεί να φτάσει τις 200,000 μονάδες το χρόνο με 100% αύξηση πωλήσεων… .

Για να φτάσει εκεί η γερμανική εταιρία αντιλαμβάνεται πως δεν επαρκεί η παραγωγική δραστηριότητα της και θα χρειαστεί νέες μονάδες παραγωγής στην Κίνα και της ΗΠΑ…

Η δεύτερη φαντάζει λογική κίνηση αφού το Audi Q5 πάνω στο οποίο βασίζεται το Cajun SUV ήδη κατασκευάζεται στην China. 
 
Πέρα από το Cajun δε, η παραγωγή στις ΗΠΑ που είναι και η μεγαλύτερη αγορά για την εταιρία, είναι στα πλάνα για τα επόμενα χρόνια…
http://www.gadgetfreak.gr
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Ο κρητικός είναι «επιθετικός» στην οδήγηση

«Ματωμένο» ήταν και το 2010 για την Κρήτη, καθώς 86 συνολικά συνάνθρωποι μας θυσιάστηκαν σε παγκρήτιο επίπεδο στους δρόμους του νησιού.. την ίδια στιγμή που οι 16 από αυτούς έσβησαν στους δρόμους του νομού μας.

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στην ειδική ημερίδα που διοργάνωσε τις προηγούμενες ημέρες στο «σπίτι του πολιτισμού», ο ροταριανός όμιλος Ρεθύμνου, με θέμα τα τροχαία ατυχήματα και η οδική συμπεριφορά των Κρητικών.

Ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Κρήτης, Γιάννης Λιονάκης, που μίλησε στη διάρκεια της ημερίδας, επεχείρησε να σκιαγραφήσει το προφίλ του κρητικού οδηγού, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως οι πολίτες του νησιού μας θα πρέπει ν’ αλλάξουν νοοτροπία, την ίδια στιγμή που προέτρεψε μικρούς και μεγάλους οδηγούς να τηρούν πιστά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ο οποίος σώζει ζωές…

«Οι προσπάθειες που πρέπει να γίνονται πρέπει να είναι συνεχείς και εντατικές και να εστιάζουν στην ενημέρωση των ανθρώπων. Έχουμε προβλήματα με την έλλειψη υποδομών, μας λείπει πολύ και η παιδεία. Οι Κρητικοί έχουν γίνει σημεία αναφοράς σε ξένα πανεπιστήμια, που αναφέρονται στον επιθετικό οδηγό. Ο κρητικός οδηγός θέλει να έχει παντού προτεραιότητα και αρνείται να παραχωρήσει προτεραιότητα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα στο δρόμο να βγαίνουν πολλά κακά διότι επίθεση σημαίνει αντικανονικό προσπέρασμα, παραβίαση του στοπ, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, σημαίνει ότι θέλω παντού να είμαι πρώτος. Αυτό όμως δεν συνάδει ούτε με τις υποδομές μας ούτε με την παιδεία μας».

Και συνεχίζοντας ο κ. Λιονάκης πρόσθεσε πως «αν λάβουμε υπόψη ότι το 2009 ο μέσος όρος νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ευρώπη ήταν 69 και ότι ο μέσος όρος νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα ήταν 134, στην Κρήτη ήταν 201 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι το θέμα είναι μείζον και πρέπει να απασχολήσει όλους τους φορείς και τους πολίτες. Ένα βασικό ζητούμενο είναι η νοοτροπία του κρητικού οδηγού που λέει πολύ απλά ότι είμαι άτρωτος, συμπεριφέρομαι όπως θέλω, παρκάρω όπου θέλω, παραβιάζω τον ΚΟΚ, μπορώ να παραχωρώ το αυτοκίνητο στο παιδί μου θεωρώντας ότι μπορεί να οδηγήσει και γενικότερα φέρομαι αλλοπρόσαλλα χωρίς καμιά οδική λογική».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ροταριανού συλλόγου, Βαγγέλης Κιαγιαδάκης, αναφερόμενος στην συμπεριφορά των οδηγών τόνισε μεταξύ άλλων και τα παρακάτω: «Θέλουμε ν’ αντιμετωπιστεί η μάστιγα των τροχαίων ατυχημάτων. Άλλωστε, όλοι είμαστε υποψήφια θύματα. Πρέπει όλοι να σκύψουν στο πρόβλημα για να δοθεί μια λύση επιτέλους. Πρέπει και οι οδηγοί να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι κυρίαρχοι της ασφάλτου. Πρέπει πρώτα εμείς να συνειδητοποιήσουμε το πρόβλημα και να πράξουμε ανάλογα».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν μεταξύ άλλων και ο διοικητής του τμήματος Τροχαίας, Μανόλης Μοσχονάς, ο οποίος έστειλε μήνυμα ζωής, καθώς επίσης και εκπρόσωποι συλλόγων που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ φυσικά από την όλη συζήτηση δεν ξέφυγε και το μείζον θέμα της αναβάθμισης του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης.
http://rethemnosnews.gr

Infiniti Essence: απολαύστε τις φωτο ενός ονειρικού concept car...


Δείτε τα στοιχεία και, κυρίως, απολαύστε και κατεβάστε της φωτογραφίες ενός απλά πανέμορφου πρωτότυπου αυτοκινήτου…

Η δημιουργός είναι η Infiniti. Είναι το ‘ακριβό’ luxus παρακλάδι της Nissan που είναι πιο πολύ γνωστό για τα εντυπωσιακά καμπυλωτά jeepοειδή του….

Αφού λοιπόν είδε τι κάνει ο ανταγωνισμός, η Infiniti έβγαλε το συμπέρασμα πως για να ελκύσει τους αγοραστές στις εκθέσεις πρέπει να φτιάξει κάτι ελκυστικό high-end. Και ενώ ο διάδοχος του Q45 sedan φαινόταν να είναι η μόνη επιλογή, αναφορές λένε πως αν δοθεί το ‘πράσινο φως’ (να δοθεί, να δοθεί!!!) αυτό το σαγηνευτικό sportscar θα δώσει ένα… μάθημα στα Audi R8, Mercedes-Benz SLS AMG ακόμη και Lexus LFA που θα κινηθούν εκεί έξω…

Τίποτα άλλο. Δείτε το.





Απολαύστε καταπληκτικές φωτό και… ονειρευτείτε…











http://www.gadgetfreak.gr

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

Η νύστα κάνει στους οδηγούς ό,τι και το αλκοόλ

Jonathan & Bridget + Love StoryImage by Josh Liba via FlickrΑν ένας οδηγός οδηγεί για περισσότερες από δύο, το πολύ τρεις, ώρες το βράδυ, χωρίς διακοπή για ξεκούραση, είναι σαν να οδηγεί μεθυσμένος, σύμφωνα με μια νέα ολλανδο-γαλλική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Ουτρέχτης και του Μπορντό, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο εξειδικευμένο επιστημονικό περιοδικό για θέματα ύπνου "Journal of Sleep Research", έκαναν πειράματα με 14 υγιείς οδηγούς ηλικίας 21 έως 25 ετών, οι οποίοι οδηγούσαν το βράδυ, υπό την παρουσία και εποπτεία επιτηρητή, για δύο έως οκτώ ώρες, με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ., στην μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας.

Η έρευνα (οι εθελοντές οδηγοί βιντεοσκοπούνταν συνεχώς) έδειξε ότι μετά από μόλις δύο ώρες στο τιμόνι, οι οδηγοί έκαναν τα ίδια λάθη που θα έκαναν αν είχαν ποσότητα 0,05% αλκοόλ στο αίμα τους. Στις τρεις ώρες, η απόδοση τους στην οδήγηση είχε πέσει και άλλο, που αντιστοιχούσε σε ποσότητα αλκοόλ 0,08% στο αίμα, ενώ στις 4,5 ώρες τα λάθη από την κούραση αναλογούσαν σε αλκοόλ 0,10%.

"Οι οδηγοί θα πρέπει να παίρνουν πολύ στα σοβαρά τη νύστα τους στο τιμόνι, καθώς αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες δυστυχημάτων στους δρόμους. Δυστυχώς όμως δεν συνειδητοποιούν μερικές φορές τη νύστα τους, την μειωμένη εγρήγορση και την έλλειψη αντανακλαστικών. Διάφορα πράγματα, όπως η ακρόαση δυνατής μουσικής ή το άνοιγμα του παραθύρου, δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Αυτό που συστήνουμε, είναι να μην οδηγούν συνεχόμενα τη νύχτα πάνω από δύο ώρες", ανέφεραν οι ερευνητές και εισηγούνται ότι αυτό το όριο θα πρέπει να θεσμοθετηθεί επισήμως από τις εθνικές νομοθεσίες, ώστε να περιοριστούν οι θάνατοι και τα δυστυχήματα, κυρίως στις εθνικές οδούς.

Εκτιμάται ότι περίπου το ένα πέμπτο όλων των ατυχημάτων στους δρόμους οφείλεται στη νύστα (αν και, εκ των πραγμάτων, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί με ακρίβεια ένα τέτοιο ποσοστό). Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας στους τρεις οδηγούς παραδέχεται πως οδηγεί νυσταγμένος το βράδυ, ενώ στους τρεις στους τέσσερις ότι οδηγούν κουρασμένοι.

Στην πράξη, οι περισσότεροι οδηγοί οδηγούν περισσότερο από τρεις ώρες συνεχόμενα τη νύχτα, ενώ κανονικά, σύμφωνα με τους ερευνητές, θα έπρεπε να σταματούν κατά καιρούς για να πιουν ένα καφέ ή ακόμα και για να πάρουν έναν υπνάκο.

Αντίθετα με την μέτρηση της κατανάλωσης αλκοόλ, η Τροχαία δεν έχει αντίστοιχο τρόπο να διαπιστώσει το βαθμό κόπωσης και νύστας ενός οδηγού.
Enhanced by Zemanta

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ:Στην κυκλοφορία το β’τμήμα της παράκαμψης Άρτας

Δόθηκε χθες στην κυκλοφορία η μία λωρίδα κίνησης του β’ τμήματος της παράκαμψης Άρτας,από Σελλάδες μέχρι τον κόμβο Αγίου Δημητρίου Πέτα και εντός των επόμενων ωρών θα δοθεί στην κυκλοφορία και η άλλη λωρίδα, από την αντίθετη κατεύθυνση.

Το κομμάτι αυτό έχει μήκος 8χλμ. και μαζί με το υπόλοιπο τμήμα της παράκαμψης μήκους 15χλμ. που καταλήγει στο στρατόπεδο Φιλιππιάδας και λειτουργεί ήδη από οχταετίας, αποτελεί τμήμα της Ιόνιας οδού.

Για τη λειτουργία του τμήματος κατασκευάστηκε προσωρινά και λειτουργεί από σήμερα κυκλικός ισόπεδος κόμβος στο σημείο του Αγίου Δημητρίου που τέμνεται με την εθνική οδό Άρτας-Τρικάλων ενώ απ’ την πλευρά των Σελλάδων θα τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.

Μέχρι το Πάσχα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος και ο ανισόπεδος κόμβος. Πάντως ήδη από τις πρώτες ώρες παρουσιάστηκε μεγάλη κίνηση οχημάτων στον κόμβο Αγ. Δημητρίου ενώ συνεχής ήταν η παρουσία των ανθρώπων της κατασκευάστριας εταιρίας οι οποίοι ενημέρωναν τους οδηγούς για τη σωστή κυκλοφορία.

Να σημειωθεί ότι οι πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί στον κόμβο είναι πλήρως κατατοπιστικές για τους οδηγούς που κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις.

Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου 2011

Θα διαπομπεύουν τους μεθυσμένους οδηγούς στο Facebook

Την διαπόμπευση μέσω του Facebook όσων οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ θέλει να επιβάλει ένας δημοτικός σύμβουλος στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η πρότασή του για δημιουργία ενός ηλεκτρονικού «τείχους του αίσχους» έχει προκαλέσει διαμαρτυρίες πολλών ανθρώπων που...
καταγγέλλουν ότι επιχειρείται κατάφωρη παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Ο Ντέβιν Ντουάιρ, δημοτικός σύμβουλος στο Χάντινγκτον Μπιτς της Καλιφόρνια, ζητά από την αστυνομία να «ανεβάζει» στην σελίδα της στο Facebook τις φωτογραφίες όσων συλλαμβάνονται για δεύτερη φορά με την κατηγορία της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

«Αν χρειαστεί να διαπομπεύσουμε ανθρώπους για να σώσουμε ζωές, εγώ είμαι πρόθυμος να το κάνω», δήλωσε ο Ντουάιρ, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η εν λόγω πρακτική «θα αποτρέψει άλλους ανθρώπους από το να πιάσουν μεθυσμένοι το τιμόνι».

Το μέλος του δημοτικού συμβουλίου είχε ζητήσει αρχικά να αναρτώνται στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο οι φωτογραφίες όλων ανεξαιρέτως των μεθυσμένων οδηγών.

Στη συνέχεια, όμως, έριξε… νερό στο κρασί του, ζητώντας να διαπομπεύονται μόνον όσοι έχουν συλληφθεί ξανά για το ίδιο αδίκημα. Η πρότασή του συζητείται σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.

Το Χάντινγκτον Μπιτς είναι μια παραλιακή πόλη 200.000 κατοίκων νότια του Λος Άντζελες, που φημίζεται για τα πολλά μπαρ και την έντονη νυχτερινή ζωή.

Η πόλη έχει την θλιβερή πρωτιά στα θανατηφόρα δυστυχήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση οινοπνεύματος στην Καλιφόρνια. Το 2009 σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν στην άσφαλτο 195 άνθρωποι, ενώ η αστυνομία συνέλαβε 1.687 μεθυσμένους οδηγούς.

Ο Ντουάιρ υποστηρίζει ότι η πρότασή του τυγχάνει ευρείας υποστήριξης από τους κατοίκους της περιοχής. Ωστόσο, τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης καταγράφουν αντίθετες απόψεις επιφανών μελών της τοπικής κοινωνίας.

Ο δικηγόρος Ράνταλ Μπερτζ, που ειδικεύεται σε υποθέσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, δήλωσε ότι το «ανέβασμα» φωτογραφιών συλληφθέντων στο Facebook παραβιάζει το δικαίωμά τους στην ιδιωτική ζωή. «Τι θα ακολουθήσει μετά; Η δημόσια διαπόμπευσή τους στους δρόμους; Το δημόσιο μαστίγωμα;», αναρωτήθηκε.

Η συνάδελφος του Ντουάιρ στο δημοτικό συμβούλιο, Κόνι Μπόρντμαν, υποστήριξε ότι τα παιδιά των οποίων οι γονείς θα μπαίνουν στον «τοίχο της ντροπής» του Facebook ενδέχεται να πέσουν θύματα χλευασμού από τους συνομηλίκους τους και να υποστούν «τεράστιο εξευτελισμό».

Αλλά ούτε και το ίδιο το αστυνομικό τμήμα του Χάντινγκτον Μπιτς βλέπει με «καλό μάτι» αυτή την προοπτική.

«Δεν βλέπουμε γιατί πρέπει να το κάνουμε. Η επιβολή του νόμου δεν γίνεται μέσω δημόσιας διαπόμπευσης», δήλωσε ο εκπρόσωπος της τοπικής αστυνομίας, Ράσελ Ρέινχαρτ.

Όπως, όμως, έγινε γνωστό, πρόσφατα αναρτήθηκαν στη σελίδα της αστυνομίας στο Facebook φωτογραφίες υπόπτου για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Οι αξιωματικοί του τμήματος είπαν ότι επρόκειτο για ειδική περίπτωση, υποστηρίζοντας ότι ο κόσμος έπρεπε να γνωρίζει, καθώς υπήρχε κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια.

Στο πρόσφατο παρελθόν, ορισμένα αστυνομικά τμήματα στις Η.Π.Α.- στο Νιου Τζέρσεϊ και στη Χονολουλού- εφάρμοσαν τη μέθοδο της «ηλεκτρονικής διαπόμπευσης» μέσω Facebook, πρακτική που γρήγορα εγκατέλειψαν λόγω των διαμαρτυριών που προκλήθηκαν.

Ωστόσο, στην Καλιφόρνια τίποτε δεν μπορεί να εμποδίσει ένα αστυνομικό τμήμα από το να αναρτήσει φωτογραφίες συλληφθέντων.

Αντίθετα, ο πολιτειακός νόμος υποχρεώνει την αστυνομία να δημοσιοποιεί ορισμένα στοιχεία συλληφθέντων, μεταξύ άλλων το πλήρες όνομα, την ιδιότητα και τη φυσική περιγραφή τους.
enimerwsi.com

Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Είχαν πραγματικά Άγιο οι δύο οδηγοί στα Καμμένα Βούρλα...

Το τροχαίο έγινε στις 11 το πρωί στην παλαιά Εθνική Οδό Λαμίας-Καμμένων Βούρλων, έξω από τις "Σεϋχέλλες", στο ύψος του 180 χλμ. της Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας.

Τα δύο αυτοκίνητα, αν και ο δρόμος είναι ευθεία, άγνωστο πως συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά και βρέθηκαν εκτός οδοστρώματος, όπως βλέπετε και στη  φωτογραφία

Είναι πραγματικά θαύμα που ο 18χρονος αλλοδαπός οδηγός BMW και ο 46χρονος εκπαιδευτικός από το Ρεγγίνι, οδηγός του ΤΟΥΟΤΑ, βγήκαν σώοι μετά από τέτοιο τρακάρισμα!

Τα ακριβή αίτια του τροχαίου διερευνά το Α/Τ Καμμένων Βούρλων...

LamiaReport.gr

Στην παραγωγή το Honda CR-Z Turbo

Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.

Οι φήμες θέλουν την Honda να ετοιμάζει μια βενζινοκίνητη έκδοση του CR-Z αλλά φαίνεται ότι οι Ιάπωνες  βιάζονται να το βγάλουν στην παραγωγή αφού βλέπουν οι πωλήσεις του υβριδικού CR-Z μειώνονται για τον λόγο ότι δεν διαθέτει σπορ επιδόσεις, παρότι οι υποψήφιοι αγοραστές το βρίσκουν σπορ εξωτερικά.

Ο κινητήρας που θα τοποθετηθεί κάτω από το καπό του CR-Z θα είναι ένας ολοκαίνουργιος 1600αρης που θα αποδίδει από 160 έως 200 άλογα. Ο κινητήρας αυτός, που προορίζεται και για τα Jazz, Civic και Accord, θα κάνει χρήση υπερτροφοδότησης σε συνδυασμό με το VTEC και είναι στην ουσία ο αντικαταστάτης του δίλιτρου VTEC που λόγω ρύπων έχει παραγκωνιστεί.

http://www.autoblog.gr

Γεύση από το νέο Ford Kuga!

Παράλληλα με την παρουσίαση του Focus Electric, η Ford συνεχίζει την επέλασή της στο Detroit παρουσιάζοντας ένα concept car το οποίο θα αποτελέσει  τον αντικαταστάτη του Kuga επαναφέροντας την εταιρία στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Άλλωστε στα σχέδια της Ford είναι και η παραγωγή ενός μικρού SUV στα μέτρα του Nissan Juke που θα βασίζεται στο δάπεδο του Fiesta και θα πλαισιώσει το νέο Kuga. Το μοντέλο παραγωγής μάλλον θα το δούμε το φθινόπωρο στην έκθεση της Φρανκφούρτης ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν αρχές του 2012.

Σχετικά με το πρωτότυπο Vertrek βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Focus και εξοπλίζεται με κινητήρα 1,6 lt Ecoboost. Σχεδιαστικά το αμάξωμα προκαλεί αίσθηση με την δυναμική του εμφάνιση που παραπέμπει στα νέας γενιάς Focus και C-MAX. Η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος διεκδικεί τον χαρακτηρισμό του σπορ crossover ενώ στο εσωτερικό θα επικρατεί η σύγχρονη άποψη της εταιρίας που θα απομακρύνεται αρκετά από την «διαστημική» εικόνα του πρωτότυπου Vertrek.







http://xsefoto.blogspot.com
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011

Δοκιμή BMW X1 sDrive18i

Tο πρώτο πράγμα που σε μπερδεύει στην X1 είναι ότι δεν ξέρεις πού να την κατατάξεις

Είναι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου ή «Crossover»;

Εντάξει, η BMW λέει πως είναι SAV (Activity έναντι Utility των «SUV» δηλαδή), αλλά αυτό μάλλον απλώς μπερδεύει τα πράγματα. Για παράδειγμα, στην Audi υπάρχουν το Q5 στα SUV και το A4 Allroad στα Crossover. Ξεχωριστά μοντέλα, με άλλες κατευθύνσεις (κυρίως σε χώρους, λειτουργικότητα και απόσταση από το έδαφος), τα οποία σε ένα πολύ μεγάλο μέρος διεκδικούν το ίδιο κοινό.

Ε, η X1 βρίσκεται απέναντι και στα δύο. Ελέω απουσίας του επιπλέον όγκου του χώρου αποσκευών αλλά και λόγω των 19,4 εκ. απόστασης από το έδαφος, μοιάζει με SUV. Ομως, κάτι οι μεγάλοι τροχοί, κάτι τα πλαστικά προστατευτικά και η χαμηλή μάσκα, σε φέρνουν πιο κοντά στα Crossover. Υπέρ της τελευταίας άποψης τίθεται και η ύπαρξη της δίλιτρης οπισθοκίνητης έκδοσης. Η ίδια η BMW, από την άλλη, λέει ότι οι μοναδικοί της ανταγωνιστές θα είναι (όταν αυτοί εμφανιστούν επίσημα δηλαδή) το Audi Q3 και η Mercedes BLK.

Σχεδίαση και εντυπώσεις

Επειδή όμως αυτοί οι «μύλοι» δεν βοηθούν στην οικονομία της συζήτησης, η αλήθεια είναι πως, ό,τι και να είναι, η X1 είναι ένα μοντέλο που διεκδικεί το πορτοφόλι πολλών αγοραστών. Και ευτυχώς, για την αυτοκινητοβιομηχανία και εμάς τους καταναλωτές της, οι εταιρείες που εμπλέκονται στις «premium» κατηγορίες ξέρουν καλά το παιχνίδι και δεν «συγκρούονται» προϊοντικά μεταξύ τους. Ετσι, και η X1 έχει τον δικό της χαρακτήρα, που ναι μεν ώρες-ώρες σε γοητεύει και κάποιες άλλες σε μπερδεύει, στο τέλος της ημέρας όμως, πέρα από όποια ταμπέλα επιλέξεις, ξέρεις ότι αυτή εδώ είναι μια BMW, με όλο το ηχόχρωμα που τη συνοδεύει. Εξωτερικά, το «προσιτό» σε αίσθηση μήκος των 4,45 μ. και οι δυναμικές ακμές του αμαξώματος ξεχωρίζουν, συνθέτοντας μια αυτόνομη πρόταση, αρκετά έξω από τα ειωθότα.

Εσωτερικά, το τιμόνι, η σχεδίαση του ταμπλό (με προσπάθεια για πιο νεανικό λουκ), οι γραμμές και όλα τα επιμέρους, τέλος πάντων, θυμίζουν πάντοτε BMW όντας ελκυστικά στον παραδοσιακό αγοραστή της φίρμας. Ωστόσο, για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας και αυτού του επιπέδου τιμής, τα πλαστικά παραείναι σκληρά. Ειδικά το σκιάδιο πάνω από τον πίνακα οργάνων είναι εκτός κατηγορίας. Βέβαια, τα σκληρά πλαστικά καθόλου δεν επηρεάζουν την αίσθηση εξαιρετικής στιβαρότητας που σου δημιουργείται και σε προδιαθέτουν να βάλεις στοίχημα για την ποιότητα συναρμολόγησης. H θέση οδήγησης είναι επιπέδου BMW και κερδίζει τον οδηγό, αλλά οι θέσεις για μικροαντικείμενα θα μπορούσαν να είναι περισσότερες. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι κορυφαίοι, αλλά είναι καλοί, ανταγωνιστικοί της σειράς 3.

Η πισωκίνητη X1 εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, αριθμός που δεν ακούγεται μικρός, ωστόσο το αυξημένο βάρος (1.430 κιλά) του γερμανικού μοντέλου και οι απαιτητικές διαδρομές που διανύσαμε στη βόρεια Εύβοια δεν βοηθούν ώστε να αναδειχθούν οι επιδόσεις. Στην πίεση πάντως γίνεται αισθητό το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης αλλά και το καλό σε αίσθηση μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, λόγω των συχνών αλλαγών.

Παρόλο που η δίλιτρη X1 απέχει 19,4 εκατοστά από το έδαφος, η οδική της συμπεριφορά θυμίζει τον τετράθυρο συγγενή της (Σειρά 3), πράγμα που κάνει την οδήγηση ευχάριστη για τον οδηγό και τους επιβάτες (οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες). Το μήκους 4,45 μέτρων αμάξωμα της X1 ελίσσεται σχετικά εύκολα και μέσα στην πόλη, ενώ το μεταξόνιο των 2,76 μέτρων (3 εκατοστά κοντύτερο από την X3) χαρίζει καλούς -αλλά όχι άπλετους- χώρους.

Συνολικά, η sDrive18i ξέρει πώς να σε κάνει να ξεχάσεις τις αδυναμίες της. Είναι γοητευτική, ευκολοδήγητη και σχετικά προσιτή. Ζητά λίγο πάνω από 30 χιλιάρικα, ενώ και το κόστος συντήρησης δεν είναι υπερβολικό. Σίγουρα οι εξακύλινδρες εκδόσεις της είναι πιο ποθητές και η τετρακίνηση θα μπορούσε, έστω και σε λίγες περιπτώσεις, να φανεί χρήσιμη, η οικονομική διαφορά όμως είναι τέτοια που χρίζει την πιο προσιτή X1 μία λογική και δελεαστική πρόταση...

Η Χ1 δεν έκρυψε καμία φορά ότι δημιουργήθηκε για την άσφαλτο. Χωρίς την τετρακίνηση, το μεγάλο βάρος θα μπορούσε να θεωρηθεί μειονέκτημα γι’ αυτούς που προορίζουν την sDrive 1.8 για χιονισμένα ή ολισθηρά τερέν. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα κληθούν να βγάλουν τα «κάστανα» από τη φωτιά στη δύσκολη στιγμή και η φθηνότερη X1 δεν έχει καμία έλλειψη στον τομέα αυτό, αλλά οι προσδοκίες πρόσφυσης δεν θα πρέπει να ξεπερνούν αυτές ενός συμβατικού ΙΧ. Από πλευράς εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας η λίστα είναι πλήρης.

Η ευστάθεια του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική καθώς είναι απόλυτα ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο και σταθερό στις καμπές ενώ οι 150 ίπποι στον πίσω άξονα δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια πλαγιολίσθησης. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη χρήση καθώς έχουν μεγάλο φορτίο να ακινητοποιήσουν. Οι αναρτήσεις είναι πιο μαλακές σε σχέση με αυτές των μεγαλύτερων X1 και χάρη στους 17άρηδες τροχούς, η ποιότητα κύλισης αποτελεί και σημείο αναφοράς για την κατηγορία.

Διά ταύτα
Φτάνοντας στο συμπέρασμα, το τελικό πρόσημο είναι σαφώς θετικό. Μπορεί τα πλαστικά μέσα, τα σκληρά καθίσματα και η άνεση να μην είναι ακριβώς υπέρ του, μπορεί να σου δείχνει με τη μάσκα του ότι δεν αρέσκεται σε εκτός ασφάλτου διαδρομές, αλλά μέσα σε αυτήν είναι εξαιρετικό για την κατηγορία του. Επιπλέον, το τιμόνι του προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και τελικά προτείνει έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που θα κερδίσει τον οδηγό της. Οι τιμές απο 30.760ευρώ
SKAI.GR
Enhanced by Zemanta

Tο νέο Fiat 500 Twinair 0.9

Fiat 500 (2007)Image via Wikipedia
Αυτό μάλιστα! Το παιδί της Fiat φιλοδοξεί να καθίσει για πολλά χρόνια στο θρόνο, ειδικότερα τώρα με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μικρού κυβισμού.

Το αναβιωμένο 500 δεν είναι μόνο γυναικείο φετίχ αλλά επαναπροσδιορίζει τον πραγματικό φίλο της πόλης, με αρωγό, πέρα από την εμφάνιση μαγνήτη και την προσεγμένη κατασκευή, τον 900άρη κινητήρα που εξυμνεί τον αστικό χαρακτήρα, πρωταρχικό ζητούμενο σε τέτοιες κατασκευές.

Το life style διαθέτει εδώ και ουσία. Η Fiat λανσάρει το 500 TwinAir στις εκδόσεις Pop, Sport και Lounge, με την πρώτη να κοστίζει 13.650 ευρώ και τις επόμενες δύο να κοστολογούνται στα 14.650 ευρώ. Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση είναι πλήρης, διαθέτοντας στάνταρ 7 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, σύστημα Start&Stop και ραδιο-CD με 4 ηχεία. Η έκδοση Lounge διαθέτει επιπλέον της Pop προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, το γνωστό σύστημα Blue & Me της Fiat, σταθερή γυάλινη οροφή, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ' ύψος και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Το ESP δεν είναι στάνταρ και κοστίζει 350 ευρώ ως έξτρα.


Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων που εξελίχθηκε από την FPT - Fiat Powertrain Technologies, με την ονομασία TwinAir, έκανε την επίσημη παρουσίαση της στο Fiat 500. Κάνοντας χρήση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το επαναστατικό σύστημα MultiAir σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Παράλληλα, κάνοντας χρήση του "downsizing" και με εξαιρετική ρύθμιση της βασικής λειτουργίας του κινητήρα, οι κινητήρες TwinAir -που αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους- εκπέμπουν 30% λιγότερο CO2 συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα αντίστοιχης απόδοσης. To 500αράκι αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με αυτόν τον νέο κινητήρα, ο οποίος θα αποτελέσει τον προπομπό μιας ολόκληρης οικογένειας κινητήρων: ένα δικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 900 κ.εκ. ισχύος 85 ίππων, με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 για βενζινοκινητήρα (με μόλις 95 g/km δεν πληρώνει καθόλου τέλη κυκλοφορίας), που δεν κάνει εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης. Αυτό είναι εφικτό χάρη στη μικρού μεγέθους τουρμπίνα και την εξελιγμένη διαχείριση των βαλβίδων που ελαχιστοποιεί την υστέρηση απόδοσης, διατηρώντας παράλληλα την απόδοση ισχύος σε υψηλά επίπεδα. Με αυτόν τον τρόπο παρά το μικρό του μέγεθος, ο κινητήρας διασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και μια σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.


Συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 οκτώ βαλβίδων, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με αυτή ενός 16βάλβιδου κινητήρα 1.4, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη. Με αυτόν τον κινητήρα το Fiat 500 αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 173 χλμ./ώρα και επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 11 δευτερόλεπτα. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο το 500 με το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μας εξέπληξε ευχάριστα. Καταρχήν είναι τα σχεδόν 15 κιλά της διαθέσιμης ροπής μόλις στις 1.900 σ.α.λ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το μικρό της Fiat επιταχύνει αγόγγυστα με το «καλημέρα», χωρίς να μεμψιμοιρεί σε καμία των περιπτώσεων. Δεύτερον, δεν χρειάζεται να ανακατεύεις διαρκώς τον επιλογέα για να κινείσαι σβέλτα. Τρίτον, ο πραγματικά σαγηνευτικός ήχος που παράγει το νέο σύνολο, σε βαθμό που επιδιώκεις να τον ακούς συνεχώς. Τέταρτον, η περιορισμένη -αναλογικά με τις δυνατότητες των 85 ίππων- κατανάλωση, είτε κινείσαι εντός είτε κινείσαι εκτός πόλης. Πέμπτο και τελευταίο, η άνεση με την οποία ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες γύρω στα ...όρια του νόμιμου, η οποία το μετατρέπει σε ένα ακλόνητο φαβορί στη γκάμα της σειράς 500, «κανιβαλίζοντας» πλέον όχι μόνο το 1.2, αλλά και το αχρείαστο με τα σημερινά δεδομένα 1.4.  Γιάννης Τσιρογιάννης autointernet.gr
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

Το Ι.Χ. δεν... τσουλάει

Δραματική πτώση των πωλήσεων σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου, η οποία κατέγραψε 141.499 ταξινομήσεις το 2010, ενώ κινήθηκε σε επίπεδα που καταγράφονταν προ δεκαπενταετίας ή και πριν από το 1990, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυ­τοκινήτων.

Το τελευταίο εξάμηνο του έτους, η κατάσταση στις πωλήσεις των αυτο­κινήτων εξελίχθηκε πολύ χειρότερα, με την πτώση να φθάνει το 62,6%.

Η σύγκριση των 141.499 ταξινομήσεων του έτους, ως προς τον ετήσιο μέσο όρο των 265.800 της τελευταίας εξαετίας, δείχνει την πτώση των πωλήσεων (46,8%) λιγότερο δυσμενή, αφού συναθροίζονται οι πρώ­τοι τρεις μήνες του 2010, που, λόγω των αυξημένων πωλήσε­ων από την απόσυρση του φθινοπώρου του προηγούμενου έτους, υπήρξαν σχετικά καλύτεροι.
ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ

Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Κινητοποιήσεις στην Κακαβιά εξήγγειλαν οι πρατηριούχοι

Παρά τις διαβεβαιώσεις της ΚΑΕ ΑΕ για έλεγχους, κινητοποιήσεις και αποκλεισμός της έξοδου προς την Αλβανία στην Κακαβιά,καθώς και τους σταθμούς στους Κήπους και στους Ευζώνους, ανακοίνωσαν οι πρόεδροι των ενώσεων πρατηριούχων, οι οποίοι αποφάσισαν ομόφωνα την έναρξη των κινητοποιήσεων από την προσεχή Δευτέρα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη δημιουργία σε αυτά τα σημεία πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων.

"Πρωταθλήτρια" ακρίβειας στη βενζίνη η Κρήτη

Δύο από τις θέσεις του top-3 της ακρίβειας στα καύσιμα κατέχουν νομοί της Κρήτης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών...
όπως δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα www.fuelprices.gr του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Με την Κεφαλονιά να κατέχει την "τσουχτερή" για την τσέπη πρωτιά με 1,73 ευρώ ανά λίτρο, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει το Λασίθι με μέση τιμή το 1,718 ευρώ και την τριάδα "κλείνει" το Ρέθυμνο με 1,7 ευρώ. Σημειώνεται ότι στο Ρέθυμνο, η ανώτερη τιμή που καταγράφηκε σε πρατήριο του νομού ήταν 1,796 ευρώ ανά λίτρο.
http://www.triklopodia.com

Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

Ανεβαίνουν οι τόνοι στη Φθιώτιδα για τα διόδια

Σκληρή επιστολή για τα διόδια, από Επιμελητήριο Φθιώτιδας, ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς και Δικηγορικό Σύλλογο Λαμίας

Αν τα παίρναμε κι εμείς, κι εσείς προκαταβολικά, κ.Υπουργέ, τότε θα μπορούσαμε όλοι μας να κατασκευάσουμε διόδια.

Η Φθιώτιδα έχει αδικηθεί βάναυσα.
Ενώ έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος στο πέταλο του Μαλιακού, τώρα πληρώνει και χαράτσι.

Δεν υπάρχουν παράπλευροι δρόμοι. Είναι άδικο και υπερβολικά υψηλό το κόστος για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.

Δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζουμε διόδια σε περιοχή προστασίας από τη NATURA

Οι παραπάνω είναι μερικές από τις εύστοχες επισημάνσεις που αναφέρονται στην κοινή επιστολή των 3 φορέων του νομού μας, που έστειλαν στον Υπουργό και Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.κ. Δ. Ρέππα και Γ. Μαγκριώτη.  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Μείωση στα διόδια επιδιώκει η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση εξέφρασε την Παρασκευή την ελπίδα ότι μέχρι τον Μάρτιο θα έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους για χαμηλότερο ύψος του αντιτίμου των διοδίων στα μεγάλα οδικά έργα που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στη χώρα.
«Έχουμε ξεκινήσει τώρα την επαναδιαπραγμάτευση και μέχρι το τέλος του Μάρτη πιστεύουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
Ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι το Δημόσιο μπορεί να επαναδιαπραγματευτεί τον έμμεσο φόρο υπέρ του Δημοσίου που έχει ενσωματωθεί στα διόδια, μέσω των συμβάσεων παραχώρησης που υπογράφηκαν πριν από μερικά χρόνια.
«Με αυτήν λοιπόν την έννοια έχει τη δυνατότητα το Δημόσιο να επαναδιαπραγματευτεί και αυτό θα κάνουμε, γιατί πρέπει να μειωθούν τα διόδια, ιδιαίτερα στην κατασκευαστική περίοδο», είπε.
Όπως σημειώνει το Reuters, υπό κατασκευή αυτή τη στιγμή βρίσκεται η Ολυμπία Οδός, που θα συνδέει την Ελευσίνα με την Πάτρα και τον Πύργο, ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη, και ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.
Σε αρχικό στάδιο ακόμη βρίσκεται ο Ε65, που θα συνδέει τη Λαμία με τα Γρεβενά, και η Ιονία Οδός, από το Ρίο στα Ιωάννινα.
Ο κ. Μαγκριώτης παραδέχτηκε ότι ένας βασικός λόγος για τις σοβαρές αθυστερήσεις σε πολλά έργα είναι και η αναστολή χρηματοδότησης των τραπεζών, δήλωσε, ωστόσο, ότι τα έργα δεν θα σταματήσουν, καθώς είναι εξασφαλισμένη η δημόσια χρηματοδότηση.
«Οι τράπεζες σταμάτησαν πράγματι σε μερικές από τις παραχωρήσεις τους προηγούμενες μήνες την χρηματοδότηση, επικαλούμενοι την κρίση, την μείωση των αγορών...την μη είσπραξη λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν με πολίτες, οι οποίοι εκφράζουν την δυσφορία τους με τον δικό τους τρόπο», είπε.
Ο υπουργός είπε ότι θα βρεθούν λύσεις και ότι οι τράπεζες πρέπει να αρχίσουν και πάλι την χρηματοδότηση των έργων, καθώς το Δημόσιο έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις απέναντί τους.

Έρχεται crossover από την Hyundai!

Ενώ το βλέμμα είναι στραμμένο μετά την δημοσίευση teaser φωτογραφιών (είμαστε stand-by για την πλήρη αποκάλυψη του) προς το ιδιαίτερο sport-hatch Veloster η Hyundai θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στην έκθεση αυτοκινήτου του Detroit και με ένα ακόμη concept car.

Το όνομα αυτού είναι Curb και το σχήμα του παραπέμπει σε crossover που θα δούμε στους δρόμους τα επόμενα χρόνια, ίσως και δεκαετία αν κρίνει κανείς από τη εικόνα με το «φευγάτο» εσωτερικό.

Για την ώρα έχουν γίνει γνωστά ελάχιστα στοιχεία για το πρωτότυπο της Hyundai που έχει σχεδιαστεί στο στούντιο της εταιρίας στην Καλιφόρνια.

Πάντως, μπορεί να διακρίνει κανείς τις ρευστές του γραμμές που θυμίζουν τα τελευταία Sonata και Elantra. Κάντε λίγη υπομονή λίγες μέρες οπότε θα γίνει και η παγκόσμια παρουσίαση των δύο μοντέλων της Hyundai.

http://xsefoto.blogspot.com
Enhanced by Zemanta

Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Ρεκόρ ταχύτητας για ηλιακό αυτοκίνητο

Το ηλιακό αυτοκίνητο Sunwift Ivy, ένα project του Πανεπιστημίου της Νότιας Ουαλίας, έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας ηλιακών αυτοκινήτων.

Στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στη ναυτική βάση HMAS του Άλμπατρος, το αυτοκίνητο κατέγραψε ταχύτητα 88 χλμ/ωρα, με το προηγούμενο ρεκόρ να είναι στα 79χλμ/ωρα.


Παρόλο που δεν μπορεί να τρέξει πολύ, το αυτοκίνητο αυτό τροφοδοτείται μόνο από ηλιακές κυψέλες πυριτίου ενώ έχουν αφαιρεθεί όλες οι μπαταρίες, κάτι που αποτελεί επίτευγμα. Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται σε αυτό το αυτοκίνητο αναμένεται να χρησιμοποιηθούν σε πραγματικό ηλιακό και ηλεκτρικό όχημα στο μέλλον. Το Sunswift Ivy "δημιουργήθηκε από το μηδέν" το περασμένο έτος.

"Σπάσαμε το ρεκόρ στις 10:32 το πρωί", δήλωσε ο διευθυντής του έργου Sunswift, Daniel Friedman. “Δεν περιμέναμε να φθάσει ο ήλιος στην κορυφή το μεσημέρι, οπότε το γεγονός ότι έσπασε το ρεκόρ τόσο νωρίς ήταν μια μεγάλη επιτυχία”.

Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών δοκιμών, ο καιρός ήταν νεφελώδης και κάποιες φορές σημειώθηκε βροχή. Μάλιστα ένα μέλος αστειεύτηκε λέγοντας ότι πιθανόν θα πρέπει να αλλαχθεί το όνομα του μοντέλου σε Cloudswift.

Οι κριτές του Guinness World Book of Records ήταν παρόντες κατά τη στιγμή της επίδειξης ι επομένως η επίδοση είναι επίσημα καταγεγραμμένη. Αν και συνήθως οδηγοί στις δοκιμές είναι φοιτητές, οι επαγγελματίες οδηγοί Barton Mawer και Craig Davis της Tesla οδήγησαν για χάρη αυτής της απόπειρας.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...