Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ποια Ι.Χ. θα μπαίνουν στον δακτύλιο από τον Σεπτέμβριο

Είναι γεγονός πλέον ο «πράσινος δακτύλιος» μετά την χθεσινή υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία ξεκαθαρίζει ποια οχήματα και πότε θα έχουν πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας από 1η Σεπτεμβρίου

Αναλυτικά τα βασικά μέτρα που προτείνονται είναι:

1.Επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα. Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας Euro 4 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».

2.Απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.

3.Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. 4. Τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα λαμβάνουν ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.

Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Η νέα Aston Martin Vanguish

H Aston Martin παρουσιάζει το νέο της σπορ μοντέλο πολυτελείας, που φέρει το ένδοξο για την εταιρεία όνομα «Vanquish». Σχεδιαστικά φαίνεται να έχει επιρροές από το γνωστό μας One-77 supercar.

Το αυτοκίνητο είναι κτισμένο επάνω σε νέα αρχιτεκτονική «γλώσσα», ενώ παίρνει κίνηση από το V12 μηχανικό σύνολο των έξι λίτρων και των 573 PS στις 6.750 σ.α.λ., το οποίο συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων Touchtronic 2.
Η μέγιστη ροπή της νέας Aston Martin ανέρχεται στα 620 Nm στις 5.500 σ.α.λ., με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα και την ανώτατη ταχύτητα να καταγράφεται στα 295 χιλιόμετρα την ώρα.

Η Aston Martin Vanquish θα είναι διαθέσιμη με διθέσιο και 2+2 αμάξωμα, με τιμή εκκίνησης τις 190.000 λίρες.







Πηγή: 4troxoi.gr
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012

Η Porsche 918 Spyder σύντομα στους δρόμους

Με τελική ταχύτητα άνω των 325 km/h και επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 3 sec, η 918 Spyder θα είναι μία τυπική Porsche. Με δύο όμως ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και μεικτή κατανάλωση γύρω στα 3 lt. ανά 100 km, δεν θα θυμίζει κανένα προηγούμενο μοντέλο των Γερμανών.

Αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται οι δοκιμές εξέλιξης των πρωτότυπων μοντέλων, πριν η έκδοση με τις οριστικές προδιαγραφές φθάσει στη γραμμή παραγωγής το Σεπτέμβριο του 2013.

Οι πρώτοι τυχεροί – και πλούσιοι ασφαλώς – ιδιοκτήτες της 918 Spyder θα την βάλουν στο γκαράζ τους πριν το τέλος του 2013. Μέχρι τότε, η Porsche έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες από τις δοκιμές αλλά και τα προσωρινά τεχνικά χαρακτηριστικά του «πράσινου» υπεραυτοκινήτου.

Για τα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν στα πρωτότυπα μοντέλα οι Γερμανοί εμπνεύστηκαν από την αγωνιστική 917. Οι μηχανολόγοι της Porsche δουλεύουν εντατικά στην όσο το δυνατόν πιο αρμονική συνεργασία του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τους δύο ηλεκτροκινητήρες.
Enhanced by Zemanta

Τώρα και i store για τα μοντέλα BMW i

Μπορεί η νέα υβριδική σειρά μοντέλων «i» της BMW να μην έχει μπει ακόμη στην παραγωγή, όμως οι Γερμανοί αποδεικνύουν καθημερινά πόσο ποντάρουν στα πράσινα αυτά μοντέλα. Άνοιξαν μάλιστα κι ένα κατάστημα στο Λονδίνο, το BMW i Park Lane, στο οποίο οι φίλοι της μάρκας μπορούν να δουν από κοντά το μέλλον των αυτοκινήτων της BMW.

Προκειμένου μάλιστα να γιορτάσουν το άνοιγμα του καταστήματος, οι Γερμανοί βελτίωσαν το εσωτερικό i3 τοποθετώντας υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, όπως ξύλο ευκαλύπτου, μαλλί και δέρμα που έχει υποστεί φυσική επεξεργασία.

Παράλληλα, οι άνθρωποι της BMW παρουσίασαν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, το i Pedelec, το οποίο έχει αναδιπλούμενο σκελετό από αλουμίνιο κι ανθρακονήματα. Η μπαταρία του ποδηλάτου του επιτρέπει να κινείται με ταχύτητες έως 25 km/h για 25-40 km.
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2012

BMW: Σύντομα με νέο κινητήρα 1.5lt απόδοσης 220PS!

Η BMW κάνει την έκπληξη και ετοιμάζει έναν νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα, 1.5lt, τεχνολογίας TwinPower Turbo!

Την αποκάλυψη έκανε το μέλος του ΔΣ του γερμανικού ομίλου, Ίαν Ρόμπερτσον, κατά την ετήσια συνάντηση των Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Μεγάλης Βρετανίας.

Ο βενζινοκινητήρας, χωρητικότητας θα έχει μέγιστη ισχύ άνω των 220 PS και ροπή 30,6 kgm.
Ο κινητήρας θα τοποθετηθεί αρχικά στο υβριδικό supercar i8, στο οποίο θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει τα 354 PS.

Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2012

Formula 1 Κυριακή, 24 Ιουνίου, απευθείας μετάδοση Grand Prix Ευρώπης

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται με τον όγδοο αγώνα της χρονιάς, το GP Ευρώπης.

Καλύτερο από ποτέ, χαρακτήρισε ο Πήτερ Σάουμπερ, ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της ομώνυμης ομάδας, το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. Με επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες, η μάχη για τον τίτλο είναι απρόβλεπτη και συναρπαστική.

Με το Ευρωπαϊκό GP, οι Ισπανοί φιλοξενούν δεύτερο αγώνα F1, μέσα σε διάστημα ενός μήνα. Το GP στο λιμάνι της Βαλένθια είναι το τρίτο συνεχόμενο μετά τα GP Μονακό και Καναδά σε δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία κι όχι σε πίστα. Νικητές τα προηγούμενα χρόνια στη συγκεκριμένη διαδρομή ήταν οι Σεμπάστιαν Φέτελ (2010 και 2011), Ρούμπενς Μπαρικέλο (2009) και Φελίπε Μάσα (2008).

Στο F1 Countdown πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε μια συνέντευξη του επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλα Τομπάζη αλλά και τη συνάντηση των Σουμάχερ - Ρόσμπεργκ με την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Γερμανίας. Στην παρουσίαση και τον σχολιασμό, τον Τάκη Πουρναράκη πλαισιώνουν οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκίνησης, οδηγεί στο Άμστερνταμ το νέο υβριδικό Toyota Υaris.

Αυτή την Κυριακή έχει F1 στον Alpha. Μην τη χάσετε!

F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00

Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2012

Κέρινο ομοίωμα ο Φέτελ!

Κέρινο ομοίωμα έγινε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, το οποίο θα πάρει θέση στο μουσείο Μαντάμ Τισό και ζυγίζει 36 κιλά, ενώ η αξία του αγγίζει τις 200.000 ευρώ!Έπειτα από την κατάκτηση δυο παγκόσμιων τίτλων στη Formula1, ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα έχει την ευκαιρία να δει τον εαυτό του σε μουσείο! Συγκεκριμένα, το κέρινο ομοίωμά του, που πανηγυρίζει με το δικό του τρόπο, αναμένεται να πάρει τη θέση του στο μουσείο Μαντάμ Τισό, σύμφωνα με το gazzetta.gr

Αυτό κατασκευάζεται από 14 άτομα εδώ και έξι μήνες, που χρησιμοποιούν ιαπωνικό κερί και κερί μέλισσας, και θα ζυγίζει 36 κιλά, όταν ολοκληρωθεί. Όσον αφορά την αξία του, θα αγγίζει τις 200.000

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

Στα επίπεδα του 2005 τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων

Στα επίπεδα του 2005 οδηγούνται οι τιμές στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς οι εταιρείες προχωρούν η μία μετά την άλλη σε εκπτώσεις στα βασικά τιμολόγια σε συνδυασμό με πρόσθετες παροχές, όπως η οδική βοήθεια ή συμπληρωματικές καλύψεις. 

 
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», ο ανταγωνισμός έχει συμπιέσει τις τιμές στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς το μέσο ασφάλιστρο για ένα Ι.Χ. δέκα ίππων διαμορφώνεται για την Αθήνα στα 180 ευρώ το εξάμηνο, ενώ στην περιφέρεια οι τιμές έχουν συμπιεστεί και κάτω από τα 150 ευρώ.

Η πολιτική εκπτώσεων προς τους ασφαλισμένους συνοδεύεται από έντονες προσπάθειες περιορισμού του κόστους ζημιών, κυρίως μέσα από τη διεύρυνση του δικτύου των συνεργαζόμενων συνεργείων, αλλά και την αυστηρή παρακολούθηση του κόστους των ζημιών.

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012

Audi και Lamborghini μαζί για το Α9!

Την δική της Panamera θέλει να κατασκευάσει η Audi, η οποία αναζητά συμμάχους μέσα από το Γερμανικό γκρουπ θέλοντας να κατασκευάσει αυτοκίνητα που θα χτυπήσουν εμπορικά αντίστοιχα μοντέλα του  γκρουπ!

Οι ενδογερμανικές κόντρες στον VW γκρουπ εντείνονται, με την Audi να βρίσκει σύμμαχο την Lamborghini για την κατασκευή της... αντιPanamera της Porsche.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το νέο τετραθέσιο σπορ, coupe της Audi, που πολύ πιθανό να ονομάζεται Α9, θα βασίζεται στο πλαίσιο του νέου Α8 και θα διαθέτει τον κινητήρα της Lambo, των 5.2lt απόδοσης άνω των 550PS!
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

Formula 1 Κυριακή, 10 Ιουνίου, απευθείας μετάδοση Grand Prix Καναδά

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται με τον έβδομο αγώνα της χρονιάς, το GP Καναδά.

H F1 ετοιμάζεται για μια μοναδική παράσταση σε ένα μοναδικό μέρος. Το GP του Καναδά διεξάγεται σε ένα τεχνητό νησί που κατασκευάστηκε στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου στο Μόντρεαλ από τις εξορύξεις του μετρό. Εκεί, στο μητροπολιτικό πάρκο της πόλης όπου λειτουργεί η Βιόσφαιρα, ένα από τα σημαντικότερα κέντρα Περιβαλλοντολογικών Ερευνών, διεξάγεται αγώνας F1 μια φορά το χρόνο που συμβάλλει σημαντικά στην τοπική οικονομία.

Φέτος, με έξι διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, οι προβλέψεις απαγορεύονται και το GP αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον, ειδικά στην πίστα όπου πέρυσι είχαμε τον συναρπαστικότερο αγώνα της χρονιάς, με τελικό νικητή τον Τζένσον Μπάτον. Ο Βρετανός, από την τελευταία θέση βρέθηκε πρώτος, μετά από λάθος του Σεμπάστιαν Φέτελ λίγα μέτρα πριν την καρό σημαία.

Στο F1 Countdown πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μπορείτε να παρακολουθήσετε ενδιαφέροντα θέματα, όπως η τομή μονοθέσιου F1 σε ένα μοναδικό βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Sauber. Στην παρουσίαση και τον σχολιασμό, τον Τάκη Πουρναράκη πλαισιώνουν οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. O Τάκης Τρακουσέλλης παρουσιάζει το Nissan Juke-R και τη Chevrolet Camaro. Τέλος, αποστολή στις Άλπεις όπου οδηγούμε την ολοκαίνουργια Mercedes GLK στο φυσικό της περιβάλλον.

Αυτή την Κυριακή έχει F1 στον Alpha. Μην τη χάσετε!

F1 Countdown: 20:00
Εκκίνηση αγώνα: 21:00

Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2012

Ανάκληση μοτοσικλετών Suzuki

English: Suzuki GSX-R1000
English: Suzuki GSX-R1000 (Photo credit: Wikipedia)
Πρόγραμμα ανάκλησης μοτοσικλετών Suzuki μοντέλα GSX-R1000 K9/L0/L01 εκτελεί η εταιρεία Σφακιανάκης A.Ε.Β.E., όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Ειδικότερα, η ανάκληση αφορά 112 μοτοσικλέτες, μοντέλα ετών 2009- 2011, με πανελλαδικό εύρος πλαισιών από JS1CY111100100074 έως JS1CY111100107467, στις οποίες χρειάζεται να αντικατασταθούν οι βίδες του διακόπτη του πλαγιοστάτη (σταντ). Οι βίδες οι οποίες ασφαλίζουν τον διακόπτη αναγνώρισης θέσης του πλαγιοστάτη (σταντ) υπάρχει πιθανότητα να ξεβιδωθούν και να αποσπαστούν. Αν αυτό συμβεί, ο διακόπτης θα απορυθμιστεί και δεν θα αναγνωρίζει ότι ο πλαγιοστάτης (σταντ) είναι αναδιπλωμένος. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα διασφάλισης κλειδώματος του πλαγιοστάτη (σταντ) θα προκαλέσει τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των ανωτέρω μοντέλων μοτοσικλετών, θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών μοτοσικλετών SUZUKI σε όλη την Ελλάδα, για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες στο δίκυκλό τους, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν στην 24ωρη γραμμή Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας Σφακιανάκης A.Ε.Β.E. στο τηλέφωνο 210 9988168.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012

Toyota Auris ΙΙ: Προ των πυλών η νέα γενιά

Στο διαδίκτυο διέρρευσαν οι πρώτες φωτογραφίες από την ολοκαίνουρια γενιά Auris η οποία αναμένεται να κάνει την επίσημη πρεμιέρα της Σαλόνι Παρισιού τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με τη διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά να ξεκινάει στις αρχές του 2013.

Οι όχι και τόσο υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες που συνοδεύουν το δημοσίευμα προέρχονται από προσπέκτους της εταιρείας στην ιαπωνική αγορά οι οποίες διέρρευσαν σε κάποιο βραζιλιάνικο site. To νέο Auris θα έχει μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά (4,27m.) ενώ το πλάτος έχει παραμείνει ίδιο (1,76m.) και το ύψος έχει μειωθεί στα 1,46m. Γενικότερα το νέο Auris δείχνει περισσότερο σπορτίφ απ'τον προκάτοχό του, στοιχείο που δικαιολογείται τόσο από το εμπρόσθιο τμήμα με τη νέα μάσκα που συνδέεται με τα φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη εισαγωγή στα πρότυπα του GT86 όσο και από το πίσω μέρος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα που σε σχήμα θυμίζουν ελαφρώς αυτά του νέου Hyundai i30. Το εσωτερικό δείχνει μοντέρνο αλλά και συμβατικό ταυτόχρονα με τα υλικά αναμενόμενα αναβαθμισμένα.

Η μεγάλη έκπληξη θα βρίσκεται κάτω από το καπό καθώς εκεί θα τοποθετηθούν για πρώτη φορά υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες στα 1,6 και 2 λίτρα (επιτέλους δείχνουν να ξυπνούν οι ιάπωνες) και μάλιστα προερχόμενοι από τη BMW(!) στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών.
sportdrive.gr

Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2012

ΒΙΝΤΕΟ - Αφήνουν ενέχυρο το ΙΧ

Πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών αδυνατώντας να πληρώσουν τον λογαριασμό, αφήνουν τα οχήματά τους στο συνεργείο. 

 

Από την άλλη, οι φανοποιοί ζητούν προκαταβολικά προεξόφληση του λογαριασμού, με ρίσκο να χάσουν την πελατεία τους.

Κυριακή, 3 Ιουνίου 2012

Οι Αθηναίοι τράβηξαν χειρόφρενο... λόγω κρίσης

Ποιος θα πίστευε ποτέ ότι η λύση στο κυκλοφοριακό προβλημα της Αθήνας θα ήταν το μνημόνιο; Η απαγορευτική τιμή της βενζίνης και η οικονομική κρίση είναι ο συνδυασμός θα κάνει το "μποτιλιάρισμα" είδος προς εξαφάνιση.

Οταν το 2009 οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούσαν ότι η Αθήνα σε λίγα χρόνια θα μετατρεπόταν σε ακίνητη πόλη, προφανώς δεν είχαν κάτι τέτοιο στο μυαλό τους. Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ η... στασιμότητα τελικώς ήρθε, όπως ακριβώς την είχαν προβλέψει όχι όμως λόγω της αυξημένης κίνησης αλλά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, η οποία πλέον έχει καταστήσει τουλάχιστον το 30% των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα περιττές. Οι Αθηναίοι όχι μόνο... τράβηξαν χειρόφρενο στα ΙΧ τους λόγω του Μνημονίου αλλά όπως φαίνεται μείωσαν σημαντικά και τις μετακινήσεις τους με τις αστικές συγκοινωνίες. Ετσι, μπορεί μοιραία το κυκλοφοριακό να μην αποτελεί το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης, αλλά αυτό δεν έγινε η αιτία να στραφεί το επιβατικό κοινό προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως ήταν ο αρχικός στόχος. Γεγονός είναι, πάντως, ότι οι βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης δεν είναι πλέον αδιάβατες, ενώ η μέση ταχύτητα κίνησης των οχημάτων έχει αυξηθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί και ο χρόνος διάνυσης διαδρομών, οι οποίες στο παρελθόν απαιτούσαν γερά νεύρα. Η ταχύτητα κίνησης έχει αυξηθεί έως και κατά 11% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η Βασιλίσσης Σοφίας, όπου στη διασταύρωση με τη Β. Κωνσταντίνου η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου τον περασμένο Φεβρουάριο έφτασε και το 10%, ενώ η ταχύτητα στην οδό Πειραιώς εμφάνιζε αύξηση κατά 11% τον Ιανουάριο. Αποτέλεσμα είναι διαδρομές που τα προηγούμενα χρόνια δοκίμαζαν τα νεύρα των οδηγών, πλέον να είναι πολύ πιο σύντομες. Ετσι: Στη Λεωφόρο Κηφισού από τις Τρεις Γέφυρες έως το Δαφνί μέσω της Λεωφόρου Αθηνών ο μέσος χρόνος διάνυσης σε ώρες αιχμής ήταν το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς 11,7 λεπτά και σε ώρες μη αιχμής 9,2 λεπτά. Στη Λεωφόρο Κηφισού από την Ιερά Οδό έως την Αττική ο μέσος χρόνος οδήγησης έφτανε τα 11,6 λεπτά στις ώρες αιχμής και τα 7,7 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες. Στη Λεωφόρο Μεσογείων από τον Σταυρό έως την Κατεχάκη ο χρόνος διαδρομής μετρήθηκε σε 19,4 λεπτά σε ώρες αιχμής και σε 13,2 λεπτά την υπόλοιπη ημέρα. Στη Λεωφόρο Κηφισίας από τη Λ. Κατεχάκη έως το Σύνταγμα ο χρόνος διαδρομής έπεσε στα 15,6 λεπτά στην αιχμή και στα 12,7 λεπτά στις ώρες μη αιχμής. Στη Λεωφόρο Κηφισίας από τη Λ. Κατεχάκη έως τα Σίδερα Χαλανδρίου ο μέσος χρόνος διάνυσης δεν ξεπερνούσε τα 7,2 λεπτά στις ώρες αιχμής και τα 6 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες. Παράλληλα αν και υπάρχουν διαστήματα κατά τα οποία παρατηρείται μποτιλιάρισμα, οι ώρες αιχμής έχουν μειωθεί σημαντικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρείται στη διαδρομή της Λεωφόρου Κηφισού από την Κωνσταντινουπόλεως έως την Αχαρνών. Η συγκεκριμένη περίοδος αιχμής έχει συρρικνωθεί από τις 9 ώρες το τέταρτο τρίμηνο του 2010 σε 5 ώρες και 15 λεπτά την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Αντίθετα στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας στην κατεύθυνση προς Κατεχάκη δεν παρουσιάζονται σημαντικές μεταβολές στις ώρες αιχμής. Ωστόσο η μέση συρρίκνωση των ωρών αιχμής στις αρτηρίες που παρακολουθεί το Κέντρο φτάνει τις 2 ώρες και 45 λεπτά. Τι λένε οι συγκοινωνιολόγοι; Στην ανεργία, την αύξηση της τιμής της βενζίνης αλλά και τη γενικότερη αύξηση του κόστους από τη χρήση του ΙΧ, αποδίδει ο καθηγητής του ΕΜΠ και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ματθαίος Καρλαύτης, την αυξανόμενη μείωση της κίνησης. Ο ίδιος πιστεύει ότι οι μετακινήσεις που γίνονται ακόμα είναι οι απολύτως απαραίτητες (από και προς την εργασία), ενώ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις μετρήσεις οι μετακινήσεις για ψώνια, ψυχαγωγία κ.λπ. Εκτιμά μάλιστα ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί αμείωτη, καθώς οφείλεται αποκλειστικά σε εξωγενείς παράγοντες και όχι στην απόφαση για εγκατάλειψη του ΙΧ για τις αστικές συγκοινωνίες. «Μπορεί σε πρώτη ανάγνωση κάποιος να έλεγε ότι σε ένα βαθμό λύθηκε το κυκλοφοριακό προς όφελος και του περιβάλλοντος, αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι. Η αλλαγή που έχει συντελεστεί έχει κρυφούς κινδύνους», σημειώνει ο κ. Καρλαύτης. Και εξηγεί: «Oταν οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ μειώνονται κατά τουλάχιστον 60%, σημαίνει μεταξύ άλλων ότι οι οδηγοί κρατούν τα παλιά οχήματα για περισσότερα χρόνια και δεν τα αντικαθιστούν με νεότερης τεχνολογίας. Αυτό μπορεί να έχει παράπλευρες απώλειες τόσο στο περιβάλλον όσο και στα οδικά ατυχήματα». Ως προς τη μείωση της επιβατικής κίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καρλαύτης υπογραμμίζει ότι αυτή έχει ήδη συνέπειες στα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών προσθέτοντας ότι «η Πολιτεία επέλεξε τη χειρότερη στιγμή να αυξήσει το κόμιστρο, τιμωρώντας ουσιαστικά όσους επιλέγουν τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους». Μειωμένη τουλάχιστον κατά 10% εκτιμάται ότι είναι η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς, όπως αποδεικνύεται, η κρίση χτύπησε και τις μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες. Αντίστοιχα μειωμένα είναι και τα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς η αύξηση του εισιτηρίου δεν στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει τις απώλειες από τη γενική μείωση της κινητικότητας στην πρωτεύουσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σύνολο εσόδων του Ομίλου ΟΑΣΑ από τη λειτουργία εμφανίζεται μειωμένο κατά 1,57% στο πρώτο τετράμηνο του έτους. Τα έσοδα έφτασαν τα 150,1 εκατομμύρια έναντι 152,5 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Την ίδια στιγμή η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) εμφάνισε έσοδα 39,8 εκατομμυρίων το πρώτο τετράμηνο έναντι 43,7 εκατομμυρίων πέρυσι (μείωση 8,8%), ενώ η ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) είχε έσοδα ύψους 41 εκατομμυρίων, όταν τους αντίστοιχους μήνες πέρυσι τα έσοδά της έφταναν τα 50 εκατομμύρια ευρώ (μείωση 18,2%). Η εταιρεία, πάντως, εμφανίζει πλεόνασμα ύψους 13,6 εκατομμυρίων ευρώ έναντι 950.399 πέρυσι. Η πορεία των εσόδων από τη λειτουργία των μέσων οφείλεται αφενός στη μείωση της επιβατικής κίνησης αλλά και στην εισιτηριοδιαφυγή, η οποία εκτιμάται ότι φτάνει το 18% κατά μέσον όρο. Ωστόσο στο μετρό ο περιορισμένος αριθμός των ελεγκτών δεν επιτρέπει συστηματικούς ελέγχους. Παρ' όλα αυτά το πρώτο τρίμηνο του 2012 επιβλήθηκαν συνολικά περίπου 12.000 πρόστιμα σε επιβάτες που ταξίδευαν χωρίς εισιτήριο. Το ίδιο διάστημα πέρυσι τα πρόστιμα ήταν 5.000. Αντίστροφη είναι η κατάσταση σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου γίνεται προσπάθεια εντατικοποίησης των ελέγχων με τους εθελοντές ελεγκτές που πραγματοποιούν ελέγχους εκτός του ωραρίου τους. Εκεί ο αριθμός των παραβάσεων που βεβαιώνονται έχει αυξηθεί σημαντικά, ωστόσο ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται είναι πολύ μικρότερος. Συγκεκριμένα, το 2011 επιβλήθηκαν 3.224.000 πρόστιμα, όταν το 2010 είχαν επιβληθεί 2.585.000. Η μείωση της επιβατικής κίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πάντως, δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, καθώς, όπως σημειώνουν οι συγκοινωνιολόγοι, εμφανίζεται σε όλες τις χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομική κρίση. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Πορτογαλίας αλλά κυρίως της Ισπανίας, όπου μέσα σε διάστημα δύο ετών το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών τόσο της Μαδρίτης όσο και της Βαρκελώνης έχασε το 25% των επιβατών τους. Η πτώση στην κίνηση μάλιστα αποδόθηκε αποκλειστικά στη ραγδαία αύξηση της ανεργίας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή μεγάλου αριθμού των μετακινήσεων.

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

Αποκάλυψη: Το νέο VW Golf με κινητήρα diesel έκπληξη

Με ένα νέο 1.6lt πετρελαιοκινητήρα, θα παρουσιαστεί το νέο VW Golf, το τελικό σχέδιο του οποίου σας αποκαλύπτουμε. Το 7ης γενιάς Golf, αναμένεται να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Σεπτέμβριο, και μεταξύ των γνώριμων TSi κινητήρων, θα διαθέτει και έναν ολοκαίνουργιο, diesel, που εξελίσσεται αυτή την περίοδο.

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι αυτός θα έχει χωρητικότητα 1.600cc, θα αποδίδει περίπου 116 ίππους, θα καταναλώνει κάτω από 5lt/100km και ανάλογα την έκδοση (κιβώτιο κλπ.) θα εκπέμπει ακόμα και κάτω από 100g/km.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...