Δευτέρα 16 Αυγούστου 2010

Διακοπές με τροχόσπιτο για περιπέτεια και οικονομία

Η επαφή με τη φύση, η απόλυτη ελευθερία που έχει ο ταξιδιώτης να επιλέξει τον χρόνο και τον προορισμό των διακοπών του χωρίς δεσμεύσεις και η αμεσότητα της γνωριμίας με τοπικά έθιμα και ανθρώπους είναι τα στοιχεία που έχουν μετατρέψει το τροχόσπιτο και το αυτοκινούμενο στο μέσο «φετίχ» για περιπετειώδεις εξορμήσεις.
Τα τροχόσπιτα και τα αυτοκινούμενα πάνε παντού, παρέχουν στέγη στους εκδρομείς ακόμα και στις περιοχές που δεν υπάρχει η παραμικρή τουριστική υποδομή και, φυσικά, δίνουν τη δυνατότητα για διακοπές με το ελάχιστο δυνατό κόστος.
Οι νέοι μαζεύονται σε παρέες, νοικιάζουν ένα αυτοκινούμενο και γυρνούν μαζί την Ελλάδα και την Ευρώπη, λέει ο Γιώργος Παναγούλιας, ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικίασης και πώλησης αυτοκινούμενων
Οι νέοι μαζεύονται σε παρέες, νοικιάζουν ένα αυτοκινούμενο και γυρνούν μαζί την Ελλάδα και την Ευρώπη, λέει ο Γιώργος Παναγούλιας, ιδιοκτήτης επιχείρησης ενοικίασης και πώλησης αυτοκινούμενων
Ειδικά το φετινό ελληνικό καλοκαίρι της «οικονομικής κρίσης» υποχρέωσε πολλούς, κυρίως νέους, ανθρώπους να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους για να κάνουν τις διακοπές τους. Αποτέλεσμα ήταν να αυξηθούν κατά 20% σε σχέση με πέρυσι οι ενοικιάσεις αυτοκινούμενων και να ζωηρέψει το ενδιαφέρον για απόκτηση τροχόσπιτου. Για όσους λοιπόν το κοντέρ των διακοπών τρέχει ακόμα, μια λύση απόδρασης πάνω σε... τέσσερις τροχούς μπορεί να προσφέρει εμπειρίες ανεπανάληπτες...
Ποιοι, όμως, επιλέγουν τη συγκεκριμένη λύση;
«Φέτος ο κόσμος «παρεοποιήθηκε». Πολλοί νέοι άνθρωποι, κυρίως ηλικίας μεταξύ 25 και 40 ετών, βρήκαν πολύ καλή την ιδέα να νοικιάσουν ένα αυτοκινούμενο και να κάνουν τις διακοπές τους. Οι νέοι, που δεν έχουν σοβαρές οικογενειακές υποχρεώσεις, μαζεύονται σε παρέες, νοικιάζουν ένα αυτοκινούμενο και γυρνούν την Ελλάδα και την Ευρώπη», λέει ο Γιώργος Παναγούλιας, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης επιχείρησης πώλησης και ενοικίασης αυτοκινούμενων.
Αυτό που λένε με παράπονο όλοι όσοι αγαπούν τα τροχόσπιτα και τα αυτοκινούμενα είναι ότι η Ελλάδα είναι «αφιλόξενη» προς όσους επιλέγουν τον συγκεκριμένο τύπο τουρισμού. «Στις χώρες του εξωτερικού υπάρχουν σημεία εξυπηρέτησης για όσους ταξιδεύουν με αυτοκινούμενο και συγκεκριμένοι χώροι στους οποίους μπορούν να παρκάρουν και να περάσουν τη νύχτα. Στην Ελλάδα παρακαλούμε στα βενζινάδικα για να μας αφήσουν να αδειάσουμε τη χημική τουαλέτα. Αν σκεφτεί κανείς ότι περίπου 17.000 αυτοκινούμενα τον χρόνο μπαίνουν στην Ελλάδα μέσω Ηγουμενίτσας και Πάτρας γίνεται αντιληπτό ότι πρέπει να δημιουργηθούν κάποια στιγμή και οι κατάλληλες υποδομές», επισημαίνει ο κ. Παναγούλιας.
Για τα τροχόσπιτα το πρόβλημα είναι η ανελαστικότητα των νόμων στο καθεστώς που διέπει τη χρήση τους με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να αντιμετωπίζουν μια σειρά από σπαζοκεφαλιές. Οπως εξηγεί ο επιχειρηματίας του κλάδου και λάτρης του τροχόσπιτου Δάνης Ασημακόπουλος: «Το τροχόσπιτο δεν έχει δική του άδεια κυκλοφορίας και υποχρεωτικά πρέπει να ρυμουλκείται από ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Συνεπώς δεν μπορούμε να το δανείσουμε, να το νοικιάσουμε ή έστω να το ρυμουλκήσουμε με ένα άλλο αυτοκίνητο. Αν το αυτοκίνητο αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, θα πρέπει να παρατήσουμε το τροχόσπιτο στη μέση του δρόμου επειδή η οδική βοήθεια δεν μπορεί να μεταφέρει οχήματα που δεν έχουν άδεια κυκλοφορίας. Και φυσικά τα τροχόσπιτα δεν περνούν ποτέ ΚΤΕΟ και δεν ελέγχεται ποτέ η κατάσταση των φρένων και των ελαστικών τους. Φωνάζουμε συνέχεια γι’ αυτό, αλλά δεν γίνεται τίποτα».
Πόσο κοστίζουν
Τιμές για κάθε βαλάντιο
Το αυτοκινούμενο είναι μια σχετικά ακριβή επιλογή, η οποία θα κάνει απόσβεση σε μια πενταετία αν ο ιδιοκτήτης του το χρησιμοποιεί περίπου 40 ημέρες τον χρόνο.
Οι τιμές αγοράς αρχίζουν από τα 45.000 ευρώ και μπορούν να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη, αν σκεφτεί κανείς τα πανάκριβα RV που κυκλοφορούν κυρίως στην αμερικανική αγορά.
«Οι διακοπές με αυτοκινούμενο δεν είναι για όλους, χρειάζεται συγκεκριμένη νοοτροπία και άποψη για το πώς πρέπει να είναι οι διακοπές. Γι’ αυτόν τον λόγο προτείνουμε σε όσους δεν είναι απολύτως βέβαιοι να νοικιάσουν ένα αυτοκινούμενο και να δουν αν τους ταιριάζει», επισημαίνει ο κ. Παναγούλιας.
Οι τιμές ενοικίασης είναι της τάξης των 130 ευρώ την ημέρα. Για ό,τι αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκινούμενα, οι τιμές αγοράς είναι περίπου στα 30.000 ευρώ για ένα όχημα τριετίας.
Τα τροχόσπιτα είναι αρκετά φτηνότερα, κάτι που τα κάνει πιο ελκυστικά για τον αγοραστή τη συγκεκριμένη περίοδο. Η τιμή αγοράς ενός μέσου τροχόσπιτου κυμαίνεται μεταξύ 10.000-30.000 ευρώ. Στα μεταχειρισμένα οι τιμές πέφτουν μεταξύ 4.000-12.000 ευρώ. Η ενοικίαση τροχόσπιτου απαγορεύεται.
Τα κάμπινγκ νοικιάζουν χώρους για τροχόσπιτα και αυτοκινούμενα με τις τιμές να κυμαίνονται μεταξύ 22-35 ευρώ την ημέρα για το όχημα και δύο επιβάτες.
Οι κατασκευάστριες εταιρείες
Ποιες μάρκες... τρέχουν
Οι μεγάλες και γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στον χώρο των αυτοκινούμενων αλλά μόνο στον τομέα της κατασκευής του μηχανικού μέρους και του σασί. Τις υπερκατασκευές, δηλαδή όλα τα υπόλοιπα μέρη, τα αναλαμβάνουν άλλες εταιρείες και για τον λόγο αυτό οι μάρκες των αυτοκινούμενων δεν είναι γνωστές στο ευρύ κοινό.
Τη μερίδα του λέοντος πάντως στην κατασκευή έχει προς το παρόν η Φίατ, η οποία κατέχει μερίδιο της τάξης του 80% και κατασκεύασε ένα σασί που θεωρείται ιδανικό για αυτοκινούμενα. Στην αγορά έχουν μπει επίσης η Φορντ, η Ρενό και η Ιβέκο, αλλά οι πιο ακριβές κατασκευές είναι αυτές της Μερσεντές οι οποίες τοποθετούνται σε αυτοκινούμενα που κοστίζουν πάνω από 70.000 ευρώ.
Ενας λάτρης του τουρισμού με αυτοκινούμενο συμβουλεύει...
Χρειάζονται λίγα εφόδια, καλό... σέρβις και σωστή παρέα
Σε ολόκληρη την Ευρώπη, από τη νότια Ισπανία μέχρι το Βόρειο Ακρωτήριο, έχει ταξιδέψει με αυτοκινούμενο ο Στέφανος Ντρουμάκας.
Ως ένα από τα δύο παιδιά μιας οικογένειας που λατρεύει τα ταξίδια, ο κ. Ντρουμάκας είχε την ευκαιρία, από την ηλικία των 14 ετών, να βιώσει από πρώτο χέρι την εμπειρία, αλλά και τις δυσκολίες, των ταξιδιών με αυτοκινούμενο. Oπως λέει ο ίδιος πρόκειται για εμπειρίες ζωής...
«Για να φτάσεις στη Σκανδιναβία περνάς από ολόκληρη την Ευρώπη. Μέχρι να φτάσεις εκεί περνάς από τρεις διαφορετικούς πολιτισμούς. Σου ανοίγει τα μάτια και ζεις το ταξίδι. Και φυσικά η εμπειρία αυτή δεν κουράζει κανέναν νέο άνθρωπο. Το σημαντικό είναι ότι μπορείς να δεις πώς ζουν οι κάτοικοι μιας χώρας, να μείνεις σε χωριά και όχι σε μεγαλουπόλεις και γενικά να κάνεις διαφορετικά πράγματα από αυτά που κάνει ο μέσος τουρίστας».
Η προετοιμασία για ένα τέτοιο ταξίδι, λέει ο κ. Ντρουμάκας, δεν είναι τόσο μεγάλη όσο φαντάζονται οι περισσότεροι.
«Δεν χρειάζεται να γεμίσουμε πολλές βαλίτσες, ακόμα και για ένα ταξίδι ενός μήνα, γιατί κάθε τρεις ή τέσσερις μέρες σταματάμε σε κάμπινγκ και πλένουμε τα ρούχα μας. Απλά χρειάζεται μεγαλύτερο εύρος ρούχων για τις διαφορετικές καιρικές συνθήκες» εξηγεί.
Για ό,τι αφορά το φαγητό, οι εκδρομείς λύνουν το πρόβλημα είτε γεμίζοντας το ψυγείο από την αρχή του ταξιδιού είτε αγοράζοντας τρόφιμα στη διαδρομή. Ενα από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να γίνουν πάντως είναι ο έλεγχος της κατάστασης του οχήματος γιατί «αν προκύψει κάποιο πρόβλημα στη διαδρομή η εκδρομή τελειώνει την ίδια στιγμή».
Το... κλειδίΤο σημαντικότερο από όλα, ωστόσο, είναι η σωστή παρέα γιατί έλα λάθος στην επιλογή μπορεί να τινάξει ολόκληρο το ταξίδι στον αέρα. «Πρέπει να δένει κάτι δυνατό τους ανθρώπους που θα κάνουν ένα τέτοιο ταξίδι μαζί. Δεν είναι απλά τα πράγματα. Αν περνάς τρεις εβδομάδες στον ίδιο χώρο με τους συνταξιδιώτες σου, χωρίς να υπάρχει επιλογή να κάνει κάποιος ό,τι θέλει και όποτε το θέλει, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν διαφωνίες. Οσο πιο δεμένοι είστε τόσο πιο εύκολα θα τις ξεπεράσετε» καταλήγει ο κ. Ντρουμάκας.
ΣΤΑ 2,5 ΕΚΑΤ. $ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ
Η Ρολς Ρόις των αυτοκινούμενων
Μια επιταγή 2,5 εκατ. δολαρίων αρκεί για να αγοράσει κάποιος το Vantare Platinum Plus της εταιρείας Featherlite Luxury Coaches. Πρόκειται για ένα RV τεραστίων διαστάσεων, το οποίο περιγράφεται ως «κινητή έπαυλη», αφού οι χώροι του θυμίζουν σουίτα ξενοδοχείου πέντε αστέρων. Το ντιζάιν περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, κρύσταλλα Σβαρόφσκι τα οποία «ντύνουν» τα γλυπτά της οροφής, σκαλοπάτια από μάρμαρο και δερμάτινους καναπέδες και καρέκλες. Το πιο εντυπωσιακό είναι, όμως, ότι το Vantare Platinum Plus δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να... παρκάρει ένα σπορ αυτοκίνητο σε ειδικό χώρο που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα.
Στέλιος Βογιατζάκης  ETHNOS.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...