Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που μοιάζουν με τεράστια Ρlay Μobile και ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα χάρη στον ιδιαίτερο σχεδιασμό τους. Πρόκειται για λάιφσταϊλ μοντέλα, στα οποία συγχωρείς ενδεχόμενες αδυναμίες στους τομείς της πρακτικότητας και της λειτουργικότητας, αφού κατασκευάστηκαν κυρίως με στόχο να προσθέσουν χρώμα στη γκρίζα καθημερινότητά μας. Δύο εκπρόσωποι της συγκεκριμένης σχολής είναι το Κia Soul και το Μini Cooper Clubman, τα οποία υπηρετούν όντως αυτή τη λογική.
Στη συγκριτική δοκιμή μας, το Κia Soul χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με 126 ίππους ισχύ και το Μini Cooper Clubman έναν αντίστοιχου κυβισμού τετρακύλινδρο, ο οποίος αποδίδει 122 άλογα. Οι διαφορές στις αποδόσεις των κινητήρων κρίνονται εκ πρώτης όψεως μικρές, δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο και για τις τιμές αγοράς, καθώς το κορεάτικο μοντέλο κοστολογείται στην έκδοση Vibe 18.490 ευρώ, ενώ το Μini Cooper Clubman ξεκινά από 24.200 ευρώ. Δεν λάβαμε υπόψη μας ενδεχόμενες προσφορές των εισαγωγέων και των εμπόρων, οι οποίες μπορεί να ανοίξουν ακόμη περισσότερο ή να κλείσουν λίγο την ψαλίδα. Σε κάθε περίπτωση, το Μini αποτελεί μια αισθητά ακριβότερη επένδυση και οφείλει να αποδείξει κατά πόσο αξίζει αυτή τη διαφορά.
ΑΜΑΞΩΜΑ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Πάντως ο αγοραστής ενός Μini δεν θα εξαργυρώσει τα επιπλέον χρήματα με περισσότερους χώρους. Το Clubman αποδεικνύεται στενόχωρο, τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο οπίσθιο μέρος του, αν και ο οδηγός με τον συνοδηγό θα βολέψουν άνετα τα πόδια τους, όχι όμως και τους αγκώνες τους. Αντίθετα οι επιβάτες του Κia Soul έχουν στη διάθεσή τους ανετότερους χώρους, το αμάξωμα είναι πλατύτερο και ψηλότερο, ενώ στην αίσθηση ευρυχωρίας συμβάλλουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Επιπέδου... Ρorsche, δηλαδή μινιμαλιστικών προδιαγραφών, είναι οι χώροι αποσκευών και στα δύο μοντέλα της δοκιμής μας. Στο Clubman είναι ελαφρά μεγαλύτερος με πενταθέσια διάταξη των καθισμάτων, ενώ όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων υπερέχει- και λόγω τετραγωνισμένου σχήματοςτο Soul. Δυστυχώς κανένα από τα δύο αυτοκίνητα δεν προσφέρει κάποια πρόσθετη λύση, όπως π.χ. κυλιόμενα πίσω καθίσματα, που θα μπορούσε ίσως να βελτιώσει την εικόνα τους. Να επισημάνουμε επίσης, ότι ο πέλεκυς των δραστικών περικοπών κόστους εξαφάνισε την εταζέρα από το Κia Soul και έτσι ο χώρος αποσκευών βρίσκεται σε κοινή θέα.
Το Μini Clubman χάνει βαθμούς και στο κεφάλαιο της ορατότητας, καθώς την μειώνουν τα δύο φύλλα τής ομολογουμένως πρωτότυπης πόρτας του χώρου αποσκευών. Εδώ θα ήταν χρησιμότερη η κάμερα ελέγχου του πίσω μέρους, που προβλέπεται στο Κia Soul και της οποίας οι εικόνες προβάλλονται σε μία υπερβολικά μικρή και όχι ιδιαίτερα πρακτική οθόνη στον εσωτερικό καθρέφτη του οδηγού! Τόσο το Clubman όσο και το Soul πωλούνται με ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας, στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το σύστημα ευστάθειας και έξι αερόσακοι. Γι΄ αυτό και θεωρούμε αδιανόητο να μη διατίθενται με σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης των ηλεκτρικών παραθύρων μόλις συναντήσουν αντίσταση. Το Clubman δείχνει πιο ολοκληρωμένο και ποιοτικό στο εσωτερικό του, ενώ αντίθετα δεν μάς άρεσαν στο Soul τα υπερβολικά σκληρά πλαστικά και τα αδιάφορα σχεδιασμένα όργανα, που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τον εμπνευσμένο εξωτερικό σχεδιασμό του αμαξώματος. Στο κόκπιτ του Μini κυριαρχεί το τεράστιο στροφόμετρο και υπάρχουν πολλοί διακόπτες με ρετρό ντιζάιν, οι οποίοι πάντως δεν είναι ιδιαίτερα λειτουργικοί. ΑΝΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Αυτοκίνητα, όπως το Soul και το Clubman, κινούνται συνήθως μέσα και γύρω από την πόλη. Γι΄ αυτό και θεωρούμε ανεξήγητη την τάση πολλών αυτοκινητοκατασκευαστών να επιλέγουν σπορ ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις και να δυσκολεύουν τη ζωή των οδηγών και των επιβατών στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Σε κάθε περίπτωση το Μini Clubman καταφέρνει και αντεπεξέρχεται πολύ καλύτερα στη δοκιμασία απόσβεσης των κραδασμών και ταλαιπωρεί μόνο τους πίσω επιβάτες του όταν μετακινείται με πλήρες φορτίο. Στο Κia χτυπούν οι αναρτήσεις, το φιλτράρισμα των κραδασμών δεν ικανοποιεί και ειδικά οι ζάντες 18 ιντσών της έκδοσης Vibe δίνουν τη χαριστική βολή στον συγκεκριμένο τομέα.
Τα μπροστινά καθίσματα του Μini αποδεικνύονται μία κλάση καλύτερα από τα αντίστοιχα του Soul, αν και οι διαστάσεις τους είναι σχετικά μικρές. Παρ΄ όλα αυτά προσφέρουν επαρκή άνεση και στηρίζουν- έστω και στοιχειωδώςτο σώμα στις γρήγορες στροφές. Τα καθίσματα του Κia είναι σχετικά μεγάλα και η στήριξη του σώματος κρίνεται ανεπαρκής, όμως το κορεάτικο μοντέλο απαντά με τις καλύτερες συνθήκες φιλοξενίας στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Εδώ υστερεί σημαντικά το Μini Clubman, που προσφέρεται ουσιαστικά μόνο για τη μεταφορά μικρών παιδιών, ενώ η μετακίνηση ενηλίκων ισοδυναμεί με εχθρική πράξη.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, ΣΑΖΜΑΝ
Πρώτα κριτήρια επιλογής για τα μοντέλα των μικρότερων κατηγοριών θεωρούνται η οικονομική κατανάλωση καυσίμου και ένας πολιτισμένος τρόπος λειτουργίας, που δεν θα ενοχλεί τα αυτιά του οδηγού και των επιβατών. Ο κινητήρας του Μini ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτές τις προδιαγραφές, καθώς η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα (7,3 λίτρα ανά 100 χλμ.), λειτουργεί αθόρυβα και εξαιρετικά ομαλά και ταυτόχρονα προσφέρει σαφώς γρηγορότερες επιταχύνσεις από στάση και σε κίνηση.
Στο Soul εργάζεται ένας τετρακύλινδρος που καταναλώνει με γενναιοδωρία τη βενζίνη (8,8 λίτρα ανά 100 χλμ.), χωρίς να υπερέχει και σε επιδόσεις. Ο κινητήρας του κορεάτικου μοντέλου εκτός των άλλων επιβαρύνει υπέρμετρα το ακουστικό σύστημα των επιβατών του με τη θορυβώδη λειτουργία του.
ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Μία από τις ιδιότητες που έκαναν το σημερινό Μini αλλά και τον πρόγονό του αντικείμενα λατρείας και πόθου είναι η ικανότητά του να παίρνει τις στροφές σαν αγωνιστικό καρτ. Ετσι δεν ξενίζει το γεγονός ότι το Clubman κερδίζει χαλαρά όλες τις δοκιμασίες ευελιξίας, σλάλομ και πρόσφυσης. Απέναντί του έχει το Κia Soul, ένα μοντέλο που δεν διαθέτει ιδιαίτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά πείθει απόλυτα όσον αφορά σε επίπεδα ασφαλούς οδήγησης. Το Μini κερδίζει τις εντυπώσεις και στη διαδικασία φρεναρίσματος, όπου τα πηγαίνει καλά και το Κia Soul.
ΤΙΜΕΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
Η σημαντικότατη διαφορά τιμής λειτουργεί σαφέστατα υπέρ του Κia Soul, το οποίο διατίθεται και με επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης. Μάλιστα η έκδοση Vibe διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, όπως π.χ. ενεργά προσκέφαλα, σύστημα ευστάθειας, έξι αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα, οπότε αφήνει λίγα περιθώρια για πρόσθετα αξεσουάρ (ηλιοροφή, δερμάτινο σαλόνι, κάμερα ελέγχου πίσω, κλπ.). Το Μini είναι έτσι και αλλιώς ακριβό σε όλες τις εκδόσεις του και το Cooper Clubman δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση. Τα 24.200 ευρώ είναι απλώς πολλά και σίγουρα λειτουργούν αποτρεπτικά για αρκετούς δυνάμει αγοραστές του.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Μini Clubman κερδίζει με διαφορά, αν και κοστίζει πανάκριβα σε σχέση με το Κia Soul. Τελικά θριαμβεύει, επειδή αποδεικνύεται ποιοτικότερο και πληρέστερο, καταναλώνει λιγότερη βενζίνη και υπερτερεί αισθητά σε αίσθηση οδήγησης. Το Κia Soul αποτελεί πάντως μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση, προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία, επτά χρόνια εγγύηση, μία λογική τιμή αγοράς και ένα μοντέρνο εξωτερικό ντιζάιν. Χάνει πάντως βαθμούς εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης και της μέτριας άνεσης των αναρτήσεών τουKANTE KLIK ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΘΑΡΑ
TA NEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.