Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Δοκιμή BMW X1 sDrive18i

Tο πρώτο πράγμα που σε μπερδεύει στην X1 είναι ότι δεν ξέρεις πού να την κατατάξεις

Είναι αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου ή «Crossover»;

Εντάξει, η BMW λέει πως είναι SAV (Activity έναντι Utility των «SUV» δηλαδή), αλλά αυτό μάλλον απλώς μπερδεύει τα πράγματα. Για παράδειγμα, στην Audi υπάρχουν το Q5 στα SUV και το A4 Allroad στα Crossover. Ξεχωριστά μοντέλα, με άλλες κατευθύνσεις (κυρίως σε χώρους, λειτουργικότητα και απόσταση από το έδαφος), τα οποία σε ένα πολύ μεγάλο μέρος διεκδικούν το ίδιο κοινό.

Ε, η X1 βρίσκεται απέναντι και στα δύο. Ελέω απουσίας του επιπλέον όγκου του χώρου αποσκευών αλλά και λόγω των 19,4 εκ. απόστασης από το έδαφος, μοιάζει με SUV. Ομως, κάτι οι μεγάλοι τροχοί, κάτι τα πλαστικά προστατευτικά και η χαμηλή μάσκα, σε φέρνουν πιο κοντά στα Crossover. Υπέρ της τελευταίας άποψης τίθεται και η ύπαρξη της δίλιτρης οπισθοκίνητης έκδοσης. Η ίδια η BMW, από την άλλη, λέει ότι οι μοναδικοί της ανταγωνιστές θα είναι (όταν αυτοί εμφανιστούν επίσημα δηλαδή) το Audi Q3 και η Mercedes BLK.

Σχεδίαση και εντυπώσεις

Επειδή όμως αυτοί οι «μύλοι» δεν βοηθούν στην οικονομία της συζήτησης, η αλήθεια είναι πως, ό,τι και να είναι, η X1 είναι ένα μοντέλο που διεκδικεί το πορτοφόλι πολλών αγοραστών. Και ευτυχώς, για την αυτοκινητοβιομηχανία και εμάς τους καταναλωτές της, οι εταιρείες που εμπλέκονται στις «premium» κατηγορίες ξέρουν καλά το παιχνίδι και δεν «συγκρούονται» προϊοντικά μεταξύ τους. Ετσι, και η X1 έχει τον δικό της χαρακτήρα, που ναι μεν ώρες-ώρες σε γοητεύει και κάποιες άλλες σε μπερδεύει, στο τέλος της ημέρας όμως, πέρα από όποια ταμπέλα επιλέξεις, ξέρεις ότι αυτή εδώ είναι μια BMW, με όλο το ηχόχρωμα που τη συνοδεύει. Εξωτερικά, το «προσιτό» σε αίσθηση μήκος των 4,45 μ. και οι δυναμικές ακμές του αμαξώματος ξεχωρίζουν, συνθέτοντας μια αυτόνομη πρόταση, αρκετά έξω από τα ειωθότα.

Εσωτερικά, το τιμόνι, η σχεδίαση του ταμπλό (με προσπάθεια για πιο νεανικό λουκ), οι γραμμές και όλα τα επιμέρους, τέλος πάντων, θυμίζουν πάντοτε BMW όντας ελκυστικά στον παραδοσιακό αγοραστή της φίρμας. Ωστόσο, για αυτοκίνητο της premium κατηγορίας και αυτού του επιπέδου τιμής, τα πλαστικά παραείναι σκληρά. Ειδικά το σκιάδιο πάνω από τον πίνακα οργάνων είναι εκτός κατηγορίας. Βέβαια, τα σκληρά πλαστικά καθόλου δεν επηρεάζουν την αίσθηση εξαιρετικής στιβαρότητας που σου δημιουργείται και σε προδιαθέτουν να βάλεις στοίχημα για την ποιότητα συναρμολόγησης. H θέση οδήγησης είναι επιπέδου BMW και κερδίζει τον οδηγό, αλλά οι θέσεις για μικροαντικείμενα θα μπορούσαν να είναι περισσότερες. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι κορυφαίοι, αλλά είναι καλοί, ανταγωνιστικοί της σειράς 3.

Η πισωκίνητη X1 εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, αριθμός που δεν ακούγεται μικρός, ωστόσο το αυξημένο βάρος (1.430 κιλά) του γερμανικού μοντέλου και οι απαιτητικές διαδρομές που διανύσαμε στη βόρεια Εύβοια δεν βοηθούν ώστε να αναδειχθούν οι επιδόσεις. Στην πίεση πάντως γίνεται αισθητό το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης αλλά και το καλό σε αίσθηση μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, λόγω των συχνών αλλαγών.

Παρόλο που η δίλιτρη X1 απέχει 19,4 εκατοστά από το έδαφος, η οδική της συμπεριφορά θυμίζει τον τετράθυρο συγγενή της (Σειρά 3), πράγμα που κάνει την οδήγηση ευχάριστη για τον οδηγό και τους επιβάτες (οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες). Το μήκους 4,45 μέτρων αμάξωμα της X1 ελίσσεται σχετικά εύκολα και μέσα στην πόλη, ενώ το μεταξόνιο των 2,76 μέτρων (3 εκατοστά κοντύτερο από την X3) χαρίζει καλούς -αλλά όχι άπλετους- χώρους.

Συνολικά, η sDrive18i ξέρει πώς να σε κάνει να ξεχάσεις τις αδυναμίες της. Είναι γοητευτική, ευκολοδήγητη και σχετικά προσιτή. Ζητά λίγο πάνω από 30 χιλιάρικα, ενώ και το κόστος συντήρησης δεν είναι υπερβολικό. Σίγουρα οι εξακύλινδρες εκδόσεις της είναι πιο ποθητές και η τετρακίνηση θα μπορούσε, έστω και σε λίγες περιπτώσεις, να φανεί χρήσιμη, η οικονομική διαφορά όμως είναι τέτοια που χρίζει την πιο προσιτή X1 μία λογική και δελεαστική πρόταση...

Η Χ1 δεν έκρυψε καμία φορά ότι δημιουργήθηκε για την άσφαλτο. Χωρίς την τετρακίνηση, το μεγάλο βάρος θα μπορούσε να θεωρηθεί μειονέκτημα γι’ αυτούς που προορίζουν την sDrive 1.8 για χιονισμένα ή ολισθηρά τερέν. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα κληθούν να βγάλουν τα «κάστανα» από τη φωτιά στη δύσκολη στιγμή και η φθηνότερη X1 δεν έχει καμία έλλειψη στον τομέα αυτό, αλλά οι προσδοκίες πρόσφυσης δεν θα πρέπει να ξεπερνούν αυτές ενός συμβατικού ΙΧ. Από πλευράς εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας η λίστα είναι πλήρης.

Η ευστάθεια του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική καθώς είναι απόλυτα ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο και σταθερό στις καμπές ενώ οι 150 ίπποι στον πίσω άξονα δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια πλαγιολίσθησης. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη χρήση καθώς έχουν μεγάλο φορτίο να ακινητοποιήσουν. Οι αναρτήσεις είναι πιο μαλακές σε σχέση με αυτές των μεγαλύτερων X1 και χάρη στους 17άρηδες τροχούς, η ποιότητα κύλισης αποτελεί και σημείο αναφοράς για την κατηγορία.

Διά ταύτα
Φτάνοντας στο συμπέρασμα, το τελικό πρόσημο είναι σαφώς θετικό. Μπορεί τα πλαστικά μέσα, τα σκληρά καθίσματα και η άνεση να μην είναι ακριβώς υπέρ του, μπορεί να σου δείχνει με τη μάσκα του ότι δεν αρέσκεται σε εκτός ασφάλτου διαδρομές, αλλά μέσα σε αυτήν είναι εξαιρετικό για την κατηγορία του. Επιπλέον, το τιμόνι του προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και τελικά προτείνει έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που θα κερδίσει τον οδηγό της. Οι τιμές απο 30.760ευρώ
SKAI.GR
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...