Image via Wikipedia
Αυτό μάλιστα! Το παιδί της Fiat φιλοδοξεί να καθίσει για πολλά χρόνια στο θρόνο, ειδικότερα τώρα με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μικρού κυβισμού.
Το αναβιωμένο 500 δεν είναι μόνο γυναικείο φετίχ αλλά επαναπροσδιορίζει τον πραγματικό φίλο της πόλης, με αρωγό, πέρα από την εμφάνιση μαγνήτη και την προσεγμένη κατασκευή, τον 900άρη κινητήρα που εξυμνεί τον αστικό χαρακτήρα, πρωταρχικό ζητούμενο σε τέτοιες κατασκευές.
Το life style διαθέτει εδώ και ουσία. Η Fiat λανσάρει το 500 TwinAir στις εκδόσεις Pop, Sport και Lounge, με την πρώτη να κοστίζει 13.650 ευρώ και τις επόμενες δύο να κοστολογούνται στα 14.650 ευρώ. Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση είναι πλήρης, διαθέτοντας στάνταρ 7 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, σύστημα Start&Stop και ραδιο-CD με 4 ηχεία. Η έκδοση Lounge διαθέτει επιπλέον της Pop προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, το γνωστό σύστημα Blue & Me της Fiat, σταθερή γυάλινη οροφή, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ' ύψος και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Το ESP δεν είναι στάνταρ και κοστίζει 350 ευρώ ως έξτρα.
Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων που εξελίχθηκε από την FPT - Fiat Powertrain Technologies, με την ονομασία TwinAir, έκανε την επίσημη παρουσίαση της στο Fiat 500. Κάνοντας χρήση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς ο νέος κινητήρας ενσωματώνει το επαναστατικό σύστημα MultiAir σε συνδυασμό με ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Παράλληλα, κάνοντας χρήση του "downsizing" και με εξαιρετική ρύθμιση της βασικής λειτουργίας του κινητήρα, οι κινητήρες TwinAir -που αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους- εκπέμπουν 30% λιγότερο CO
2 συγκριτικά με έναν συμβατικό κινητήρα αντίστοιχης απόδοσης. To 500αράκι αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Fiat που εφοδιάζεται με αυτόν τον νέο κινητήρα, ο οποίος θα αποτελέσει τον προπομπό μιας ολόκληρης οικογένειας κινητήρων: ένα δικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 900 κ.εκ. ισχύος 85 ίππων, με τις χαμηλότερες εκπομπές CO
2 για βενζινοκινητήρα (με μόλις 95 g/km δεν πληρώνει καθόλου τέλη κυκλοφορίας), που δεν κάνει εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης. Αυτό είναι εφικτό χάρη στη μικρού μεγέθους τουρμπίνα και την εξελιγμένη διαχείριση των βαλβίδων που ελαχιστοποιεί την υστέρηση απόδοσης, διατηρώντας παράλληλα την απόδοση ισχύος σε υψηλά επίπεδα. Με αυτόν τον τρόπο παρά το μικρό του μέγεθος, ο κινητήρας διασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και μια σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 οκτώ βαλβίδων, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με αυτή ενός 16βάλβιδου κινητήρα 1.4, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη. Με αυτόν τον κινητήρα το Fiat 500 αγγίζει μέγιστη ταχύτητα 173 χλμ./ώρα και επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 11 δευτερόλεπτα. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο το 500 με το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα μας εξέπληξε ευχάριστα. Καταρχήν είναι τα σχεδόν 15 κιλά της διαθέσιμης ροπής μόλις στις 1.900 σ.α.λ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το μικρό της Fiat επιταχύνει αγόγγυστα με το «καλημέρα», χωρίς να μεμψιμοιρεί σε καμία των περιπτώσεων. Δεύτερον, δεν χρειάζεται να ανακατεύεις διαρκώς τον επιλογέα για να κινείσαι σβέλτα. Τρίτον, ο πραγματικά σαγηνευτικός ήχος που παράγει το νέο σύνολο, σε βαθμό που επιδιώκεις να τον ακούς συνεχώς. Τέταρτον, η περιορισμένη -αναλογικά με τις δυνατότητες των 85 ίππων- κατανάλωση, είτε κινείσαι εντός είτε κινείσαι εκτός πόλης. Πέμπτο και τελευταίο, η άνεση με την οποία ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες γύρω στα ...όρια του νόμιμου, η οποία το μετατρέπει σε ένα ακλόνητο φαβορί στη γκάμα της σειράς 500, «κανιβαλίζοντας» πλέον όχι μόνο το 1.2, αλλά και το αχρείαστο με τα σημερινά δεδομένα 1.4. Γιάννης Τσιρογιάννης autointernet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.