Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

H νέα γενιά αυτοκινήτων BMW

BMW 3-Series (E90)Image via WikipediaΣε πρόσφατη συνέντευξη που είχε δώσει στην έντυπη έκδοση του Reporter, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος τηςBMW Hellas, κύριος Rudolf Wallish, είχε αναφερθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικά συστήματα κίνησης, όπως συστήματα ηλεκτροκίνησης και υβριδικά και τα νέα «οικολογικά» μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας, τα BMW i3 και i8. 


Λίγες μέρες αργότερα, η BMW ανακοίνωσε και επίσημα την παραγωγή των δύο αυτών αυτοκινήτων που θα λανσαριστούν στις αγορές το 2013 και 2014, αντίστοιχα.


Και τα δύο μοντέλα, χρησιμοποιούν την τεχνολογία αμαξώματος LifeDrive,με το κάτω μέρος να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και περιλαμβάνει τις μπαταρίες, τις αναρτήσεις, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το τμήμα της δομικής ακαμψίας και το άνω μέρος το πλαίσιο της καμπίνας το οποίο είναι κατασκευασμένο από ένα προηγμένο συνθετικό υλικό, ίδιας αντοχής με το ατσάλι αλλά με το μισό βάρος.


Πιο συγκεκριμένα, το i3 ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatcback, αλλά ζυγίζει 1.250 κιλά, δηλαδή λιγότερο από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, που μπορεί να κινηθεί άνετα και σε αυτοκινητόδρομο, έχοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων, χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που διαθέτει. 


Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 168 ίππων και 250 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9΄΄ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Φορτίζεται από μια κοινή πρίζα σε 6 ώρες, με την ταχεία φόρτιση να απαιτεί μόλις μια ώρα για το 80% της χωρητικότητας. 


Η αυτονομία του φτάνει τα 160 χιλιόμετρα, ωστόσο υπάρχει και ένα σύστημα με την ονομασία RΕx που παράγει ηλεκτρική ενέργεια με κινητήρα βενζίνης, φορτίζοντας την μπαταρία εν κινήσει. Το i8 από την άλλη πλευρά, είναι ένα εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο και τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυάζοντας έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν τούρμπο τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου.


 Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 217 ίππους με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας άλλους 128 στους εμπρός, έχοντας συνολική ισχύ που φθάνει τους 345 ίππους. 


Ο συνδυασμός και των δύο προσφέρει επιδόσεις που θυμίζουν supercar, με τα 0-100 να έρχονται σε 4,6΄΄ και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Επίσης, μπορεί να κινηθεί με ρεύμα για 36 χιλιόμετρα, φυσικά με μηδενική κατανάλωση. Σε συνδυασμό, η μέση κατανάλωση είναι στο εκπληκτικό νούμερο των 2,7 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 66 γρ.χλμ!
Λουκάς Παπαλάμπρος\Monopoli.gr

Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...