Το πρώτο μεγάλο δείγμανέων ηλεκτροκίνητων μοντέλωνπαρουσιάστηκε στην έκθεσηαυτοκινήτου στο Παρίσι, που ανοίγει τις πύλες της αύριο στην Πόλη του Φωτός
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ενα εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2020
Η γερμανική κυβέρνηση εγκαινίασε στα μέσα του 2009 ένα μεγάλο πρόγραμμα για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο φιλοδοξεί να κάνει τη χώρα παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή και τη διάθεση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την κυκλοφορία ώς το 2020 ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών ή υβριδικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων και 5 εκατομμυρίων ώς το 2030. Δεν προβλέπεται καμία επιδότηση για την αγορά τους, καθώς αυτό που υπογραμμίζεται είναι το πόσο «ελκυστικό» είναι το όχημα.
Τα 500 εκατομμύρια ευρώ που έχουν διατεθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση ώς το 2011 για την εφαρμογή αυτού του προγράμματος είναι αφιερωμένα στην έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και στην υιοθέτηση κοινών προδιαγραφών. Στο πλαίσιο αυτό, μια γαλλογερμανική ομάδα εργασίας δημιουργήθηκε το 2009 με στόχο να εναρμονίσει τις ανάγκες για υποδομές.
Η διασυνοριακή περιοχή ΣτρασβούργουΜανχάιμ- Στουτγάρδης επελέγη ως πιλοτική για την εφαρμογή του προγράμματος. Αλλες επτά γερμανικές «περιοχές- πρότυπα», χάρη σ΄ ένα συνολικό κονδύλιο 115 εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται να εφαρμόσουν παρόμοια προγράμματα.
ΚΙΝΑ
Επιδότηση 6.900 ευρώ για πράσινα οχήματα
Η κυβέρνηση εφαρμόζει από τον Ιούνιο μια πολιτική για να παρακινήσει τους κατοίκους πέντε μεγάλων πόλεων να αγοράσουν πράσινα οχήματα. Προσφέρει 6.900 ευρώ ως επιδότηση για την αγορά ενός υβριδικού ή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 350 ευρώ για την αγορά ενός μοντέλου με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων. Ο κατασκευαστής υβριδικών οχημάτων ΒΥD διαπιστώνει έκτοτε άνοδο στις πωλήσεις του και η πολιτική αυτή μπορεί να επεκταθεί γρήγορα.
Το κράτος δημιούργησε φέτος το καλοκαίρι έναν όμιλο δημόσιων επιχειρήσεων, τον οποίο εφοδίασε με 150 εκατομμύρια ευρώ και του ανέθεσε να εργαστεί για την εξέλιξη ηλεκτρικών κινητήρων. Ορισμένοι ξένοι κατασκευαστές ανησυχούν, καθώς φοβούνται ότι θα υποχρεωθούν να μοιραστούν την τεχνολογία τους για να τους επιτραπεί να μπουν στην κινεζική αγορά.
Η έλλειψη σταθμών επαναφόρτισης είναι ένα εμπόδιο στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων. Η Σαγκάη δεν έχει κανέναν, αν και προβλέπεται να κατασκευάσει φέτος τετρακόσιους. Στον τομέα αυτό, η πόλη Σενζέν έχει προβάδισμα: κυκλοφορούν εκεί 45 ηλεκτρικά ταξί και λειτουργούν ήδη 10 σταθμοί επαναφόρτισης.
ΔΑΝΙΑ
Τέρμα οι υψηλοί φόροι μέχρι το 2016
Τον Φεβρουάριο, η κυβέρνηση αποφάσισε την πλήρη αναστολή, ώς το 2016, των φόρων επί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πράγμα που αποτελεί ισχυρό κίνητρο, αφού όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο, οι Δανοί πληρώνουν κατά μέσο όρο φόρους ύψους 100.000 κορονών (13.400 ευρώ). Αμέσως η Renault αποφάσισε να μετατρέψει τη Δανία σε πεδίο δοκιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της: το καλοκαίρι του 2011, τα πρώτα μοντέλα της θα κυκλοφορούν στους δανέζικους δρόμους.
Δημιουργείται ένα δίκτυο σταθμών επαναφόρτισης. Η ισραηλινή εταιρεία Βetter Ρlace θα αναπτύξει, το 2011, σταθμούς αλλαγής μπαταριών. Η δανική ChoosΕV προτείνει να δημιουργήσει σταθμούς φόρτισης κατ΄ οίκον ή σε πάρκινγκ. Υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Δανία, όμως «τα αποτελέσματα θα είναι πραγματικά αισθητά από το 2011», υπόσχεται η Λέρκε Φλά ντερ, διευθύντρια της Dansk Εlbil Αlliance, μιας δανέζικης ένωσης προώθησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
ΓΑΛΛΙΑ
Μπόνους και δώδεκα πόλεις - πιλότοι
Η γαλλική κυβέρνηση έχει στόχο να κυκλοφορούν το 2020 δύο εκατομμύρια οχήματα που δεν θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα και εφαρμόζει ένα ευρύ πρόγραμμα για τη δημιουργία του καθαρού αυτοκινήτου, υβριδικού και ηλεκτρικού. Για να αρχίσει η παραγωγή, η κυβέρνηση προέβη σε παραγγελία 50.000 οχημάτων για 15 εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες είναι οι La Ρoste (ταχυδρομεία), ΕDF (επιχείρηση ηλεκτρισμού), SΝCF (σιδηρόδρομοι). Το σχέδιο έχει στόχο να κυκλοφορούν ώς το 2015 100.000 τέτοια οχήματα.
Από πλευράς υποδομών, μολονότι οι επαναφορτίσεις θα γίνονται σε ποσοστό 90%- 95% στο σπίτι, μία από τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι να εξελιχθούν γρήγορα και να υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε σταθμούς επαναφόρτισης, κάτι που θα καθησυχάσει τους αυτοκινητιστές.
Η κυβέρνηση έχει υπογράψει μια Χάρτα Αμοιβαίων Δεσμεύσεων με δώδεκα πόλεις- πιλότους (ανάμεσα στις οποίες το Μπορντό, το Παρίσι, το Στρασβούργο και η Γκρενόμπλ) από τη μία και την ΡSΑ Ρeugeot-Citro n και τη Renault από την άλλη. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν 75.000 σημεία επαναφόρτισης ώς το 2015 και 400.000 ώς το 2020. Παράλληλα το υπουργείο Οικολογίας έχει στόχο να δημιουργηθεί ώς το 2020 ένα δίκτυο 4,4 εκατομμυρίων σημείων επαναφόρτισης. Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεσμεύονται να διαθέσουν στη γαλλική αγορά την περίοδο 2011-12 60.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Τέλος, για να τονωθεί η αγορά, διατηρήθηκε το σούπερ μπόνους των 5.000 ευρώ για την αγορά κάθε οχήματος του οποίου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι κατώτερες ή ίσες με 60 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η Γαλλία θέλει να καταλάβει ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που υπολογίζεται σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ και η οποία θα δημιουργήσει, σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας, «280.000 πράσινες θέσεις εργασίας».
ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Ετοιμάζει στόλο σταδιακά μέχρι το 2025
Η χώρα έθεσε ως στόχο να σχηματίσει έναν στόλο 20.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώς το 2015, 200.000 ώς το 2020, ενός εκατομμυρίου το 2025. Η κυβέρνηση αποδέσμευσε 65 εκατομμύρια ευρώ και λανσάρισε, υπό την αιγίδα της βασιλικής οικογένειας, τη Φόρμουλα Ε. Με πρόεδρο τον πρώην πρωθυπουργό Ρούουντ Λούμπερς, το ίδρυμα αυτό έχει στόχο να εγκαταστήσει στη χώρα περίπου 10.000 σταθμούς φόρτισης ώς το 2012.
Επιπλέον 18 εκατομμύρια ευρώ αποδεσμεύθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών για να παρακινηθούν οι εθνικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν σε διεθνή προγράμματα στον τομέα του ηλεκτρικού οχήματος. Οι αρχές υποστήριξαν το πρόγραμμα εγκατάστασης στο Αμστερνταμ του ευρωπαϊκού γενικού επιτελείου της κορεατικής εταιρείας CΤ&Τ, η οποία ειδικεύεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σ΄ αυτό προστίθεται μια πολιτική οικονομικών κινήτρων.
Τέλος, τον Φεβρουάριο το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε επίσης να επιβληθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο κοινές προδιαγραφές για τις μπαταρίες. Τα οικολογικά κινήματα εκφράζουν ικανοποίηση για τις αποφάσεις αυτές, όμως ζητούν το ηλεκτρικό που θα καταναλώνεται για να κινείται ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να προέρχεται από την αιολική ενέργεια και όχι από νέους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα.
ΙΑΠΩΝΙΑ
Πρωτοβουλίες για πιο πολλά ηλεκτροκίνητα
Οι πρωτοβουλίες με στόχο την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων πολλαπλασιάζονται στη χώρα. Η κυβέρνηση προσφέρει πριμ 6.800 ευρώ για ένα μοντέλο όπως το Νissan Leaf. Τα ιαπωνικά ταχυδρομεία ανακοίνωσαν από την πλευρά τους, στις 23 Αυγούστου, την αγορά χιλίων Ζero/Sports για τη διανομή της αλληλογραφίας. Η εταιρεία αυτή, που έχει την έδρα της στη νομαρχία Γκιφού, ειδικεύεται στη μετατροπή κανονικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.
Αλλο παράδειγμα, η πόλη του Κιότο, που δημιούργησε μια υπηρεσία κοινόχρηστων ηλεκτρικών οχημάτων. Επιθυμεί να δημιουργήσει την επιχείρηση αυτή με τη Μitsubishi και τη Νissan. Οι χρήστες πληροφορούνται από μια υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας πού βρίσκονται οι σταθμοί φόρτισης.
ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ
Πριμ και μεγάλο δίκτυο επαναφόρτισης
Οι Καλιφορνέζοι είναι εξαρτημένοι από τα αυτοκίνητά τους, όμως υποβάλλονται σε πολύ αυστηρούς ελέγχους για τις εκπομπές των βενζινοκινητήρων τους, οι οποίες καθορίζουν τα τέλη που πληρώνουν. Η Καλιφόρνια ήταν η πρώτη Πολιτεία που επέβαλε την αμόλυβδη βενζίνη καθώς και κανονιστικές ρυθμίσεις στις εκπομπές CΟ2.
Σήμερα ενθαρρύνει το ηλεκτρικό ή το υβριδικό αυτοκίνητο. Ετσι για ένα Coda Εlectric Sedan, που προτείνεται στην τιμή των 45.000 δολαρίων (33.400 ευρώ) από μία καινούργια επιχείρηση της Σάντα Μόνικα, η Πολιτεία της Καλιφόρνιας προσφέρει πριμ 5.000 δολαρίων, τα οποία προστίθενται στο πριμ των 7.500 δολαρίων που προσφέρει το ομοσπονδιακό κράτος.
Παράλληλα δημιουργείται ένα δίκτυο επαναφόρτισης. Στο Σαν Φρανσίσκο, η ηλεκτρική εταιρεία General Εlectric ανήγγειλε την κατασκευή των GΕ WattStation, ενός αστικού δικτύου παρκομέτρων- φορτιστών που επινοήθηκε από τον βιομηχανικό σχεδιαστή Ιβ Μπεάρ και θα είναι διαθέσιμο το 2011.
Ενα εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2020
Η γερμανική κυβέρνηση εγκαινίασε στα μέσα του 2009 ένα μεγάλο πρόγραμμα για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο φιλοδοξεί να κάνει τη χώρα παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή και τη διάθεση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την κυκλοφορία ώς το 2020 ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών ή υβριδικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων και 5 εκατομμυρίων ώς το 2030. Δεν προβλέπεται καμία επιδότηση για την αγορά τους, καθώς αυτό που υπογραμμίζεται είναι το πόσο «ελκυστικό» είναι το όχημα.
Τα 500 εκατομμύρια ευρώ που έχουν διατεθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση ώς το 2011 για την εφαρμογή αυτού του προγράμματος είναι αφιερωμένα στην έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και στην υιοθέτηση κοινών προδιαγραφών. Στο πλαίσιο αυτό, μια γαλλογερμανική ομάδα εργασίας δημιουργήθηκε το 2009 με στόχο να εναρμονίσει τις ανάγκες για υποδομές.
Η διασυνοριακή περιοχή ΣτρασβούργουΜανχάιμ- Στουτγάρδης επελέγη ως πιλοτική για την εφαρμογή του προγράμματος. Αλλες επτά γερμανικές «περιοχές- πρότυπα», χάρη σ΄ ένα συνολικό κονδύλιο 115 εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται να εφαρμόσουν παρόμοια προγράμματα.
ΚΙΝΑ
Επιδότηση 6.900 ευρώ για πράσινα οχήματα
Η κυβέρνηση εφαρμόζει από τον Ιούνιο μια πολιτική για να παρακινήσει τους κατοίκους πέντε μεγάλων πόλεων να αγοράσουν πράσινα οχήματα. Προσφέρει 6.900 ευρώ ως επιδότηση για την αγορά ενός υβριδικού ή ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 350 ευρώ για την αγορά ενός μοντέλου με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων. Ο κατασκευαστής υβριδικών οχημάτων ΒΥD διαπιστώνει έκτοτε άνοδο στις πωλήσεις του και η πολιτική αυτή μπορεί να επεκταθεί γρήγορα.
Το κράτος δημιούργησε φέτος το καλοκαίρι έναν όμιλο δημόσιων επιχειρήσεων, τον οποίο εφοδίασε με 150 εκατομμύρια ευρώ και του ανέθεσε να εργαστεί για την εξέλιξη ηλεκτρικών κινητήρων. Ορισμένοι ξένοι κατασκευαστές ανησυχούν, καθώς φοβούνται ότι θα υποχρεωθούν να μοιραστούν την τεχνολογία τους για να τους επιτραπεί να μπουν στην κινεζική αγορά.
Η έλλειψη σταθμών επαναφόρτισης είναι ένα εμπόδιο στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων. Η Σαγκάη δεν έχει κανέναν, αν και προβλέπεται να κατασκευάσει φέτος τετρακόσιους. Στον τομέα αυτό, η πόλη Σενζέν έχει προβάδισμα: κυκλοφορούν εκεί 45 ηλεκτρικά ταξί και λειτουργούν ήδη 10 σταθμοί επαναφόρτισης.
ΔΑΝΙΑ
Τέρμα οι υψηλοί φόροι μέχρι το 2016
Τον Φεβρουάριο, η κυβέρνηση αποφάσισε την πλήρη αναστολή, ώς το 2016, των φόρων επί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πράγμα που αποτελεί ισχυρό κίνητρο, αφού όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο, οι Δανοί πληρώνουν κατά μέσο όρο φόρους ύψους 100.000 κορονών (13.400 ευρώ). Αμέσως η Renault αποφάσισε να μετατρέψει τη Δανία σε πεδίο δοκιμής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της: το καλοκαίρι του 2011, τα πρώτα μοντέλα της θα κυκλοφορούν στους δανέζικους δρόμους.
Δημιουργείται ένα δίκτυο σταθμών επαναφόρτισης. Η ισραηλινή εταιρεία Βetter Ρlace θα αναπτύξει, το 2011, σταθμούς αλλαγής μπαταριών. Η δανική ChoosΕV προτείνει να δημιουργήσει σταθμούς φόρτισης κατ΄ οίκον ή σε πάρκινγκ. Υπάρχουν σήμερα τουλάχιστον 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Δανία, όμως «τα αποτελέσματα θα είναι πραγματικά αισθητά από το 2011», υπόσχεται η Λέρκε Φλά ντερ, διευθύντρια της Dansk Εlbil Αlliance, μιας δανέζικης ένωσης προώθησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
ΓΑΛΛΙΑ
Μπόνους και δώδεκα πόλεις - πιλότοι
Η γαλλική κυβέρνηση έχει στόχο να κυκλοφορούν το 2020 δύο εκατομμύρια οχήματα που δεν θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα και εφαρμόζει ένα ευρύ πρόγραμμα για τη δημιουργία του καθαρού αυτοκινήτου, υβριδικού και ηλεκτρικού. Για να αρχίσει η παραγωγή, η κυβέρνηση προέβη σε παραγγελία 50.000 οχημάτων για 15 εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες είναι οι La Ρoste (ταχυδρομεία), ΕDF (επιχείρηση ηλεκτρισμού), SΝCF (σιδηρόδρομοι). Το σχέδιο έχει στόχο να κυκλοφορούν ώς το 2015 100.000 τέτοια οχήματα.
Από πλευράς υποδομών, μολονότι οι επαναφορτίσεις θα γίνονται σε ποσοστό 90%- 95% στο σπίτι, μία από τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι να εξελιχθούν γρήγορα και να υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε σταθμούς επαναφόρτισης, κάτι που θα καθησυχάσει τους αυτοκινητιστές.
Η κυβέρνηση έχει υπογράψει μια Χάρτα Αμοιβαίων Δεσμεύσεων με δώδεκα πόλεις- πιλότους (ανάμεσα στις οποίες το Μπορντό, το Παρίσι, το Στρασβούργο και η Γκρενόμπλ) από τη μία και την ΡSΑ Ρeugeot-Citro n και τη Renault από την άλλη. Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν 75.000 σημεία επαναφόρτισης ώς το 2015 και 400.000 ώς το 2020. Παράλληλα το υπουργείο Οικολογίας έχει στόχο να δημιουργηθεί ώς το 2020 ένα δίκτυο 4,4 εκατομμυρίων σημείων επαναφόρτισης. Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεσμεύονται να διαθέσουν στη γαλλική αγορά την περίοδο 2011-12 60.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Τέλος, για να τονωθεί η αγορά, διατηρήθηκε το σούπερ μπόνους των 5.000 ευρώ για την αγορά κάθε οχήματος του οποίου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι κατώτερες ή ίσες με 60 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η Γαλλία θέλει να καταλάβει ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που υπολογίζεται σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ και η οποία θα δημιουργήσει, σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας, «280.000 πράσινες θέσεις εργασίας».
ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Ετοιμάζει στόλο σταδιακά μέχρι το 2025
Η χώρα έθεσε ως στόχο να σχηματίσει έναν στόλο 20.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώς το 2015, 200.000 ώς το 2020, ενός εκατομμυρίου το 2025. Η κυβέρνηση αποδέσμευσε 65 εκατομμύρια ευρώ και λανσάρισε, υπό την αιγίδα της βασιλικής οικογένειας, τη Φόρμουλα Ε. Με πρόεδρο τον πρώην πρωθυπουργό Ρούουντ Λούμπερς, το ίδρυμα αυτό έχει στόχο να εγκαταστήσει στη χώρα περίπου 10.000 σταθμούς φόρτισης ώς το 2012.
Επιπλέον 18 εκατομμύρια ευρώ αποδεσμεύθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών για να παρακινηθούν οι εθνικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν σε διεθνή προγράμματα στον τομέα του ηλεκτρικού οχήματος. Οι αρχές υποστήριξαν το πρόγραμμα εγκατάστασης στο Αμστερνταμ του ευρωπαϊκού γενικού επιτελείου της κορεατικής εταιρείας CΤ&Τ, η οποία ειδικεύεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σ΄ αυτό προστίθεται μια πολιτική οικονομικών κινήτρων.
Τέλος, τον Φεβρουάριο το υπουργείο Οικονομίας ζήτησε επίσης να επιβληθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο κοινές προδιαγραφές για τις μπαταρίες. Τα οικολογικά κινήματα εκφράζουν ικανοποίηση για τις αποφάσεις αυτές, όμως ζητούν το ηλεκτρικό που θα καταναλώνεται για να κινείται ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να προέρχεται από την αιολική ενέργεια και όχι από νέους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα.
ΙΑΠΩΝΙΑ
Πρωτοβουλίες για πιο πολλά ηλεκτροκίνητα
Οι πρωτοβουλίες με στόχο την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων πολλαπλασιάζονται στη χώρα. Η κυβέρνηση προσφέρει πριμ 6.800 ευρώ για ένα μοντέλο όπως το Νissan Leaf. Τα ιαπωνικά ταχυδρομεία ανακοίνωσαν από την πλευρά τους, στις 23 Αυγούστου, την αγορά χιλίων Ζero/Sports για τη διανομή της αλληλογραφίας. Η εταιρεία αυτή, που έχει την έδρα της στη νομαρχία Γκιφού, ειδικεύεται στη μετατροπή κανονικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.
Αλλο παράδειγμα, η πόλη του Κιότο, που δημιούργησε μια υπηρεσία κοινόχρηστων ηλεκτρικών οχημάτων. Επιθυμεί να δημιουργήσει την επιχείρηση αυτή με τη Μitsubishi και τη Νissan. Οι χρήστες πληροφορούνται από μια υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας πού βρίσκονται οι σταθμοί φόρτισης.
ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ
Πριμ και μεγάλο δίκτυο επαναφόρτισης
Οι Καλιφορνέζοι είναι εξαρτημένοι από τα αυτοκίνητά τους, όμως υποβάλλονται σε πολύ αυστηρούς ελέγχους για τις εκπομπές των βενζινοκινητήρων τους, οι οποίες καθορίζουν τα τέλη που πληρώνουν. Η Καλιφόρνια ήταν η πρώτη Πολιτεία που επέβαλε την αμόλυβδη βενζίνη καθώς και κανονιστικές ρυθμίσεις στις εκπομπές CΟ2.
Σήμερα ενθαρρύνει το ηλεκτρικό ή το υβριδικό αυτοκίνητο. Ετσι για ένα Coda Εlectric Sedan, που προτείνεται στην τιμή των 45.000 δολαρίων (33.400 ευρώ) από μία καινούργια επιχείρηση της Σάντα Μόνικα, η Πολιτεία της Καλιφόρνιας προσφέρει πριμ 5.000 δολαρίων, τα οποία προστίθενται στο πριμ των 7.500 δολαρίων που προσφέρει το ομοσπονδιακό κράτος.
Παράλληλα δημιουργείται ένα δίκτυο επαναφόρτισης. Στο Σαν Φρανσίσκο, η ηλεκτρική εταιρεία General Εlectric ανήγγειλε την κατασκευή των GΕ WattStation, ενός αστικού δικτύου παρκομέτρων- φορτιστών που επινοήθηκε από τον βιομηχανικό σχεδιαστή Ιβ Μπεάρ και θα είναι διαθέσιμο το 2011.
Ένας λόγος που οι εταιρίες και τα οικ. αναπτυγμένα κράτη επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, είναι το peak oil. Ενώ οι παγκόσμιες απαιτήσεις για πετρέλαιο αυξάνονται, η παραγωγή έχει κορυφωθεί και σε λίγα χρόνια θα αρχίσει να μειώνεται αυξάνοντας και την τιμή του. Το εύκολα αντλήσιμο φτηνό πετρέλαιο θα εξαντλήτε και θα ξεκινήσουν γεωτρήσεις σε ολοένα και πιο δυσπρόσιτα σημεία στη γη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό δεν σημαίνει ότι το πετρέλαιο στερεύει (ακόμα), σημαίνει όμως ότι το φτηνό πετρέλαιο τέλος.