Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Στην... πρίζα οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Ο «πόλεμος» των εταιρειών έχει αρχίσει καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων υποχωρούν στην Ευρώπη λόγω της οικονομικής κρίσης. 


Οι κατασκευάστριες εταιρείες ελπίζουν ότι με τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα ανακτήσουν μέρος των χαμένων πωλήσεων

Στην αρένα των ηλεκτρικών οχημάτων μεταφέρεται τώρα η μάχη που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να προσελκύσουν περισσότερους δυνητικούς αγοραστές εν μέσω της κρίσης. Καθώς οι ταξινομήσεις υποχωρούν από άκρη σε άκρη στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν ότι με το να βάλουν σε μαζική παραγωγή μοντέλα που θα κινούνται με μπαταρίες θα μπορέσουν να ανακτήσουν μέρος από αυτές τις χαμένες πωλήσεις. Επίσης με το να παρουσιάσουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, μερικά από τα οποία θα έχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα χαρακτηριστικά όπως το να μεταφέρουν τους επιβάτες στον προορισμό τους χωρίς οδηγό, μικρές και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν να καθιερωθούν στη συνείδηση του κόσμου ως κατασκευάστριες ιδιαίτερα προηγμένων οχημάτων. 

Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Η Φολκσβάγκεν ανακοίνωσε ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, στις ΗΠΑ. Για να κερδίσει τους αμερικανούς που εξακολουθούν μαζικά να αγοράζουν αυτοκίνητα, σε αντίθεση με τους ευρωπαίους, η γερμανική εταιρεία θα χρησιμοποιήσει ως βασική της πλατφόρμα το πετυχημένο μοντέλο Golf, του οποίου η ηλεκτρική έκδοση θα ονομάζεται e-Golf.

Από την πλευρά της, η επίσης γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW άρχισε ήδη την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της. Πρόκειται για το BMW i3, το οποίο θεωρείται ότι είναι το πρώτο σχεδιασμένο από το μηδέν ηλεκτρικό μοντέλο και απευθύνεται σε πελάτες διατεθειμένους να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να έχουν περισσότερη άνεση και πολυτέλεια. Παράλληα η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla επιδιώκει να πιάσει όλους τους μεγάλους ανταγωνιστές τους στον ύπνο, σχεδιάζοντας ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα μπορεί να μετακινεί τους επιβάτες του χωρίς οδηγό. Ηδη η εταιρεία έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία μετά την παρουσίαση του πετυχημένου για τα δεδομένα ηλεκτρικού αυτοκινήτου μοντέλου με την ονομασία Model S.

Η μάχη των εταιρειών. «Θέλουμε να βρισκόμαστε σε ηγετική θέση παγκοσμίως, άλλοι κατασκευαστές όμως έχουν περάσει λίγο μπροστά μας», ήταν τα λόγια του εκτελεστικού αντιπροέδρου της Φολκσβάγκεν στις ΗΠΑ Μαρκ Τρέιχαν, που δείχνουν ότι οι εταιρείες έχουν μπει στην πρίζα για να αντιμετωπίσουν τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά οχήματα. Η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το e-Golf στις ΗΠΑ και αν αυτό αποδειχθεί πετυχημένο να ρίξει στην αγορά αυτή και άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα μοντέλα. Στις ΗΠΑ έχει παρουσιάσει αυτοκίνητο που κινείται εν μέρει με ηλεκτρικό ρεύμα (υβριδικό, αφού έχει και συμβατικό κινητήρα) η Τζένεραλ Μότορς. Πρόκειται για το μοντέλο Volt και η αμερικανική εταιρεία έχει τώρα στα σκαριά την παρουσίαση εξ ολοκλήρου ηλεκτρικής έκδοσής του. Εκπρόσωπος της Τζένεραλ Μότορς έχει αναφέρει ότι στόχος του νέου μοντέλου είναι να παρέχει αυτονομία περίπου 300 χλμ. με μία φόρτιση. Η αυτονομία είναι ένα από τα αδύνατα σημεία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφού χρειάζονται συχνά φόρτιση. Μειονέκτημα είναι και η υψηλότερη τιμή συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα παρόμοιου μεγέθους.

Η BMW, από την πλευρά της, έχει ποντάρει πολλά στο νέο της ηλεκτρικό i3 το οποίο διαθέτει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά όπως είναι καμπίνα επιβατών από ενισχυμένο με ανθρακονήματα πλαστικό (CFRP) και χωριστό αλουμινένιο σασί για τη μετάδοση και την ανάρτηση. Καθώς η παραγωγή του μοντέλου έχει αρχίσει ήδη στο Λάιπζιγκ της Γερμανίας, η BMW μένει τώρα να δει αν το στοίχημα θα είναι πετυχημένο ή αν ήταν νωρίς για να κάνει μια τέτοια κίνηση. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αναμένεται να αρχίσουν φέτος και στις ΗΠΑ, όπου θα έχει τιμή περίπου 42.000 δολ., στις αρχές του 2014.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla Ιλον Μουσκ, μέσα σε τρία χρόνια θα υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία θα μπορούν να μεταφέρουν τους επιβάτες τους χωρίς να χρειάζονται οδηγό. Πλέον η Tesla Motors η οποία ξάφνιασε κολοσσούς όπως η Renault - Nissan και η Τζένεραλ Μότορς με τα ηλεκτρικά της οχήματα μπαίνει κι αυτή στην κούρσα για την κατασκευή οχημάτων χωρίς οδηγό ανέφερε ο ίδιος. Με την κίνηση αυτή η Tesla μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τη Google, η οποία πριν από τρία χρόνια ξεκίνησε αυτόν τον τεχνολογικό αγώνα αλλά έκτοτε δεν έχει μπορέσει να συνεργαστεί με κάποια εταιρεία για να κατασκευαστούν αυτοκίνητα που δεν θα χρειάζονται οδηγό. Αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους χωρίς την ανάγκη να βρίσκεται άνθρωπος πίσω από το τιμόνι έχουν στα σκαριά μεταξύ άλλων η Mercedes - Benz, η Volvo και η Continental. Ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει επίσης και η Renault - Nissan η οποία σχεδιάζει να παρουσιάσει πλήρως αυτόνομο όχημα έως το 2020.

ΤΑ ΝΕΑ
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...