Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Daihatsu Sirion 1.3

Daihatsu SirionImage via WikipediaΗ ιστορία της Daihatsu στην κατασκευή αυτοκινήτων πόλης είναι γνωστή. Διαθέτοντας τεράστια τεχνογνωσία στα μικρά αυτοκίνητα, η Daihatsu είναι σε θέση να ξαφνιάσει ευχάριστα τον σύγχρονο καταναλωτή με την προσωπικότητα των μοντέλων της.

Το Sirion, για παράδειγμα, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο εξωτερικά, αλλά τόσο μεγάλο μέσα που σε κάνει να σέβεσαι αυτόματα την ιδέα που το δημιούργησε. Πόσο μάλλον αν σκεφτείς πως όλη αυτή την εξαιρετική ευρυχωρία στο εσωτερικό του την προσφέρει χωρίς να απεμπολεί την σχεδιαστική του ευφράδεια.

Μια ευφράδεια που εκφράζεται πρώτα από όλα με την ευχάριστη εξωτερική του εμφάνιση, η οποία καταφέρνει να είναι ιδιαίτερη και ταυτόχρονα μοντέρνα κι ελκυστική. Το χαρούμενο πρόσωπό του, όμως, ολοκληρώνεται όταν μπαίνεις στο (πρόσφατα ανανεωμένο) εσωτερικό.

Εδώ το Sirion είναι μια από τις λίγες επιλογές της κατηγορίας που δίνουν άλλη διάσταση στον όρο «αυτοκίνητο πόλης», ακριβώς λόγω αυτής της «πλαστικότητας» του εσωτερικού του χώρου, που ακολουθεί από κοντά τις σύγχρονες ανάγκες, αφού σήμερα ένα αυτοκίνητο πόλης δεν πρέπει απλά να παρκάρει σε μικρό χώρο. Δηλαδή, για να πάτε στο Praktiker, στο Jumbo, να πάρετε διχτάκια και μπάλες να παίξετε μπάσκετ ή τη σανίδα του σερφ και το ποδήλατο, πρέπει να έχετε ...SUV; Η επιτυχία της Daihatsu είναι ακριβώς εδώ, προτείνοντας κάτι έξυπνο για τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Το Sirion διαθέτει ένα αφαιρετικό σε σχεδίαση εσωτερικό, που χαρίζει κορυφαία αίσθηση ευρυχωρίας και διαθέτει τους απολύτως κορυφαίους χώρους για μικροπράγματα στην κατηγορία -και όχι μόνο. Χαριτωμένες είναι οι νέες πινελιές που φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης, ενώ πολύ καλή είναι η επένδυση του τιμονιού, που χαρίζει και καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.

Γενικότερα η σχεδίαση του ταμπλό είναι νεανική, αν και όχι πρωτότυπη, τα υλικά είναι σκληρά αλλά πολύ δεμένα μεταξύ τους (ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Sirion κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και η αντοχή του στο διάβα του χρόνου πρέπει να θεωρείται ως ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά του). Η αίσθηση φιλοξενίας είναι ιδιαίτερα αυξημένη, κάτι που συμβάλλει αποφασιστικά για την εικόνα που «κρατάς» στην καθημερινή μετακίνηση.

Οι χώροι για τέσσερις είναι απλώς κορυφαίοι στην κατηγορία, με διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα που ξαφνιάζει ευχάριστα. Η ευπλασία του εσωτερικού είναι εξαιρετική ούτως ή άλλως, και οι λύσεις που προσφέρει το ιαπωνικό αυτοκίνητο εξασφαλίζουν κορυφαία καθημερινή πρακτικότητα στον οδηγό. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του και μια καλή θέση οδήγησης, που όμως δεν σε βοηθάει να αποκτήσεις μια πιο προσωπική θέση οδήγησης.

Αντίθετα, η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου είναι προσιτή, αφού ξεκινάει από 12.840 ευρ και συνοδεύεται από ένα επαρκές και λειτουργικό επίπεδο εξοπλισμού, με στάνταρ 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ραδιο-CD με 4 ηχεία και υποδοχή iPod.

Ο κινητήρας των 1.300 κ.εκ. είναι ένα εξαιρετικό σύνολο, που αποδίδει 92 ίππους και κερδίζει τις εντυπώσεις με χαρακτηριστική ευκολία. Οι ζωντανές επιδόσεις του συνοδεύονται από εξαιρετική ελαστικότητα, η δύναμη αποδίδεται γραμμικά και υπάρχει άφθονη ροπή. Η ευστροφία του κινητήρα είναι επίσης πολύ καλή, αν και ψηλά ο θόρυβος του γίνεται αντιληπτός. Κι όλα αυτά επιτυγχάνονται παρά τις μακριές σχέσεις του σφιχτού πεντατάχυτου κιβωτίου. Επιλογή βέβαια που παίζει μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση, ένας τομέας όπου το Sirion ξεχωρίζει πολύ ευχάριστα.

Τα πράγματα είναι πολύ καλά όταν μιλάμε για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Έχουμε ξαναγράψει για την ομοιογένεια των μικρών αυτοκινήτων της Daihatsu και επιβεβαιωθήκαμε άλλη μια φορά. Το Sirion είναι κάπως «σκληρό» σε αίσθηση, με έναν επιλογέα που θα μπορούσε να είναι καλύτερος, αλλά με τις ρόδες στριμμένες «ξυπνάει» ο άλλος του εαυτός.

Το σασί δεν «τελειώνει» και όταν τελειώσουν τα ελαστικά θα φύγει με τα τέσσερα (αν ο δρόμος είναι «γυαλί» θα υποστρέψει πρώτα), αλλά τα πάντα γίνονται απλά, εύκολα, ρυθμίσιμα, ασφαλέστατα. Και όταν πάρεις το πόδι σου από το γκάζι, εκείνο σαν καλός φίλος θα επιστρέψει στην ηρεμία. Το τιμόνι χαρίζει πολύ καλή αφή και αναβαθμισμένη αίσθηση, προκαλώντας ευχάριστα συναισθήματα. Στον τομέα της άνεσης είναι ικανοποιητικό μεν, αν και κάπως «σκληρό» σε αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι πολύ δυνατά και γι' αυτό χρειάζονται μια μικρή περίοδο εξοικείωσης.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...