Image via WikipediaΗ τελευταία προσθήκη στη γκάμα της Ford, το νέο Focus, δημιουργεί εξαιρετικά αισιόδοξες προβλέψεις για την εταιρεία, βαδίζοντας πάνω στις πετυχημένες γραμμές του προηγούμενου μοντέλου, καλύπτοντας όλα τα κενά που μπορεί να είχε στη γκάμα του εκείνο και αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
Ξεκινώντας από τα τελευταία, πρέπει να πούμε το αυτοκίνητο πραγματικά εντυπωσιάζει με τη «στιβαρή» και πολύ προσεγμένη εικόνα του εσωτερικού του, η ποιότητα του οποίου θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία. Τα υλικά είναι πολύ καλά, η αισθητική σύγχρονη και ελκυστική και η λειτουργικότητα πολύ καλή.
Το μεγαλύτερο κατά 21 χιλιοστά εξωτερικό μήκος (4,358 μ.) και το μακρύτερο κατά 8 χιλιοστά μεταξόνιο, εγγυώνται άνετους χώρους για 4 άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών εξαρτάται από την ύπαρξη ή όχι ρεζέρβας. Η χωρητικότητά του είναι 277 λίτρα με κανονική ρεζέρβα, 316 λίτρα με ρεζέρβα «ανάγκης» και 363 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικών. Σημαντικό είναι επίσης, ότι η βελτίωση της ακαμψίας και της αντοχής του αμαξώματος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έγινε χωρίς αύξηση του βάρους, κάτι πολύ σημαντικό σε μία εποχή όπου, εκτός από την ασφάλεια, πολύ σημαντική είναι και η οικονομία στην κατανάλωση και ο περιορισμός των εκπομπών CO2.
Η ευρεία γκάμα των κινητήρων 1,6 λίτρων με τους οποίους θα διατίθεται το νέο Focus, είναι σίγουρα ένα ισχυρό ατού στην ελληνική αγορά, όπου ανάλογα με τις απαιτήσεις και την ιδιοσυγκρασία του κάθε πελάτη θα υπάρχει ένα κινητήριο σύνολο που θα τον καλύπτει, χωρίς να ανεβαίνει καθόλου σε κυβισμό και με ελάχιστες διακυμάνσεις στις εκπομπές CO2, στις οποίες βασίζεται πλέον ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας. Έτσι, η βασική έκδοση έχει 16βάλβιδο κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό, 105 ίππους και κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ διαθέσιμος είναι και ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός 1.6 των 125 ίππων, που επίσης συνδυάζεται με πεντάρι κιβώτιο.
Και οι δύο έχουν εκπομπές CO2 136 g/km, άρα τέλη κυκλοφορίας 136 ευρώ. Αμέσως πιο πάνω, γι' αυτούς που πάντα πίστευαν ότι στη «σπορτίβ» εικόνα των οδικών χαρακτηριστικών του Focus ταίριαζε ένας πιο δυνατός κινητήρας, υπάρχει η νέα γενιά κινητήρων EcoBoost, επίσης με 1,6 λίτρα και μεταβλητό χρονισμό, αλλά με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, αποδίδοντας 150 ή 182 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με σύστημα Start-Stop κι έχουν εκπομπές CO2 139 g/km, που μεταφράζονται σε τέλη κυκλοφορίας 139 ευρώ.
Οι EcoBoost συνδυάζονται με κιβώτιο 6 ταχυτήτων και προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε για τον ισχυρότερο από τους δύο (που ήταν κι αυτός που δοκιμάσαμε στην Ισπανία) ότι προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9'' και μέγιστη ταχύτητα 222 χλμ./ώρα. Η χρησιμοποίηση του άμεσου ψεκασμού είναι ένα στοιχείο που φέρνει τη Ford ένα βήμα μπροστά από κάποιους ανταγωνιστές της που παρουσίασαν αντίστοιχους κινητήρες τούρμπο πριν απ' αυτή, καθώς ο άμεσος ψεκασμός δεν είναι ένα «κόλπο» του μάρκετινγκ, αλλά μία τεχνολογία που βελτιώνει τη θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα, άρα μειώνει σημαντικά την κατανάλωσή του για την παραγωγή της ίδιας ισχύος. Διαθέσιμη θα είναι φυσικά και μια γκάμα κινητήρων ντίζελ, με 1,6 λίτρα και 95 ή 115 ίππους ή με 2 λίτρα και 115, 140 ή 163 ίππους, όλοι με κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και το σύστημα διεύθυνσης ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα.
Οδηγείται πολύ ευχάριστα, όπως πάντα έκαναν τα Focus και μάλιστα δίνει την αίσθηση ότι οδηγικά μοιάζει περισσότερο στο Focus πρώτης γενιάς. Το σύστημα διεύθυνσης έγινε πλέον πλήρως ηλεκτρικό και για όσους αιρετικούς σπεύσουν να τη ρίξουν στην «πυρά» να πούμε ότι δεν έχει καθόλου «ψεύτικη» αίσθηση. Στρίβει άψογα, επιταχύνει όχι με την εκρηκτικότητα που περιμένεις από 182 υπερτροφοδοτούμενους ίππους, ενώ και το μακριάς κλιμάκωσης 6άρι είναι... φιλήσυχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.