Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Επιρρεπείς στο ποτό οι οδηγοί άνω των 45

Οι οδηγοί άνω των 45 ετών θεωρούνται πια από τις αστυνομικές αρχές και τα τμήματα Τροχαίας, ως η δυσκολότερη ηλικιακή κατηγορία οδηγών, προκειμένου να προσεγγιστεί και να ενημερωθεί σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
 
Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνεται από τις αστυνομικές διευθύνσεις όλης της χώρας, μέσα από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους από τους ελέγχους που γίνονται καθημερινά σε όλη την επικράτεια. 
 
Το μεγαλύτερο ποσοστό των παραβατών, των οδηγών δηλαδή, που διαπιστώνεται ότι οδηγούν υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ανεβαίνει κατακόρυφα στις ηλικίες άνω των 45 ετών.Αντιθέτως, στις ηλικιακές ομάδες των νέων οδηγών, αυτών που αποκτούν άδεια ικανότητας στα 18 τους χρόνια και μέχρι την ηλικία των 25, φαίνεται πως υπάρχει μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση. 
 
Ανεβασμένα είναι στη συνέχεια τα ποσοστά των παραβάσεων στις ηλικιακή κατηγορία των 25-45 ετών.Οι έλεγχοι της Τροχαίας στα Γιάννινα είναι καθημερινοί, σε διάφορες ώρες της ημέρας και φυσικά σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου εντός της πόλης, όσο και στα εθνικά δίκτυα. Εκείνο που προκαλεί μία σχετική ανησυχία και αίσθηση είναι το γεγονός πως τα συγκριτικά στοιχεία του Ιανουαρίου του 2011 σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2010, δείχνουν πως υπάρχει μία κατακόρυφη άνοδος του αριθμού των παραβατών για το αδίκημα της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος.Έτσι, ενώ τον Ιανουάριο του 2010 βεβαιώθηκαν 18 παραβάσεις για μέθη, τον Ιανουάριο του 2011, ο αντίστοιχος αριθμός διπλασιάστηκε φτάνοντας τους 37.Εξίσου ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τη βεβαίωση της παράβασης της υπερβολικής ταχύτητας στο ίδιο διάστημα. Τον Ιανουάριο του 2010 το Τμήμα Τροχαίας βεβαίωσε συνολικά 289 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 ο αριθμός ξεπέρασε τις 337 παραβάσεις.Σύμφωνα με τον αστυνόμο Β’ του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων Επαμεινώνδα Ζήκο, παρατηρείται μία αύξηση των παραβάσεων και γι’ αυτό ακριβώς οι έλεγχοι είναι εντατικοί, αλλά και συνδυάζουν τα αλκοτέστ με τον έλεγχο για υπερβολική ταχύτητα. Πρόκειται άλλωστε για δύο από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που δυστυχώς έχουν ως αποτέλεσμα δεκάδες νεκρούς σε ολόκληρη τη χώρα.«Είναι γεγονός, ότι η δυσκολότερη ηλικιακή ομάδα είναι αυτή άνω των 45 ετών, γιατί είναι μία κατηγορία που δύσκολα μπορούμε να την προσεγγίσουμε και να την ενημερώσουμε. Ωστόσο μέσα από τους ελέγχους προσπαθούμε να περάσουμε το μήνυμα της ασφαλούς οδήγησης που φυσικά δεν περιλαμβάνει την κατανάλωση αλκοόλ από τους οδηγούς, ούτε και την ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας. Τα όρια είναι καθορισμένα σε όλες τις περιπτώσεις, όπως επίσης και τα πρόστιμα που είναι τσουχτερά σε οικονομικό επίπεδο, ενώ φτάνουν μέχρι και στην αφαίρεση του διπλώματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα», σημείωσε ο κ. Ζήκος.

Καταρρίπτονται οι μύθοι

Πολλές από τις συζητήσεις που γίνονται γύρω από το πόσο αντέχει ένας ανθρώπινος οργανισμός το αλκοόλ, ώστε να μην εντοπιστεί από το αλκόμετρο και να μην καταγραφεί κάποια παράβαση, αναφέρονται και σε μία σειρά μύθων, όπως για παράδειγμα κάποιους εύκολους τρόπους να επέλθει η φυσιολογική ισορροπία στον οργανισμό, με την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού ή σοκολάτας ή τσίχλας.«Με 1-2 ποτηράκια δεν υπάρχει πρόβλημα, αν και υπάρχουν οργανισμοί που επηρεάζονται σημαντικά από μικρές ποσότητες αλκοόλ. Εμείς λέμε βέβαια, ότι εάν υπάρχει μία παρέα έξω, καλό θα είναι αυτός που πρόκειται να οδηγήσει να μην πιει καθόλου. Από την άλλη όμως, όλοι αυτοί οι μύθοι που υπάρχουν καταρρίπτονται στην πράξη, αφού το αλκόμετρο μας δείχνει ακριβώς την ποσότητα του οινοπνεύματος που έχει εισχωρήσει στους πνεύμονες και αυτό δε μπορεί να επηρεαστεί από κάτι άλλο. Οι μετρήσεις γίνονται και δεύτερη φορά μετά από 15΄για την επιβεβαίωση και σπανίως υπάρχουν αποκλίσεις τέτοιες που να επιβεβαιώνουν τους μύθους αυτούς», σημείωσε ο κ. Ζήκος.

Άλλα στοιχεία

Ενδιαφέροντα είναι και κάποια άλλα στοιχεία για τις τροχαίες παραβάσεις, τα ατυχήματα και δυστυχήματα τον Ιανουάριο του 2010 και του 2011.Το περασμένο έτος υπήρξε ένας νεκρός σε τροχαίο, όπως και τον προηγούμενο μήνα. Έναντι των 15 σοβαρά και ελαφρά τραυματιών όμως τον Ιανουάριο του 2010, τον αντίστοιχο μήνα του 2011 υπήρξε μόλις ένας τραυματισμός.Μειωμένες τέλος είναι οι παραβάσεις στη μη χρήση ζωνών ασφαλείας και του προστατευτικού κράνους.Τον Ιανουάριο του 2010 βεβαιώθηκαν 49 παραβάσεις για μη χρήση κράνους και 41 για μη χρήση ζώνης, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 13 και 13 παραβάσεις αντίστοιχα.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...