Την εισαγωγή της πετρελαιοκίνησης στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα εξετάζει η Κυβέρνηση. Η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής διενεργεί ειδικές μελέτες περιβαλλοντικής φύσης, από τα αποτελέσματα των οποίων θα εξαρτηθεί το εάν θα επιτραπεί ή όχι η πετρελαιοκίνηση και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερισία» εντός του Σεπτεμβρίου ή το αργότερο στις αρχές του Οκτώβρη η κυβέρνηση θα είναι σε θέση να τοποθετηθεί για το εάν θα επιτραπεί ή όχι και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, η χρήση της πετρελαιοκίνησης. Όπως τονίζεται, αυτό θα γίνει μόνο αν διαπιστωθεί ότι τα σωματίδια που προκύπτουν από την κίνηση με πετρέλαιο δεν δημιουργούν πρόβλημα και κυρίως δεν επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον, όσο και τη δημόσια υγεία.
Η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη από τη Θεσσαλονίκη όπου και βρέθηκε χθες, παραδέχθηκε ότι είναι ανοικτό το ενδεχόμενο της εισαγωγής της πετρελαιοκίνησης στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Υπό το πρίσμα αυτό κατέστησε σαφές ότι την περίοδο αυτή το υπουργείο μελετά το όλο θέμα και πως εστιάζει σε παραμέτρους όπως για παράδειγμα η ποιότητα των καυσίμων, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι τα εκπεμπόμενα σωματίδια δεν ρυπαίνουν περαιτέρω. Επανέλαβε δε, ότι άποψή της είναι πως «το πιο αποτελεσματικό μέτρο για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, είναι η λιγότερη χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων».
Τα οφέλη για τους καταναλωτές από την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα είναι τεράστια καθώς θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος που έχει πολύ μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, οι εισαγωγείς και έμποροι θα δουν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν ακόμη και αν στην αρχή το ποσοστό είναι μικρό ενώ παράλληλα θα τονωθούν και στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας.
Όμως υπάρχουν και κάποια σοβαρά ζητήματα που πρέπει να επιλύσει άμεσα η κυβέρνηση τα οποία αφορούν στη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα οχήματα αλλά και στο λαθρεμπόριο καυσίμων.
Η μεγάλη πρόκληση για το κράτος θα είναι η πάταξη της νοθείας και του λαθρεμπορίου ώστε η ενδεχόμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης να μην δημιουργήσει προβλήματα ούτε περιβαλλοντικά αλλά ούτε στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας.
Όσον αφορά στους ρύπους των πετρελαιοκινητήρων αλλά και στην εκπομπή μικροσωματιδίων αυτά έχουν καταρριφθεί εδώ και καιρό καθώς οι ρύποι των κινητήρων diesel είναι πολύ πιο χαμηλοί από εκείνη των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων ενώ όσον αφορά στην εκπομπή μικροσωματιδίων τα ειδικά φίλτρα συγκράτησης που έχουν τοποθετήσει στα μοντέλα τους όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταρρίπτουν κάθε επιχείρημα υπερβολικής εκπομπής τους..
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών δεν συντρέχει κανένας απολύτως λόγος απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης καθώς τα καύσιμα που παράγονται πλέον βάσει των νέων προδιαγραφών που έχουν οριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ενέχουν κανένα περιβαλλοντικό κίνδυνο αντιθέτως καθιστούν την πετρελαιοκίνηση πολύ πιο καθαρή από την βενζινοκίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.