Την πρώτη θέση στην Ε.Ε. των «27» όσον αφορά τον αριθμό των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα καταλαμβάνει για το 2009 η Ελλάδα (μαζί με τη Ρουμανία), και παρά τη μείωση κατά 23% που επιτεύχθηκε σε σύγκριση με τα αντίστοιχα δεδομένα του 2001.
Βάσει στοιχείων που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 130 ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος στους «27» της Ε.Ε. είναι 69 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με το 2001. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, το 2010 το ποσοστό της μείωσης θα ανέλθει στο 40%, πάντα με έτος αναφοράς το 2001.
100 νεκροί ημερησίως στους ευρωπαϊκούς δρόμους
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., το πρώτο εξάμηνο του 2010 καταγράφηκαν σε όλη την επικράτεια 525 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 626 το αντίστοιχο διάστημα του 2009) και άλλα 656 σοβαρά τροχαία (έναντι 676 τους πρώτους έξι μήνες του 2009). Από τα δυστυχήματα αυτά την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο άφησαν 571 άτομα (αριθμός μειωμένος κατά 17,8% σε σύγκριση με το 2009), ενώ βαριά τραυματίστηκαν 781 άνθρωποι, έναντι 808 το 2009. «Κάθε ημέρα στους δρόμους της Ευρώπης πεθαίνουν 100 συνάνθρωποί μας. Από το 2001 έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουμε επιτύχει να σώσουμε σχεδόν 80.000 ζωές. Όμως ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών εξαιτίας ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών μας παραμένει απαράδεκτος» ανέφερε ο Σιμ Κάλας, αρμόδιος επίτροπος για θέματα μεταφορών, ο οποίος ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων προκειμένου να μειωθεί στο μισό ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μέσα στην επόμενη δεκαετία.
«Εξετάζουμε τι είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι πολίτες, πού και πώς τα οδηγούν, και θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους έως το 2020» είπε ο κ. Κάλας.
Τα μέτρα και οι στόχοι
Στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2011-2020 περιλαμβάνονται επτά στρατηγικοί στόχοι. Συγκεκριμένα, προβλέπονται η βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, η κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων, η βελτίωση στη χρήση της νέας τεχνολογίας για την κατασκευή οχημάτων, η ενίσχυση των κανόνων χορήγησης αδειών και της εκπαίδευσης των οδηγών, η βελτίωση της επιβολής του νόμου, η μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων και η ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσικλετιστών.
Βάσει στοιχείων που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 130 ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο μέσος όρος στους «27» της Ε.Ε. είναι 69 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με το 2001. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Επιτροπής, το 2010 το ποσοστό της μείωσης θα ανέλθει στο 40%, πάντα με έτος αναφοράς το 2001.
100 νεκροί ημερησίως στους ευρωπαϊκούς δρόμους
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., το πρώτο εξάμηνο του 2010 καταγράφηκαν σε όλη την επικράτεια 525 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 626 το αντίστοιχο διάστημα του 2009) και άλλα 656 σοβαρά τροχαία (έναντι 676 τους πρώτους έξι μήνες του 2009). Από τα δυστυχήματα αυτά την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο άφησαν 571 άτομα (αριθμός μειωμένος κατά 17,8% σε σύγκριση με το 2009), ενώ βαριά τραυματίστηκαν 781 άνθρωποι, έναντι 808 το 2009. «Κάθε ημέρα στους δρόμους της Ευρώπης πεθαίνουν 100 συνάνθρωποί μας. Από το 2001 έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουμε επιτύχει να σώσουμε σχεδόν 80.000 ζωές. Όμως ο αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών εξαιτίας ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών μας παραμένει απαράδεκτος» ανέφερε ο Σιμ Κάλας, αρμόδιος επίτροπος για θέματα μεταφορών, ο οποίος ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων προκειμένου να μειωθεί στο μισό ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μέσα στην επόμενη δεκαετία.
«Εξετάζουμε τι είδους αυτοκίνητα οδηγούν οι πολίτες, πού και πώς τα οδηγούν, και θέλουμε να μειώσουμε στο μισό τον αριθμό των θανάτων στους δρόμους έως το 2020» είπε ο κ. Κάλας.
Τα μέτρα και οι στόχοι
Στο πρόγραμμα που ανακοίνωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2011-2020 περιλαμβάνονται επτά στρατηγικοί στόχοι. Συγκεκριμένα, προβλέπονται η βελτίωση των μέτρων ασφάλειας σε οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, η κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων, η βελτίωση στη χρήση της νέας τεχνολογίας για την κατασκευή οχημάτων, η ενίσχυση των κανόνων χορήγησης αδειών και της εκπαίδευσης των οδηγών, η βελτίωση της επιβολής του νόμου, η μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων και η ανανέωση του ενδιαφέροντος σε θέματα μοτοσικλετιστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.