Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Nέοι σταθμοί διοδίων - "Πολυτέλεια" πλέον το ταξίδι


Νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες κατά μήκος των ατυοκινητοδρόμων τα έργα στους οποίους έχουν μπει στον πάγο και γίνετε αγώνας να πάρουν μπρος και πάλι τα μηχανήματα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» τουλάχιστον πέντε νέοι «μετωπικοί» σταθμοί διοδίων και εννέα «πλευρικοί» στα σημεία εισόδου των εθνικών οδών, πρόκειται να προστεθούν στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους την επόμενη διετία.

Όλα αυτά βέβαια εφόσον η διαδικασία επανεκκίνησης των έργων ολοκληρωθεί στα τέλη φθινοπώρου, οι παραχωρησιούχοι θα είναι σε θέση να προχωρήσουν στην «ενεργοποίηση» των σταθμών, όπως άλλωστε προβλέπουν οι συμβάσεις, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους. Έως τα τέλη του 2012 οι τέσσερις κοινοπραξίες εισέπραξαν από την εκμετάλλευση των διοδίων συνολικά 811 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι τρεις από αυτές έλαβαν αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων για τους σταθμούς διοδίων που δεν λειτούργησαν.

Το θέμα της τοποθέτησης και λειτουργίας νέων ή ήδη σχεδιασμένων σταθμών μπαίνει όλο και πιο ψηλά στην ατζέντα των εταιριών στις συζητήσεις με τον δημόσιο.

Συνεπώς σύμφωνα με το σχέδιο μέχρι το 2015 απομένει να δημιουργηθούν οι εξής σταθμοί:

Μαλιακός – Κλειδί. Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πρόκειται να κατασκευάσει δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, οι οποίοι θα λειτουργήσουν αφού δοθούν οι τρεις νέες σήραγγες στην κυκλοφορία. Επίσης, πρόκειται να κατασκευαστεί πλευρικός σταθμός διοδίων στην Πελασγία, σε παράδρομο που διανοίχθηκε για να «παρακάμψει» τα διόδια.

Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είχε αποζημιωθεί τον Απρίλιο του 2013 με 22 εκατ. ευρώ για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου Πιερίας και την καθυστέρηση στην παράδοση χώρων για τη δημιουργία πλευρικού σταθμού διοδίων Λεπτοκαρυάς.

Μεταμόρφωση – Σκάρφεια. Η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει την Ιονία Οδό και εκμεταλλεύεται το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Επίσης έχει το δικαίωμα να λειτουργήσει έναν μετωπικό σταθμό διοδίων, στο τμήμα Σχηματαρίου – Χαλκίδας. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποζημιωθεί για απώλεια εσόδων από διόδια.

Ε65. Η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει την κατασκευή του Ε65 και την εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφειας – Ραχών είχε από τη σύμβαση παραχώρησης δικαίωμα να λειτουργήσει άμεσα δύο σταθμούς διοδίων στον Μαλιακό. Η ανακατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος από το Δημόσιο δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να λειτουργήσει με καθυστέρηση μόνο ο ένας από τους δύο σταθμούς διοδίων. Στα τέλη του 2012 αποζημιώθηκε με 20,6 εκατ. ευρώ για τα διόδια.

Εθνική οδός Ελευσίνας – Πάτρας. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό, τα Νικολέικα και το Ρίο, καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ολυμπία Οδός έλαβε τον Φεβρουάριο του 2013 από το Δημόσιο περίπου 25,2 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση, επειδή δεν λειτούργησαν τα διόδια αυτά. Η αποζημίωση αφορά τα έτη 2008-2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...