Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Seat Ibiza Cupra

Το Cupra ανοίγει νέο κεφάλαιο στα μικρά σπορ αυτοκίνητα, με την εξελιγμένη τεχνολογία να πρωταγωνιστεί και να θέτει πλέον τους κανόνες
Το Ibiza από μόνο του ήταν και είναι η προσωποποίηση της νεότητας σε τροχούς. Πόσο μάλλον οι γρήγορες εκδόσεις του, οι οποίες έγραψαν ιστορία και γαλούχησαν αρκετούς «ανήσυχους» οδηγούς.
Η σημερινή ταχύτερη εκδοχή του μικρού Seat, το Cupra, τους εισάγει στην εποχή του στάνταρ ημιαυτόματου κιβωτίου DSG επτά σχέσεων με paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι.
Το χειροκίνητο κιβώτιο αποτελεί οριστικά παρελθόν, αφού δεν διατίθεται ούτε κατόπιν παραγγελίας, αφού δεν χωράει μαζί με τον κινητήρα TSI.
Εξαιρώντας τις αισθητικές διαφοροποιήσεις οι οποίες είναι ξεκάθαρα εμφανείς σε σχέση με το «απλό» Ibiza (νέοι προφυλακτήρες, νέα γρίλια στη μάσκα, κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, διαχύτης και πολλά άλλα), το «πυραυλάκι» της Seat κρύβει αρκετές αναβαθμίσεις τεχνικού περιεχομένου.
Σημειώστε τις σημαντικότερες: νέος ελαφρύτερος εναλλάκτης αέρα με καλύτερη δυνατότητα ψύξης (intercooler), νέες σπορτίφ ρυθμίσεις στην ανάρτηση (σφιχτότερο κατά 35% σε σχέση με το SC), χαμηλότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές στους δυο άξονες, βελτιωμένα σάιλεντ μπλοκ, αλλά και ζάντες ελαφρού κράματος.
Εντός, τα λογότυπα και τα τύπου μπάκετ καθίσματα δηλώνουν νεωτερισμό.
Το Cupra διατίθεται σε μια πλούσια έκδοση εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα. Από έξι αερόσακους, ABS και ESP, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για κλειδαριές, παράθυρα και καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, μέχρι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό του γερμανικού ομίλου με τα διακριτικά «XDS».
Η τιμή του με την προσφορά που ισχύει αυτή τη στιγμή είναι είναι 18.990 ευρώ.
Επανερχόμαστε στην έκπληξη που αποκαλείται DSG, προκειμένου να προσθέσουμε ότι αποτελεί τον ένα άξονα επάνω στον οποίο «πάτησε» ο «μικρός σίφουνας» της Seat.
Ο δεύτερος, έχει να κάνει με την έλευση του διπλά υπερτροφοδοτούμενου (με μηχανικό συμπιεστή και τούρμπο) TSI 1,4 λίτρων, ο οποίος στην τέταρτη γενιά του Cupra αγγίζει την οροφή από πλευράς απόδοσης: 180 ίπποι!

Ο «πουσαρισμένος» κινητήρας με τον μπάσο ήχο παρουσιάζεται τόσο γραμμικός, χωρίς ίχνος ξεσπάσματος στην απόδοση, που απορείς αν όντως η ονομαστική ισχύς του έχει ρεαλιστικό αντίκρισμα.
Η πρακτική διαφορά συγκριτικά με τον 150άρη έγκειται στο γεγονός πως στις υψηλές στροφές εμφανίζεται δυνατότερος με αμείωτη ένταση μέχρι να επέμβει ο «κόφτης».
Ο TSI τού ταιριάζει σαν γάντι και φροντίζει να ενισχύει στο έπακρο τη σπορτίβ πλευρά του Ibiza. Το κινητήριο σύνολο με τους 180 ίππους (25,5 kgm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ.) και τα 6,5 κιλά στην αναλογία κιλών προς ίππο, χαρίζει στο ισπανικό σούπερ μίνι κορυφαίες επιδόσεις.
Από την άλλη, η συνεργασία με το επτάρι κιβώτιο DSG είναι το κάτι άλλο. Εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο την πλούσια ροπή, η απόκριση στις εντολές είναι άμεση και, επιπλέον, μπορείς να κινηθείς σε οικονομικούς ρυθμούς επιλέγοντας το πρόγραμμα «D».
Στη δράση τώρα, οι προδιαγραφές προσιδιάζουν σε εκρηκτικό κοκτέιλ, ωστόσο η πραγματικότητα προσυπογράφει μεν, από την άλλη όμως δεν δημιουργεί ρίγη συγκίνησης και υπερβολικού ενθουσιασμού, γιατί η εξελιγμένη τεχνολογία έδωσε μεγάλο βάρος στη φιλικότητα και στην καθημερινή χρήση.
Μικρές κλίσεις αμαξώματος στις καμπές, σπουδαία κατευθυντικότητα και, πάνω απ' όλα, ασφαλείς αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση που δίνουν τελικά το στίγμα, ακόμη και στην έξαρση της υπερβολής του δεξιού ποδιού.
Η ιπποδύναμη περνά στο δρόμο χωρίς αντιδράσεις, προξενώντας θετική έκπληξη. Το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να διαθέτει καλύτερη αίσθηση με τους τροχούς υπό γωνία, αλλά κι αυτό υποτάχθηκε στο βωμό του «εξημερωμένου» χαρακτήρα.
Μην ψάχνετε το νέο μικρό «δράκο» του αιώνα στο πρόσωπο του Cupra. Οι εποχές έχουν μεταβληθεί δραστικά. Πίσω από τα «πηδάλια» του ισχυρότερου Ibiza μπορείς να κινηθείς ομολογουμένως αστραπιαία, χωρίς την απαραίτητη προϋπόθεση να είσαι γνώστης ή έμπειρος.
Πολύ δύσκολα θα κινδυνέψεις, μια και το "set up" της ανάρτησης, τα δυνατά φρένα (που πάντως κουράζονται εύκολα στη μεγάλη πίεση) και η ηλεκτρονική προστασία (απενεργοποιείται μερικώς) εμποδίζουν τις δυσάρεστες εξελίξεις στην προκαθορισμένη πορεία.

Η ανάρτηση με τη μικρή διαδρομή ενδέχεται να σε κουράσει αν κινείσαι πολλή ώρα στην πόλη, αυτό όμως είναι στοιχείο που περιμένεις από ένα μικρό αυτοκίνητο εστιασμένο στις επιδόσεις και στην οδική συμπεριφορά.
Τελικά, η ομοιογένεια είναι το ισχυρό χαρτί του Cupra, έστω και εις βάρος των ανεξίτηλα σπορ συναισθημάτων. Η κλάση των μικρών GTi αποκτά νέα έννοια, κυρίως λόγω της συσσωρευμένης τεχνολογίας, την οποία παλαιότερα συναντούσες μόνο σε ακριβότερες και μεγαλύτερες προτάσεις.
Όποιος επιθυμεί, λοιπόν, να «πυροβολεί» αδιακρίτως στο δρόμο, χωρίς να νιώθει την χαρακτηριστική ανασφάλεια από ένα μικρό σχετικά μεταξόνιο, μπορεί να δει το Cupra ως το πιθανό επόμενο αυτοκίνητό του.

Υπέρ

  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κιβώτιο
  • Ασφάλεια
  • Ευκολία χρήσης

Κατά

  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κόπωση φρένων στην πίεση

Γιάννης Τσιρογιάννης AutoInternet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...