Οι ετικέτες πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες, ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να αποκωδικοποιήσει τις πληροφορίες σχετικά με το ελαστικό.
Αυτές αφορούν τους τρεις παραπάνω τομείς και σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι κατασκευαστές ελαστικών θα πρέπει να έχουν σε όλα τα ελαστικά τους την ειδική ετικέτα, που φαίνεται και στην φωτογραφία.
Η αξιολόγηση κατά πόσο επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου θα μετριέται από το Α έως το G, με το πρώτο γράμμα να φανερώνει την καλύτερη απόδοση και το τελευταίο τη χειρότερη. Η απόδοση αυτή, έχει απόκλιση 0,5 λτ/100 χλμ από το πρώτο έως το τελευταίο γράμμα. Σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων CO2 η απόκλιση αγγίζει τα 12 γρ/χλμ!
Για τις επιδόσεις του ελαστικού σε βρεγμένου οδόστρωμα, η μονάδα μέτρησης στην ετικέτα είναι επίσης γράμματα, ξεκινώντας από το Α και καταλήγοντας στο F. Εδώ μετριέται η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος, με την καλύτερη από την χειρότερη επίδοση να τις χωρίζουν 10 μέτρα.
Στον τρίτο τομέα, αυτό του παραγόμενου θορύβου, λόγω της προφανούς αντίστασης κύλισης κάθε ελαστικού, η επίδοση αναγράφεται μέσω της μονάδας μέτρησης dB.
Όπως αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση της η Ε.Ε., με το σύστημα αυτό θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων CO2 ετησίως, από 1,5 έως και 4 εκατ. τόνους . Για τα ελαστικά που λαμβάνουν την χαμηλότερη αξιολόγηση σε μια από τις τρεις κατηγορίες, η νομοθεσία αναφέρει ότι δεν θα μπορεί να λαμβάνει άδεια για κυκλοφορία από την 1/11/2014.
Λουκάς Παπαλάμπρος Monopoli.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.