Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα κάνει πρεμιέρα ο σταθμός διοδίων στον Πολύμυλο της Κοζάνης, με αντίτιμο 2,80 ευρώ, ενώ την ίδια περίοδο θα ακριβύνει και η διέλευση από το σταθμό των Μαλγάρων, που σήμερα χρησιμοποιείται στο πλαίσιο του ΠΑΘΕ και είναι κοινός για όσους χρησιμοποιούν τον ΠΑΘΕ αλλά και την Εγνατία οδό και θα φτάσει επίσης στα 2,80 ευρώ, από 2 που κοστίζει σήμερα.Σύμφωνα με την εφημερίδα "ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ"Θα ακολουθήσει, όμως, και δεύτερο... κύμα σταθμών διοδίων, τα οποία προγραμματίζεται να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους. «Ενας σταθμός θα λειτουργήσει στο Μαλακάσι, στο νομό Ιωαννίνων, ένας δεύτερος στο Νέστο, μεταξύ Καβάλας και Ξάνθης, και ένας τρίτος στο νομό Εβρου», σημειώνει ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιάννης Τσακλίδης.Συνολικά είχαν χωροθετηθεί 13 σταθμοί διοδίων (συμπεριλαμβανομένων των Μαλγάρων) και μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργούν οι πέντε από αυτούς, σύμφωνα τουλάχιστον με το σχεδιασμό της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Ηλεκτρονικά
Οπως αποκαλύπτει ο κ. Τσακλίδης, καταβάλλεται προσπάθεια να μην έρθει και τρίτο... κύμα σταθμών διοδίων. Οχι ότι θα γλιτώσουμε την καταβολή των χρημάτων. «Σκέψη μας είναι, και προετοιμαζόμαστε γι' αυτό, να περάσουμε σε πλήρως ηλεκτρονικά διόδια, ώστε η χρέωση να γίνεται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει το κάθε αυτοκίνητο που εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο», εξηγεί ο αντιπρόεδρος της εταιρίας. Ο ίδιος εκφράζει την αισιοδοξία του ότι το νέο σύστημα θα μπορεί να εφαρμοστεί από το 2011, οπότε δε θα κατασκευαστούν νέοι σταθμοί, αλλά η πληρωμή των διοδίων θα γίνεται με μία σύγχρονη μέθοδο, που αργά ή γρήγορα θα εφαρμοστεί σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα, γλιτώνοντας τους οδηγούς από τις ουρές, την αναμονή και την ταλαιπωρία.Οσο για το κόστος των διοδίων, αυτό καθορίζεται από το αρμόδιο υπουργείο. «Εμείς, ως 'Εγνατία Οδός', ζητάμε το κόστος διέλευσης να είναι κατά 30% χαμηλότερο σε σχέση με τους άλλους άξονες, καθώς το έργο υλοποιήθηκε από το Δημόσιο και όχι με ιδιωτικά κεφάλαια. Μέχρι στιγμής, απευθυνόμαστε σε ώτα ακουόντων», υπογραμμίζει ο κ. Τσακλίδης.
Σταθμοί εξυπηρέτησης
Στο μεταξύ, σιγά σιγά παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης και οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Σήμερα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο, αλλά και ούτε ένας χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Ωστόσο, μέχρι το τέλος Ιουνίου θα λειτουργήσει, επιτέλους, το πρώτο βενζινάδικο, στον Πλάτανο Ημαθίας, ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του κτιρίου εστίασης.Εξάλλου, όπως σημειώνει ο κ. Τσακλίδης, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθούν άλλοι τρεις σταθμοί, ο ένας στο Ελευθεροχώρι, στην Ηγουμενίτσα, ο άλλος στο Αρδάνιο, στον Εβρο και ο τρίτος στο Σώστη, μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής.Γιατί όμως καταγράφεται αυτή η καθυστέρηση και μέχρι σήμερα είναι δύσκολη η διέλευση κατά μήκος όλου του άξονα λόγω έλλειψης καυσίμων, αλλά και ενός χώρου στάσης για τους οδηγούς; Το πρόβλημα υπάρχει επειδή στον αρχικό σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δε συμπεριλήφθηκαν παρόδιες εγκαταστάσεις. Εκ των υστέρων ξεκίνησε η αναζήτηση χώρων για τη δημιουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αλλά κάποιοι από αυτούς «κόλλησαν» (π.χ. στο Δερβένι προέκυψαν προβλήματα αρχαιολογικής φύσης, ενώ στην περιοχή των λιμνών η συνθήκη Ramsar δεν επιτρέπει τη δημιουργία τέτοιου είδους εγκαταστάσεων), ενώ για κάποιους άλλους οι απαλλοτριώσεις απαίτησαν πολύ χρόνο.Στους ΣΕΑ θα παρέχεται η δυνατότητα στάσης ή ολιγόωρης στάθμευσης των οχημάτων, ενώ θα καλύπτονται ανάγκες των ταξιδιωτών, όπως εστίαση, χρήση τηλεφώνου, αγορές (mini markets), χρήση χώρων υγιεινής. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν ανάγκες ανεφοδιασμού, συντήρησης ή οδικής βοήθειας του αυτοκινήτου τους. Σε κάθε περίπτωση, σε πρώτη φάση προωθείται η κατασκευή των βενζινάδικων, με τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις να έπονται.
Ηλεκτρονικά
Οπως αποκαλύπτει ο κ. Τσακλίδης, καταβάλλεται προσπάθεια να μην έρθει και τρίτο... κύμα σταθμών διοδίων. Οχι ότι θα γλιτώσουμε την καταβολή των χρημάτων. «Σκέψη μας είναι, και προετοιμαζόμαστε γι' αυτό, να περάσουμε σε πλήρως ηλεκτρονικά διόδια, ώστε η χρέωση να γίνεται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει το κάθε αυτοκίνητο που εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο», εξηγεί ο αντιπρόεδρος της εταιρίας. Ο ίδιος εκφράζει την αισιοδοξία του ότι το νέο σύστημα θα μπορεί να εφαρμοστεί από το 2011, οπότε δε θα κατασκευαστούν νέοι σταθμοί, αλλά η πληρωμή των διοδίων θα γίνεται με μία σύγχρονη μέθοδο, που αργά ή γρήγορα θα εφαρμοστεί σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα, γλιτώνοντας τους οδηγούς από τις ουρές, την αναμονή και την ταλαιπωρία.Οσο για το κόστος των διοδίων, αυτό καθορίζεται από το αρμόδιο υπουργείο. «Εμείς, ως 'Εγνατία Οδός', ζητάμε το κόστος διέλευσης να είναι κατά 30% χαμηλότερο σε σχέση με τους άλλους άξονες, καθώς το έργο υλοποιήθηκε από το Δημόσιο και όχι με ιδιωτικά κεφάλαια. Μέχρι στιγμής, απευθυνόμαστε σε ώτα ακουόντων», υπογραμμίζει ο κ. Τσακλίδης.
Σταθμοί εξυπηρέτησης
Στο μεταξύ, σιγά σιγά παίρνουν το δρόμο της υλοποίησης και οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Σήμερα, κατά μήκος της Εγνατίας οδού δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο, αλλά και ούτε ένας χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Ωστόσο, μέχρι το τέλος Ιουνίου θα λειτουργήσει, επιτέλους, το πρώτο βενζινάδικο, στον Πλάτανο Ημαθίας, ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του κτιρίου εστίασης.Εξάλλου, όπως σημειώνει ο κ. Τσακλίδης, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθούν άλλοι τρεις σταθμοί, ο ένας στο Ελευθεροχώρι, στην Ηγουμενίτσα, ο άλλος στο Αρδάνιο, στον Εβρο και ο τρίτος στο Σώστη, μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής.Γιατί όμως καταγράφεται αυτή η καθυστέρηση και μέχρι σήμερα είναι δύσκολη η διέλευση κατά μήκος όλου του άξονα λόγω έλλειψης καυσίμων, αλλά και ενός χώρου στάσης για τους οδηγούς; Το πρόβλημα υπάρχει επειδή στον αρχικό σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου δε συμπεριλήφθηκαν παρόδιες εγκαταστάσεις. Εκ των υστέρων ξεκίνησε η αναζήτηση χώρων για τη δημιουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αλλά κάποιοι από αυτούς «κόλλησαν» (π.χ. στο Δερβένι προέκυψαν προβλήματα αρχαιολογικής φύσης, ενώ στην περιοχή των λιμνών η συνθήκη Ramsar δεν επιτρέπει τη δημιουργία τέτοιου είδους εγκαταστάσεων), ενώ για κάποιους άλλους οι απαλλοτριώσεις απαίτησαν πολύ χρόνο.Στους ΣΕΑ θα παρέχεται η δυνατότητα στάσης ή ολιγόωρης στάθμευσης των οχημάτων, ενώ θα καλύπτονται ανάγκες των ταξιδιωτών, όπως εστίαση, χρήση τηλεφώνου, αγορές (mini markets), χρήση χώρων υγιεινής. Ταυτόχρονα, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν ανάγκες ανεφοδιασμού, συντήρησης ή οδικής βοήθειας του αυτοκινήτου τους. Σε κάθε περίπτωση, σε πρώτη φάση προωθείται η κατασκευή των βενζινάδικων, με τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις να έπονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.