Η τεχνολογική ανωτερότητα της Honda δεν είναι είδηση. Η ιαπωνική εταιρεία πρωταγωνιστεί στον τομέα της τεχνολογίας εδώ και πολλές δεκαετίες κι έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο καινοτόμα συστήματα που συμβάλλουν στην οικονομικότερη και ασφαλέστερη χρήση του αυτοκινήτου.
Η είδηση που αλλάζει τα δεδομένα στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων κάθε τύπου είναι η τοποθέτηση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικό σύστημα κίνησης. Η πρώτη παγκόσμια εφαρμογή αυτού του συστήματος έγινε στο νέο μοντέλο Honda CR-Ζ. Μέχρι τώρα όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούσαν μόνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι μηχανικοί έλυσαν πολλά τεχνικά προβλήματα για να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η επιτυχία τους έχει μεγάλη σημασία για την εξέλιξη των οικολογικών αυτοκινήτων και πρωτίστως δίνει ένα ισχυρό ατού στο πρώτο σπορ υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων απαλλάσσει το υβριδικό ιαπωνικό αυτοκίνητο από τα δύο σημαντικά μειονεκτήματα των αυτόματων κιβωτίων, την υψηλή κατανάλωση και τον προκαθορισμένο ρυθμό λειτουργίας.
Τον ρόλο του συστήματος παραγωγής ενέργειας ανέλαβε το γνωστό και δοκιμασμένο υβριδικό σύστημα κίνησης ΙΜΑ. Μετά την αναβάθμισή του εκμεταλλεύεται καλύτερα τις δυνατότητες του χειροκίνητου κιβωτίου. Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από ένα νέο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων. Ο τελευταίος τοποθετήθηκε μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η συνολική απόδοση φτάνει τους 124 ίππους και η ροπή ξεπερνά τα 17 χλγμ. Η ροπή είναι ίδια με εκείνη του Civic 1.8 αλλά οι εκπομπές ρύπων περιορίστηκαν κατά 35 γραμμ./χλμ. και είναι μόλις 117 γραμμ./χλμ.
Ενα ακόμη όφελος είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μόλις 5 λίτρα για 100 χλμ.
Στο στιλ του αυτοκινήτου προσαρμόστηκε και ο ήχος του κινητήρα, που έχει μια ευχάριστη σπορ χροιά. Σύμμαχος στην οικολογική συμπεριφορά είναι και το σύστημα 3-Mode Drive System (Sport, Econ, Normal), το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, τον χρόνο σβησίματος, την απόδοση του κλιματισμού και τον βαθμό υποστήριξης του συστήματος ΙΜΑ.
Κατά τη διάρκεια του τεστ οδήγησης εκτιμήσαμε την απόδοση και την ελαστικότητα του υβριδικού συστήματος. Η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.000 σ.α.λ. και δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς γρήγορα χωρίς να αλλάζεις συχνά ταχύτητα. Ακόμη και με πέμπτη σχέση οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι άψογη. Ο θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Στο ευχάριστο ταξίδι συμβάλλει και η καλή ποιότητα κύλισης. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., μια καλή επίδοση με συνεχή λειτουργία του a/c και έντονη χρήση του προγράμματος Sport. Μας άρεσε το σύστημα διεύθυνσης.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι επαρκείς μόνο για δύο ενήλικες. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να καθίσουν μόνο μικρά παιδιά. Με μια κίνηση τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται και ο χώρος των αποσκευών αυξάνεται στα 382 λίτρα (στάνταρ 214 λίτρα).
Διατίθεται σε δύο βασικές εκδόσεις. Η Sport περιλαμβάνει όλα τα βασικά αξεσουάρ, 6 αερόσακους, ABS, EBD, VSA, TSA, EPS, Hill StartAssist, ηλ. θερμ. καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, 16' ζάντες, Radio CD/ΜΡ3, δερμ. τιμόνι και λεβιέ ταχ., πεντάλ αλουμινίου, χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, προς 22.990 ευρώ .
Η πλουσιότερη GT Panorama Roof+Leather κοστίζει 28.000 ευρώ . (Του ΣΠ. ΡΕΚΚΑ -ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.