Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

ΙΧ: Τα ¨κανόνια¨ χτυπούν και μεγάλες επιχειρήσεις


Του Γιώργου Ανδρή

Σήμα κινδύνου εκπέμπει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς πέραν της συρρίκνωσης των πωλήσεων και των 1.000 λουκέτων που μπήκαν σε εμπορίες ΙΧ το 2009 τώρα απειλούνται μεγάλες έως πολύ μεγάλες επιχειρήσεις εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.

Από την άλλη μεριά η πλειονότητα των «ισχυρών» επιχειρηματιών που αποτελούν κυρίως το επίσημο δίκτυο των εισαγωγικών εταιρειών όπως έχει αποδειχθεί από δεκάδες περιπτώσεις αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα επιβίωσης καθώς η τεράστια πτώση των πωλήσεων, η μη προσέλευση των πελατών τους από το συνεργείο για το τακτικό σέρβις του οχήματός τους και τέλος η δραστική μείωση στα φανοποιεία των μονάδων τους έχει αδειάσει τα ταμεία των επιχειρήσεών τους από μετρητά τη στιγμή που τα μηνιαία έξοδα είναι υπέρογκα...

Πέραν όλων των παραπάνω το «κερασάκι» στην τούρτα αποτελούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας τα οποία όχι μόνο δεν εγκρίνουν αιτήσεις δανείων για αγορά αυτοκινήτων από τους λιγοστούς υποψήφιους πελάτες αλλά επιπλέον «κόβουν» τις υπηρεσίες Stock Finance στους επιχειρηματίες του κλάδου ενώ κάποιες τράπεζες δεν δίστασαν ακόμη και να σταματήσουν κάθε είδους συνεργασία με αντιπροσώπους.

Λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεκριμένα δεδομένα που επικρατούν στην αγορά και όταν τα μηνιαία έξοδα μιας κάθετης μονάδας (έκθεση, συνεργείο, ανταλλακτικά και φανοποιείο) ξεκινούν από τουλάχιστον 40.000 ευρώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον στην αγορά αυτοκινήτου.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά αντιπρόσωποι με ιδιοκτήτες κτιριακές μονάδες στην «Η» πως: «Εμάς το μόνο που μας σώζει προς το παρόν είναι το γεγονός πως δεν καταβάλλουμε ενοίκιο που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσό στα μηνιαία έξοδα μιας μονάδας. Όμως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υψηλούς τραπεζικούς δανεισμούς οι οποίοι έχουν προέλθει κυρίως από την κατασκευή των εγκαταστάσεών μας και αν δεν ανακάμψει η αγορά μάλλον τα ακίνητά μας θα περιέλθουν στην κατοχή των τραπεζών?».

Ανάγκη ένα μέτρο στήριξης!

Εισαγωγείς και αντιπρόσωποι δεν αντέχουν άλλο να χρηματοδοτούν τις ζημιογόνες επιχειρήσεις τους καθώς όλες οι χρηματοοικονομικές αναλύσεις οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων δεν πρόσκειται να ανακάμψουν αν δεν υπάρξει κάποιο μέτρο στήριξης από την κυβέρνηση.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως η κυβέρνηση έχει ήδη στα χέρια της μελέτη του ΙΟΒΕ στην οποία αποδεικνύεται πως η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης δεν στοιχίζει ούτε ένα ευρώ στο κράτος η κατάρρευση των οικονομικών της χώρας έχει οδηγήσει την έρευνα σε κάποιο κυβερνητικό συρτάρι!Από την άλλη μεριά η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης δείχνει πιο εφικτό να πραγματοποιηθεί καθώς οι νέοι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης Euro5 έχουν κοινές εκπομπές ρύπων (πολύ χαμηλές) με αποτέλεσμα αν δεν αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης θα πρέπει να απαγορευθεί και η κίνηση οχημάτων με βενζινοκινητήρες Euro5!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...