Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Πάθος για γκάζια... και μικρά και μεγάλα

Το πρώτο του απόκτημα, όταν ήταν ακόμη παιδί, ήταν ένα αυτοκίνητο Lotus μάρκας Μatchbox που το έφερε μια θεία του από τη Γερμανία. Η συλλογή του κ. Γιώργου Κωστούρου , η οποία αποτελείται σήμερα από σχεδόν 3.000 μινιατούρες της Φόρμουλα 1, ξεκίνησε τότε και το παιδικό απωθημένο ακολούθησε και τον άνδρα. «Μου άρεσε από μικρό παιδί, τη δεκαετία του ΄60. Τότε φυσικά δεν υπήρχε τηλεόραση και έτσι η οπτική επαφή περιοριζόταν σε κάποια περιοδικά αλλά και φωτογραφίες που υπήρχαν σαν δώρα σε διάφορες γκοφρέτες».
Η ουσιαστική ενασχόλησή του όμως άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, όταν η σημερινή σύζυγός του τού έκανε δώρο μια μινιατούρα της Φόρμουλα 1. «Δεν ήθελα να έχω μια συλλογή με μινιατούρες κάθε είδους. Ούτως ή άλλως λατρεύω τη Φόρμουλα 1 και από τότε αποφάσισα να φτιάξω μια συλλογή-αφιέρωμα σε αυτή. Χρόνο με τον χρόνο συγκέντρωσαόλα τα κομμάτιακαι έχω αυτοκινητάκια από όλες τις περιόδους του πρωταθλήματος».  

Κομμάτια τεράστιας αξίας
Από τις αρχές του προηγούμενου αγώνα, όταν δεν λεγόταν καν Φόρμουλα 1 και οι αγώνες διεξάγονταν με διθέσια αυτοκίνητα που έτρεχαν από πόλη σε πόλη, στη δεκαετία του ΄50, όταν ξεκίνησε το πρωτάθλημα στην τωρινή του μορφή, ως το σήμερα. Ολη η ιστορία του δημοφιλέστερου μηχανοκίνητου σπορ βρίσκεται σε ντουλάπες στο σπίτι του κ. Κωστούρου, ενώ δεν λείπουν και διοράματα, δηλαδή αναπαραστάσεις σημαντικών στιγμών των αγώνων, όπως το ατύχημα του Νίκι Λάουντα στη Γερμανία το 1976.

«Πριν από την έλευση του Ιnternet η συγκέντρωση μιας τέτοιας συλλογήςδεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Επρεπε να γυρνάς τα λίγα εξειδικευμένα καταστήματα ή να περιμένεις κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό. Εχω δώσει πολλά λεφτά για να αποκτήσω όλα αυτά τα κομμάτια, αλλά όταν τα δίνεις σιγά σιγά δεν το πολυκαταλαβαίνεις. Κατά μέσο όρο κάθε κομμάτι μού έχει στοιχίσει 40-45 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν και πολύ ακριβότερα, όπως ορισμένες μινιατούρες που κυκλοφόρησαν σε μερικές δεκάδες κομμάτια και από τότε δεν ξαναβγήκαν. Σήμερα η αξία της συλλογής έχει πολλαπλασιαστεί» λέει ο κ. Κωστούρος, ο οποίος πάντως ούτε που σκέφτεται να βγάλει κέρδος από το χόμπι του. «Θα πρέπει να φθάσω σε τρομερή οικονομική ένδεια για να σκεφθώ καν να πουλήσω οτιδήποτε από τη συλλογή μου» καταλήγει.

Η κλίμακα αλλάζει...
Το επάγγελμα του κ. Κωστούρου είναι παραγωγός βίντεο με εξειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ενας από τους ανθρώπους που έχει βιντεοσκοπήσει είναι και ο κ. Κώστας Αποστόλου, ο οποίος συμμετείχε σε αγώνες ράλι στο χώμα από το 1969 ως το 2009. Ο κ. Αποστόλου έχει το ίδιο χόμπι, αλλά... όχι υπό κλίμακα. Στη συλλογή του υπάρχουν περίπου 50 παλιά αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και αρκετά αγωνιστικά που έχουν συμμετάσχει σε αγώνες ράλι. Ξεχωρίζουν μία Λάντσια 037 με την οποία ο Βάλτερ Ρερλ συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1983, αλλά και δύο Λάντσια Ιντεγκράλε, μία ειδικά φτιαγμένη για χωμάτινες διαδρομές του Μίκι Μπιαζιόν και μία για την άσφαλτο του Αντρέα Αγκίνι. «Το κίνητρό μου για να αγοράσω ένα αυτοκίνητο ήταν να μου αρέσει εμένα προσωπικά. Δεν ήταν ούτε η μεταπώληση ούτε η γενικότερη φήμη του» λέει ο κ. Αποστόλου και συμπληρώνει: «Αυτό για το οποίο είμαι ιδιαίτερα περήφανος είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα της συλλογής μουείναι μηχανικώς εντάξει και μπορούν να κινηθούν κανονικά · δεν έχω αυτοκίνητα-μούμιες».
Η αγορά ενός αυτοκινήτου ιστορικής αξίας μοιάζει με αυτήν ενός έργου τέχνης. «Υπάρχουν ανακοινώσεις για δημοπρασίες από το Ιnternet, αλλά φυσικά πρέπει να πας να το δεις από κοντά. Πολλές φορές χρειάζεται να πάρεις τη γνώμη και ενός εμπειρογνώμονα. Ενα συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να κοστίζει ως και τέσσερις-πέντε φορές περισσότεροαπό άλλο παρόμοιου μοντέλου και έτους κατασκευής». Αναλογιζόμενος τις διαφορές που έχουν επέλθει στους αγώνες ταχύτητας με την εξέλιξη της τεχνολογίας, ο κ. Αποστόλου επισημαίνει ότι «την τελευταία δεκαπενταετία άλλαξαν τα πάντα στο αυτοκίνητο πολύ γρήγορα, ειδικά η τετρακίνηση έκανε τους αγώνες σε χώματελείως διαφορετικούς».

Επάγγελμα το χόμπι
Ο κ. Αποστόλου μετέτρεψε εν μέρει το χόμπι του και σε επάγγελμα, αφού στο γκαράζ του (storeyourcar.gr) μπορεί κανείς να αφήσει το αυτοκίνητό του, παλιό ή καινούργιο, για όσο καιρό δεν θέλει να το κινήσει, ήσυχος ότι θα είναι σε καλά χέρια. «Ειδικά όσον αφορά τα παλιά αυτοκίνητα, η συντήρηση είναι πολύ σημαντική. Εδώ ο άλλος ξέρει ότι το αυτοκίνητό τουθα συντηρηθεί σωστάκαι θα το πάρει πίσω έτοιμο να βγει στους δρόμους».

Στη μνήμη του παλιού επιχειρηματία και οδηγού αγώνων θα μείνει για πάντα χαραγμένο το Ράλι Ακρόπολις του 1993. «Μέχρι πριν από την τελευταία ειδική διαδρομή προηγούμασταν στη βαθμολογία των ελληνικών πληρωμάτων. Τότε παρουσιάστηκε μια μηχανική βλάβη που παραλίγο να μας αναγκάσει να μην τερματίσουμε. Τελικά όλα πήγαν καλά». TOVIMA.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...