Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Test drive στο Honda CR-Z

2011 Honda CR-Z photographed at the 2010 Washi...Image via Wikipedia
Η ιαπωνική εταιρεία μέχρι τώρα ήταν περισσότερη γνωστή για τις τεχνολογικές καινοτομίες που εφάρμοζε στα αυτοκίνητα της και την ποιότητα των μηχανικών τμημάτων τους. Αυτή τη φορά όμως έκανε πραγματική επανάσταση στο χώρο, κατασκευάζοντας ένα σπορ αυτοκίνητο 2+2 θέσεων,με φαντεζί εμφάνιση, εντυπωσιακό φινίρισμα στο εσωτερικό και τεχνολογία που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. To CR-Z υιοθετεί την σχεδιαστική φιλοσοφία του αντίστοιχου μοντέλου του 1980, με πολλές καμπύλες γραμμές, επιθετικό μπροστινό τμήμα και ανασηκωμένο πίσω, όπως ακριβώς τα σπορ κουπέ αυτοκίνητα. Το μήκος του ξεπερνά ελάχιστα τα 4 μέτρα (4,08μ.), το πλάτος φθάνει το 1.74 μ. και το ύψος το 1.39 μ. Τα φώτα ημέρας LED, οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών και το διπλό τζάμι στην πίσω πόρτα, είναι τα κύρια στοιχεία της εμφάνισης του. Το σχήμα του εκτός από σπορτίφ χαρακτήρα, προσφέρει στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή και του καυσίμου.Η ίδια εντυπωσιακή εικόνα ακολουθείται και στο εσωτερικό, με τον πίνακα οργάνων και την πληθώρα κουμπιών, να κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Το τριάκτινο τιμόνι και τα ημι-μπάκετ καθίσματα δίνουν σπορ τόνο, το φινίρισμα της καμπίνας είναι άψογο παρά τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και οι θέσεις για μικροαντικείμενα δεν λείπουν. Το ψηφιακό ταχύμετρο, με το ενσωματωμένο ηλεκτρονικό ταχύμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων κλέβει την παράσταση.

Ο χρωματισμός του αλλάζει , ανάλογα με ποιο πρόγραμμα θέλετε να κινηθείτε. Χρησιμοποιώντας τα κουμπιά λειτουργίας του υβριδικού συστήματος που βρίσκονται αριστερά από το τιμόνι, γίνεται πράσινος αν επιλέξετε την ένδειξηEco, μπλε στην Normal και κόκκινος στην Sport. Αριστερά του πίνακα, ο οδηγός ενημερώνεται για την φόρτιση των μπαταριών και τη λειτουργία του Eco Assist, το οποίο και καθοδηγεί για πιο οικονομική οδήγηση. Τα πολλά κουμπιά μπορεί αρχικά να μπερδεύουν, ωστόσο είναι εργονομικά τοποθετημένα και εύκολα στη λειτουργία τους, κάνοντας ακόμα πιο άνετη τη ζωή του οδηγού.

Τα χαμηλά τοποθετημένα και σωστά σχεδιασμένα καθίσματα, αγκαλιάζουν το σώμα και δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκεται σε ένα πολύ πιο ακριβό σπορ αυτοκίνητο. Αν όμως ρίξεις το ένα από τα δύο καθίσματα για να καθίσει κάποιος πίσω, πολύ απλά αυτό δεν γίνεται! Οι πίσω θέσεις με δυσκολία θα χωρέσουν ακόμα και ένα μικρό παιδί, αφού ο χώρος για τα πόδια είναι ανύπαρκτος. Ο χώρος αποσκευών με τα 214 λίτρα, τα οποία μπορεί να φθάσουν και τα 382 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών.Η υβριδική τεχνολογία του CR-Z είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Από τη μία προβάλει την οικολογική ευαισθησία και από την άλλη προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Χάρη στο σύστημα IMA, συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα και ένα ηλεκτροκινητήρα, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 124 ίππους και 174 Nm ροπής. Ο κινητήρας είναι 1,5 λίτρου με σύστημα i-VTEC και αποδίδει 114 ίππους, με τους υπόλοιπους 10 να προέρχονται από το σύστημα μπαταριών. H φόρτιση των μπαταριών γίνεται με το φρενάρισμα ή όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. Το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με το οποίο τροφοδοτείται αποτελεί παγκόσμια πρωτιά σε υβριδικό αυτοκίνητο. Το σύστημα 3-Mode Drive System, με τα προγράμματα Econ, Normal και Sport, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τον τρόπο κίνησης του. Ρυθμίζουν την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, το χρόνο του ρελαντί, ακόμα και το σύστημα κλιματισμού. Στο δρόμο το CR-Z θα λέγαμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο 3 σε 1. Στο πρόγραμμα Econ θυσιάζεις τις επιδόσεις για την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Αυτό το πρόγραμμα ενδείκνυται για κίνηση στην πόλη, εκεί όπου δεν επιζητάς το τράβηγμα και τις επιταχύνσεις και δεν σε πολυνοιάζει αν το τιμόνι δεν είναι τόσο άμεσο. Στη θέση Normal αρχίζει να κινείται πιο σβέλτα και να ανεβάζει στροφές με πιο γρήγορο ρυθμό, το τιμόνι είναι πιο ακριβές και η απόκριση στο γκάζι άμεση, με το κιβώτιο ταχυτήτων να εκπλήσσει με την αίσθηση και τις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων. Αντίθετα, πατώντας το Sport μεταμορφώνεται. Από το πρώτο πάτημα του γκαζιού νομίζεις ότι έχεις υπετροφοδοτούμενο μοτέρ. Τραβάει από χαμηλά, οι στροφές ανεβαίνουν σε χρόνο μηδέν στον κόφτη και σε συνδυασμό με το άψογο κιβώτιο και το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, η οδήγηση γίνεται απολαυστική. Στην εθνική οδό κινείται με άνεση στα 140-150 χλμ/ώρα και οι προσπεράσεις γίνονται ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω. Στις στροφές δεν κρύβει το σπορ χαρακτήρα του, παραμένει ακλόνητο αν το πιέσεις στα όρια και ακόμα και αν το παρακάνεις το σύστημα VSA σε επαναφέρει στον «ίσιο δρόμο». Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου δύσκολα ξεπερνά τα 10 λτ./100 χλμ. Χρησιμοποιώντας και τα τρία προγράμματα όμως, πέφτει περίπου στα 6,5 λίτρα. Το CR-Z είναι το αυτοκίνητο του σύγχρονου οδηγού. Σέβεται το περιβάλλον, την τσέπη του οδηγού και συγχρόνως προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο. Εντάξει, δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά όταν έχεις μηδέν τέλη και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, οι 124 ίπποι φαντάζουν ιδανικοί στο μυαλό όλων μας. Η τιμή των 23.370 ευρώ μπορεί να ακούγεται ακριβή στις εποχές που ζούμε, αλλά αν συνδυάσεις το πολύ καλό εξοπλισμό από την βασική έκδοση και τα παραπάνω, κρίνεται ικανοποιητική.

Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 9,9΄΄
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 117 γρ./χλμ.
Τιμή: από 23.370 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 26.020 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 3 χρόνια ή 100.000 χλμ
Υβριδικό σύστημα: 5 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος Monopoli.gr
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...