Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Test drive στο Skoda Roomster Scout 1,2 TSI

Στις ευρωπαϊκές χώρες και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα, η σχεδίαση και η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που κοιτά πρώτιστα ο πελάτης. Το Roomster, η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις και το πιο trendy αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους δρόμους. Ωστόσο, είναι τόσο προικισμένο, που αυτός που επιζητά ένα αυτοκίνητο που θα του κάνει τη ζωή εύκολη, θα το λατρέψει. Και φυσικά δεν είναι επαγγελματικό, όπως θεωρούν ή καλύτερα ισχυρίζονται αρκετοί. Βέβαια, η πρόσφατη ανασχεδίασή του, με τη νέα μάσκα, τα φώτα και τους προφυλακτήρες, του έδωσε λίγη από τη γοητεία που απαιτούνταν.

Η έκδοση Scout ξεχωρίζει από την απλή, χάρη σε μια πληθώρα στοιχείων που συναντώνται σε οff-road αυτοκίνητα, όπως προστατευτικά πλαϊνά και ποδιές, ενισχυμένους προφυλακτήρες, ελαφρά αυξημένες διαστάσεις, ράγες οροφής, φιμέ πίσω τζάμια, ειδικά σχεδιασμένες ζάντες και πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει χρωμιωμένη εσωτερική διακόσμηση, τραπεζάκι ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και πολλά άλλα. Γενικότερα δηλαδή, αισθητικά θυμίζει πολυμορφικό που ταλαντεύεται με μικρό SUV, χωρίς όμως να διαθέτει τετρακίνηση.

Το εσωτερικό, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την πανοραμική ηλιοροφή που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, χαρίζει άπλετη φωτεινότητα, δίνοντας μια ευχάριστη αίσθηση στους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα και μαλακά, διακόπτες και όργανα είναι ευδιάκριτα και εύχρηστα, το δε ταμπλό αν και διαθέτει σκληρά πλαστικά, έχει καλό φινίρισμα και συναρμογή.
Η πρακτικότητα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ικανοποιώντας και τον πιο απαιτητικό. Θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια υπάρχουν παντού, ακόμα και ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, με το διπλό ντουλαπάκι στη θέση του εμπρός συνεπιβάτη να είναι απλά εξαιρετικό από πλευράς χωρητικότητας. Οι επιβάτες πίσω έχουν άπλετο χώρο, τέλεια ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό αν έχετε παιδιά, διότι κάθονται ψηλά. Αφήστε που και τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα μπορούν να σύρονται, να αναδιπλώνονται και να αφαιρούνται χάρη στο έξυπνο σύστημα VarioFlex. Το πορτμπαγκάζ με τα 509 λίτρα χωράει όλη την «προίκα σας», έχει χαμηλό κατώφλι και μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση και εκφόρτωση, κάνοντας ένα ταξίδι απόλαυση.
Στο δρόμο νιώθεις από την πρώτη στιγμή, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το σίγουρο πάτημά του . Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση, χωρίς να παραλείπεται και η στιβαρότητα σε πιο γρήγορες διαδρομές. Το δε σύστημα διεύθυνσης, δίνει καλή αίσθηση στον οδηγό, τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στις υψηλές ταχύτητες. Και αφού λέμε για ταχύτητες, ένα από τα στοιχεία που εκπλήσσει στο Roomster Scout, είναι ότι δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους στα πολλά χιλιόμετρα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σπάνια γίνονται αισθητοί. Σε συνθήκες κίνησης είναι ευέλικτο και σβέλτο, και το μόνο που απαιτείται είναι χρόνος εξοικείωσης στο παρκάρισμα, λόγω της σχεδίασής του. Ο κινητήρας 1,2 TSI είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Οι 105 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 175 Nm ροπής, κινούν με αξιοθαύμαστη άνεση τα 1.300 κιλά περίπου του αμαξώματος. Σε αυτό βοηθά σημαντικά και το πολύ καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το γεγονός ότι ξεκινά σε φανάρι ακόμα και με δευτέρα στο κιβώτιο! Επιταχύνεται εξαιρετικά από τις 1.800σ.α.λ., έχει δύναμη σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών και μπορεί και κινεί το αυτοκίνητο και με μια σχέση πάνω, χωρίς να κομπιάζει. Και το βασικότερο όλων, παρά την παρουσία υπερσυμπιεστή, η μέση κατανάλωση καυσίμου δε υπερβαίνει τα 6,8 λίτρα, με την αυτονομία να αγγίζει εκπληκτικά νούμερα (περίπου 850 χλμ). Με λίγα λόγια, θα γίνετε ο χειρότερος πελάτης του βενζινοπώλη! Το Roomster, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους θέλουν ένα πολυεργαλείο και δεν νοιάζονται τόσο πολύ για την εμφάνιση. Είναι απίστευτα ευρύχωρο, πρακτικό, κινείται με την ίδια άνεση σε όλες τις συνθήκες και διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό. Η τιμή των 14.890 ευρώ για την απλή έκδοση και 15.890 για την Scout, κάνει πιο δελεαστική την περίπτωσή του.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,9΄΄
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 134 γρ./χλμ.
Τιμή: από 14.890 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 16.490 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια*
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 1 χρόνο
* Δυνατότητα επέκτασης της αρχικής διετούς εγγύησης για 2 επιπρόσθετα χρόνια ή μέχρι 80.000 χλμ., χωρίς πρόσθετη διαδικασία
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Χρύσα Τσούλου
Monopoli.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...