Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013

Αποκαλυπτήρια για το FCV που διανύει 500 χλμ. με ένα «γέμισμα» υδρογόνου

Το φωτεινό μπλε Toyota FCV έχει όλα τα φόντα για να κλέψει την παράσταση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, που άνοιξε σήμερα τις πύλες του για το κοινό

Για την αυτοκίνηση φαίνεται πως έφθασε η ώρα του υδρογόνου. Η Toyota αποκαλύπτει σήμερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο ένα πρωτότυπο όχημα, το οποίο είναι εξίσου οικολογικό με τα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα, αλλά έχει πενταπλάσια αυτονομία! 

Πρόκειται για το Toyota FCV (όπου FCV σημαίνει Fuel Cell Vehicle) το οποίο, όπως διατείνεται η ιαπωνική εταιρεία, μπορεί να διανύσει 500 ολόκληρα χιλιόμετρα με ένα «γέμισμα» υδρογόνου! Το Toyota FCV αναμένεται να κυκλοφορήσει «γύρω στο 2015», όπως η ίδια η εταιρεία διευκρίνισε, αρχικά στους δρόμους της Ιαπωνίας. Θα κυκλοφορήσει, αφού βαπτιστεί και αποκτήσει κάποιο όνομα όπως τα Prius, Avensis και Yaris, αν και ουδείς αποκλείει να διατηρήσει το FCV, μια που υπάρχει και το RAV.

Εκτός από την Toyota άλλες δύο εταιρείες προσανατολίζονται στην τεχνολογία του υδρογόνου, στον εφοδιασμό, δηλαδή, των οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου, το οποίο αναμειγνυόμενο με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που κινεί το αυτοκίνητο. Η επίσης ιαπωνική Honda και η κορεατική Hyundai παρουσίασαν ανεπίσημα χθες στο Τόκιο τα δικά τους υδρογονοκίνητα μοντέλα - επίσημα θα τα παρουσιάσουν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Αντζελες. Η Honda, η οποία στο πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας των κυψελών υδρογόνου συνεργάζεται με την αμερικανική General Motors, σκέπτεται να κυκλοφορήσει το μοντέλο της ταυτόχρονα με αυτό της Toyota, δηλαδή το 2015. Οσο για τη Hyundai, προωθεί τη δική της εκδοχή της υδρογονοκίνησης βασισμένη στο ευπώλητο τζιπάκι Tucson. Γι' αυτό ίσως προλάβει χρονικά τις ανταγωνίστριές της και κυκλοφορήσει το υδρογονοκίνητο Tucson εντός του 2014.

Και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν οχήματα που χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου. Η Τοyota, η Honda και η Hyundai, πάντως, έχουν κάνει σαφώς περισσότερα βήματα στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία, αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από πολλούς ειδικούς και μη. Φυσικά υπάρχει και το λόμπι των υδρογονανθράκων που μποϊκοτάρει τις νέες τεχνολογίες, ενώ αρκετοί ισχυρίζονται ότι όσο οι αραβικές χώρες παραμένουν οικονομικά εξαρτημένες από το πετρέλαιο και δεν διαφοροποιούν τις οικονομίες τους, η υπέρβασή του, ως καύσιμου, εγκυμονεί σοβαρούς γεωπολιτικούς κινδύνους. Εν πάση περιπτώσει, στελέχη της Toyota μιλώντας στους «Νιου Γιορκ Τάιμς» υπενθύμισαν ότι σκεπτικισμό και καχυποψία αντιμετώπισε και το Prius, που κυκλοφόρησε το 1997 στην Ιαπωνία και το 2000 στις ΗΠΑ. Μέχρι που το... παρέλαβαν οι σταρ του Χόλιγουντ και οι εγκέφαλοι της Σίλικον Βάλεϊ και το μετέτρεψαν σε σύμβολο καινοτομίας και το έκαναν φυσικά μπεστ σέλερ.

Οι άμεσοι ανταγωνιστές των υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων δεν είναι τόσο τα υβριδικά που έχουν και βενζινοκινητήρα, όσο τα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα. Και το μείζον πλεονέκτημά τους είναι η σαφώς μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς η τεχνολογία των συσσωρευτών δεν έχει προοδεύσει τόσο ώστε να λύσει το πρόβλημα του μεγέθους και του βάρους των μπαταριών. Το μείζον ελάττωμα της υδρογονοκίνησης θα είναι η έλλειψη (ακόμη) πολλών πρατηρίων ανεφοδιασμού. Βεβαίως, χρειάζεται χρόνος για να αναπτυχθεί ο πράσινος ανταγωνισμός. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Baum & Associates, το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2013 στις ΗΠΑ πουλήθηκαν 78.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα Tesla, ενώ πουλήθηκαν 423.000 υβριδικά. Σύμφωνα με τη Navigant Research, το 2015 αναμένεται να πουληθούν μόλις 1.000 υδρογονοκίνητα σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...