Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

ΘΥΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΩΝ:Εκτός στόχων η Ελλάδα

Η Εθνική Στρατηγική των 12 χωρών που συμμετέχουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου για την οδική ασφάλεια και την μείωση των θυμάτων «χαράσσεται» στην πόλη των Ιωαννίνων που φιλοξενεί για ένα διήμερο το Διεθνές Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
 
Πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ σε δεκάδες εκατομμύρια ανέρχονται οι τραυματίες και τα θύματα τροχαίων με αναπηρίες.
 
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η γενική συνέλευση του ΟΗΕ να ανακηρύξει τη δεκαετία 2011-2020 Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.Το συνέδριο που πραγματοποιείται με την συμμετοχή εκπροσώπων των κρατών – μελών του ΟΣΕΠ και ειδικών διεθνούς κύρους από κυβερνητικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις πρόκειται να συμβάλλει καθοριστικά στην εφαρμογή του σχεδίου του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια και να προτείνει μέτρα και δράσεις για την μείωση των θυμάτων.
 
Εκτός από την ανθρώπινη απώλεια, η αξία της οποία δεν μπορεί να υπολογιστεί, το οικονομικό κόστος της έλλειψης οδικής ασφάλειας ανέρχεται στο 1,5 με 2,5% του ΑΕΠ της παγκόσμιας οικονομίας, ένα κόστος τεράστιο που θα μπορούσε να απαλειφθεί με την εφαρμογή απλών μέτρων και την ευαισθητοποίηση των πολιτών.Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο επικεφαλής του Τομέα Διευκόλυνσης Μεταφορών και Οικονομίας Μεταφορών της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ, Μιχάλης Αδαμαντιάδης η χώρα μας αν και τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου, δεν έχει επιτύχει τον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θυμάτων στο 50% σε σχέση με το 2001.Βέβαια η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες του ΟΣΕΠ, όπου πεθαίνουν ετησίως 62.000 άνθρωποι.

Εθνική στρατηγική και δράσεις
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου θα αναφερθούν οι αιτίες για τα τροχαία ατυχήματα αλλά και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την επίτευξη των στόχων.Τα περισσότερα από αυτά τα μέτρα, σύμφωνα με τον κ. Αδαμαντιάδη είναι απλά αλλά δεν εφαρμόζονται. 
 
Είναι χαρακτηριστικό πως ένας στους τρεις θανάτους οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα, ενώ υψηλή θέση στην κατάταξη των αιτιών καταλαμβάνει η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζωνών, κράνους, ειδικού καθίσματος για τα παιδιά.
 
Στο συνέδριο θα τεθούν οι πέντε πυλώνες του σχεδίου της Οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ. Πρόκειται για την Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης σε Εθνικό και Περιφερειακό Επίπεδο καθώς και την συγκρότηση φορέα που θα συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς, τις υποδομές και τα προβληματικά οδικά δίκτυα, που υπάρχουν και στην Ελλάδα, η ασφάλεια των οχημάτων, η συμπεριφορά των οδηγών και η εκπαίδευση και τέλος η φροντίδα μετά το ατύχημα, ένας τομέας που συνήθως παραγνωρίζεται.
 
Όπως σημείωσε ο κ. Αδαμαντιάδης, μία χώρα από τις 12 του ΟΣΕΠ καταμετρά ως θανάτους από τροχαία μόνο τους θανάτους που συμβαίνουν στον χώρο του ατυχήματος, και όχι κατά την διακομιδή στο νοσοκομείο ή αργότερα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο πραγματικός αριθμός των θυμάτων να είναι τριπλάσιος από αυτόν που παρουσιάζεται.

Πρωτοστατεί το Επιμελητήριο Ιωαννίνων
Το σημαντικό αυτό Διεθνές Συνέδριο πραγματοποιείται από το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, την Περιφέρεια Ηπείρου και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας του ΟΣΕΠ.Στην επίσημη έναρξη του συνεδρίου θα παρευρίσκεται ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων ενώ ευχή όλων είναι η διακήρυξη των Ιωαννίνων που θα προκύψει να υιοθετηθεί σε επίπεδο υπουργών των χωρών του ΟΣΕΠ.Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρης Μπαράτσας χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το συνέδριο καθώς θα συμβάλλει όχι μόνο στην ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων για την μείωση των τροχαίων, αλλά κυρίως για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των νέων.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...