Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Test drive στο BMW Z4 23i: πραγματική απόλαυση!

BMW Z4 CoupéImage via WikipediaΤρίτη πρωί πρωί, με έναν καφέ στο χέρι και τον αττικό ουρανό συννεφιασμένο, παίρνω τον δρόμο προς το σταθμό του τρένου για να παραλάβω τον κολλητό και συνεργάτη μου, Παντελή, ο οποίος έχει κατέβει άρον-άρον από Θεσσαλονίκη για να φωτογραφίσει το Ζ4. 

Ο ήχος του εξακύλινδρου γουργουρίζει σαν μελωδία στα αφτιά μου, το σειριακό κιβώτιο βρίσκεται στη θέση «Normal» και το πόδι πατά ελαφρά το γκάζι, ανάμεσα στην κίνηση. Ο Παντέλος καταφθάνει, το κοιτά από μακριά και βγάζει μια κραυγή ενθουσιασμού. Παρατηρεί λεπτομερώς την εντυπωσιακή και τεράστια σε διαστάσεις «μούρη», τις καμπύλες και μυώδες γραμμές στο καπό και στο πλάι, και τα πολύ πιο όμορφα πίσω φώτα, σε σχέση με ό,τι μας είχε συνηθίσει η BMW στο παρελθόν, για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Βάζουμε τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ γρήγορα, για να προλάβουμε τις ακτίνες του ήλιου πριν ξεκινήσει να βρέχει, και παίρνουμε τον δρόμο για την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας. Στρίβουμε για Βαρνάβα και κινούμαστε με 6η και ούτε 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ. Η άφθονη ροπή που εξασφαλίζει ο 2,5 λίτρων κινητήρας επιτρέπει να επιταχύνει τα 1.480 κιλά του αμαξώματος με άνεση ακόμα και από τα 80 χλμ./ώρα και με επιπλέον σχέση στο κιβώτιο. 

Η μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή παραμένει κλειστή μέχρι να φθάσουμε στις στροφές πριν από την παραλία. Πατάω το «Sport», επιλέγω τη σειριακή λειτουργία στο κιβώτιο και ένα μικρό πάρτι αρχίζει, στις κατηφορικές στροφές. Οι φιδωτές ασφάλτινες διαδρομές είναι το στοιχείο του Ζ4. Επιταχύνεται, στρίβει και φρενάρει με ένα μοναδικό τρόπο, την ίδια στιγμή που το στήσιμο και το ζύγισμά του επιτρέπουν να ξεπεράσεις τα όρια χωρίς να προκαλεί αίσθηση φόβου. Όχι πως είναι κάτι το υπερφυσικό, αλλά γι'Α αυτό που έχει φτιαχτεί, ξέρει να το κάνει πάρα πολύ καλά.
Σταματάμε στην άκρη για να ανοίξουμε την οροφή, διαδικασία η οποία διαρκεί περίπου 20΄΄ και γίνεται με το πάτημα ενός διακόπτη από την κεντρική κονσόλα. Το φως μπαίνει στην καμπίνα και αναδεικνύεται η ποιότητα και η πολυτελής εικόνα της. Δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και τις πόρτες, στιβαρή συναρμογή και υλικά υψηλής ποιότητας σε κάθε κομμάτι, με το κλασικό χειρόφρενο να έχει αντικατασταθεί από τον διακόπτη του ηλεκτρομηχανικού. Τα δερμάτινα σπορ καθίσματα με τις εξωτερικές ραφές κλέβουν την παράσταση, όπως και η κονσόλα με τους τέσσερις διακόπτες και την οθόνη υψηλής ευκρινείας στο πάνω τμήμα. Οδηγός και συνοδηγός έχουν όλες τις ανέσεις που απαιτούνται από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θήκες για αντικείμενα και ποτήρια υπάρχουν στα πλάγια και στο υποβραχιόνιο, ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 310 έως 180 λίτρα, ανάλογα αν η οροφή είναι κλειστή ή ανοικτή.

Λίγα λεπτά μετά, αποφασίζω να τεστάρω τις δυνατότητες μου και του αυτοκινήτου, επιλέγοντας την ένδειξη «Sport+». Σε αυτή τη θέση, ο κινητήρας αποκρίνεται πιο γρήγορα, το σύστημα διεύθυνσης και η προσαρμοζόμενη ανάρτηση γίνονται πιο άμεσα, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο αντιδρά ταχύτερα. Το Ζ4 αυτή τη φορά, δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο. Οι 204 ίπποι, μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο κινούν ταχύτητα το αυτοκίνητο και το σειριακό κιβώτιο πραγματοποιεί αστραπιαίες αλλαγές, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις αρετές του. Μπαίνει στις στροφές με περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι αρχικά έχεις εκτιμήσει, και αν το επιδιώξεις, μπορείς να «παίξεις» μαζί του, αφού στο «Sport+», απενεργοποιείται και το ESP. Το τιμόνι σχεδόν σου «μιλάει», και σε συνδυασμό με την άψογη πρόσφυση, σε αφήνει να αποφασίσεις σε ποιους ρυθμούς θέλεις να κινηθείς, με την ουρά να γυρίζει ελεγχόμενα και με μόνους προσδιοριστικούς παράγοντες, το πόδι του οδηγού και τον διαθέσιμο χώρο στην εκάστοτε στροφή.Στον αυτοκινητόδρομο καλύπτει τα χιλιόμετρα με μαεστρία, οι προσπεράσεις γίνονται απλά και γρήγορα, με το αυτοκίνητο να παραμένει ακλόνητο και σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες που δεν χρειάζεται να αναφέρουμε! Μόνο οι αναπηδήσεις από το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, δημιουργούν κάποιες «αναταράξεις», χωρίς όμως να γίνονται ιδιαίτερα αισθητές στην καμπίνα. Το μόνο που μπορεί να ενοχλήσει, είναι το γεγονός ότι ο ανεμοθραύστης δεν κάνει τόσο καλή δουλειά όσο περιμένεις, αφού όταν η οροφή είναι ανοικτή και πάνω από 80-100 χλμ./ώρα, ο αέρας που περνά γίνεται αισθητός στα κεφάλια των δύο επιβατών. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται σε πολύ λογικά επίπεδα, με την μέση να βρίσκεται στα 10 λίτρα ανά 100 χλμ., όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής. Όταν έχεις στα χέρια σου αυτοκίνητα όπως το Ζ4, ξεχνάς την τιμή, την κατανάλωση, τα τέλη κυκλοφορίας και οτιδήποτε άλλο. Αυτό το αυτοκίνητο το αγοράζεις για να το χαίρεσαι, να το οδηγείς σε κάθε ευκαιρία, αφού έχει το μοναδικό χάρισμα να γίνεται «ένα» μαζί σου! Κάθεσαι στο κάθισμα και αμέσως σου δίνει να καταλάβεις ότι οδηγείς κάτι ιδιαίτερο. Την ίδια στιγμή, εκπέμπει μια γοητεία που δεν περνά από πουθενά απαρατήρητη, δείχνοντας επιβλητικό και μυώδες, χωρίς να είναι εκκεντρικό. Ο 6κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λτ., ενισχύει τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, με την οδική συμπεριφορά να κάνει τη διαφορά, αφού είναι το ίδιο ευκολοδήγητο από έναν άπειρο οδηγό έως έναν πολύ έμπειρο.
Επιδόσεις-Τιμή

0-100 χλμ./ώρα: 7,3΄΄

Τελική ταχύτητα: 242 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 10 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 192 γρ./χλμ.

Τιμή: από 55.990 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: -
Εγγυήσεις

Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια

Χρώμα: 3 χρόνια

Σκουριά: 12 χρόνια

Οδική βοήθεια: 5 χρόνιαHIGHLIGHTS

Μας άρεσε: Εμφάνιση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα διεύθυνσης, θέση οδήγησης

Δεν μας άρεσε: Αέρας που περνά από ανεμοθραύστη

Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Monopoli.gr
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στείλτε μας τα σχόλια σας, θα δημοσιευτούν αν δεν είναι συκοφαντικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...